peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
57269 Jäsentä
160255 Kirjoitusta

Telia yhteisö on nyt myös laiteyhteisö

Lue lisää
Yhteistyössä OnePlus

Kuukausimaksun määrittyminen ja laskutusjakso



Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎04-10-2018
Kirjoituksia: 16
21/25

Vs: Kuukausimaksun määrittyminen ja laskutusjakso


@LiisaMn  kirjoitti:
On hyvä, että asiasta keskustellaan ja mielipiteitä vaihdetaan puolin ja toisin.


Laskulla ja hinnastossa on mainittu laskutuskauden pituudesta ja pituutta on pyritty paikkamaan minuuttien ja tekstiviestien siirtymisellä seuraavalle laskutuskaudelle. Ensimmäistä laskua voidaan toki aina katsoa yhdessä asiakaspalvelun kautta, jos laskutuskaudet eivät täsmää.


Mikäs tässä keskustelussa niin hyvää on? Partiolaiset tekevät täällä itsestään naurettavia ja asiakkaat tajuavat tulleensa koijatuksi?

 

Partiolaisena toki olet sitä mieltä, että tämä on selkeästi ilmaistu hinnastossa ja viran puolesta varmaan uskot, että ständeillä, myymälöissä. chatissa ja puhelimessa tämä tulee liittymän avaamista harkitsevalle selväksi?

0 tykkäystä
Vakiokalustoa ☆
Rekisteröitynyt: ‎30-08-2018
Kirjoituksia: 172
22/25

Vs: Kuukausimaksun määrittyminen ja laskutusjakso

Eikä tässä keskustelussa edes vaihdeta mielipiteitä. Niitä mielipiteitä on nimenomaan yritetty Telian edustajilta kysellä, mutta vastauksia on tietysti turha odottaa. "Näin tämä nyt vaan menee" ei ole mielipide.

 

 

0 tykkäystä
Highlighted
Asiantuntija
Asiantuntija
Rekisteröitynyt: ‎05-04-2015
Kirjoituksia: 62
23/25

Vs: Kuukausimaksun määrittyminen ja laskutusjakso

Kiitoksia hyvästä keskustelusta ja palautteista! Meidän suunnalta onkin hyvin avattu tuota logiikkaa, kuinka mobiililaskutuksemme toimii. Missään tapauksessa tämän asian suhteen ei ole tarkoitus olla ylimielinen, vaan kuuntelemme palautteita herkällä korvalla.

 

Ensimmäisen kauden laskutuslogiikka toimii niin, että mikäli käytössä ei aikaisemmin ole ollut mobiililiittymiä, osuu laskutusrytmi myös mahdollisimman lähelle täyttä kuukautta. Sen sijaan, jos käytössä on vaikka vuosiakin sitten ollut liittymiä meillä ja laskutus käynnistyy nyt uudelleen, järjestelmä muistaa edelleen vanhan laskutusrytmin. Tällöin ensimmäinen laskutuskausi voi olla normaalia hieman lyhyempi.

 

Lisäksi vuosien varrella laskutusryhmiä on pyritty optimoimaan niin, että eri ryhmien välillä ei olisi mittavia eroja asiakasmäärässä. Laskun lähetyskohta ja eräpäivät tuottavat myös kyselyjä asiakaspalveluun ja tasaisella laskutusrytmillä pyritään varmistamaan se, että palvelu ei pääsisi ruuhkautumaan.

 

Teemme prosessikehitystä asiakaspalautteiden perusteella ja kehitystä myös priorisoidaan sen mukaan, kuinka paljon palautetta eri aihepiireistä tulee. Koko laskutuslogiikan muutos olisi erittäin mittava työ ja tässä kohtaa sellaista ei ole suunnitteilla. Seuraamme toki asiakaspalautteiden määrää aiheen ympärillä ja asiasta voi aina sopia tapauskohtaisesti asiakaspalvelumme kanssa.

 

Tämän vuoden laskutusaikataulut löytyvät tarkemmin oheisesta taulukosta:

https://www.telia.fi/dam/jcr:2c9e0f4c-f316-48d7-aac8-e17c9fdcbbbb/Telia-laskutusaikataulu-2019.pdf

 

 

 

Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎04-10-2018
Kirjoituksia: 16
24/25

Vs: Kuukausimaksun määrittyminen ja laskutusjakso

Ystävällisenä vinkkinä voisin sanoa, että jos olet kaivanut itsesi kuoppaan, niin ei kannata kaivaa itseään vielä syvemmälle sinne kuoppaan. Jos siis koitat vastauksessani vakuuttaa ettette suhtaudu palautteeseen ja palautteen antajiin ylimielisesti, niin ei kannata vastauksessa jatkaa samaa ylimielistä suhtautumista palautteeseen ja palautteen antajiin.

 

Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎14-08-2019
Kirjoituksia: 5
25/25

Vs: Kuukausimaksun määrittyminen ja laskutusjakso

Kiitos kaikista vastauksista ja huomioista tässä asiassa,

 

ongelma on siis vain ensimmäisen kuukauden määritelmä Telialla. Se ei täytä kk-jaksolla ymmärrettävää ajanjaksoa. Kuukaudeksi ymmärrän 22.7 (=liittymän avauspäivä) ja kk-jakson päättymispäiväksi näen ainoana päivämäärän 21.8 (siis 22.7-21.8 = kk-jakso). En käsitä mikä tässä kk-jakson määrittymisessä tai sen käyttöönotossa on vaikeaa. Tapauksessani Telia määrittelee tämän ensimmäisen kuukauden jaksoksi 22.7-10.8. Noh, eihän tässäkään jaksossa olisi mitään ongelmaa, jos kk-jakson laskukin olisi osa kk-jakson laskusta eli tässä tapauksessa noin 2/3 kk-jakson laskusta (+ tietysti viestit, puhelut täysimääräisinä, mutta siis se kk-maksuosuus).

 

Mutta tähän ei näytä olevan tulossa, ei tule muutosta. Onhan tästä Telialle todella iso rahallinen hyöty vuositasolla. Suoraviivaisesti laskettuna: jos Telialle tulee (kk-jaksohinnalla 29.90€) vuodessa 100 000 uutta liittymää, liittymän vaihtajaa, niin laskennallinen ”hyöty” tuosta ensimmäisen kuukauden vajaasta kuukaudesta on miljoonan euron luokkaa.

 

Tänä päivänä ei enää selityksesi käy, että on niin isoja massoja laskutettavana. Tai että muutos on niin iso tehtäväksi, että siihen ei kannata ryhtyä.

 

Kiitos vielä kerran näkemyksistä, en enää palaa tähän asiaan ja merkitsen sen sitten ”ratkaistuksi”.