Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
iskinnun
Uusi keskustelija
  • 4 custom-general.kudos
  • 5 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Kuukausimaksun määrittyminen ja laskutusjakso

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hei,

 

Pitkästä aikaan vaihdoin pari liittymää Telialle. Nyt tuli ensimmäinen lasku ja yllätyin laskutusjaksosta (22.7.-10.8.2019) ja todella huomattavasti enemmän siitä, että tuolta ajalta on molemmista täysi kuukausimaksu.

 

Miksi täysi kk-maksu eikä päiväkohtaisesti jyvetty maksu, joka olisi tuossa tapauksessa 20 päivältä (siis noin 67% täydestä kk-maksusta). Tämä päiväkohtainen jyvitys toimi ainakin edellisen liittymän tarjoajalla, ja laskutusjaksot olivat selkeitä kuukausia.

 

 

28 vastausta
irritus
Konkari
  • 544 custom-general.kudos
  • 948 custom-general.replies
  • 82 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tämä on todellakin epäkohta Telian liittymissä.

 

Samasta syystä myös Telian tarjoukset ovat huijausta. Kun mainoksessa lukee tarjoushinta esimerkiksi 12 kk, todellisuudessa tarjous kestää vain noin 11,5 kk. Telia aloittaa laskutuksen jo tilauspäivänä, vaikka tilausta ei ole vielä edes käsitelty, puhumattakaan toimituksesta.

mikkooks
Vakiokalustoa ☆☆
  • 139 custom-general.kudos
  • 258 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@irritus  kirjoitti:

Tämä on todellakin epäkohta Telian liittymissä.

 

Samasta syystä myös Telian tarjoukset ovat huijausta. Kun mainoksessa lukee tarjoushinta esimerkiksi 12 kk, todellisuudessa tarjous kestää vain noin 11,5 kk. Telia aloittaa laskutuksen jo tilauspäivänä, vaikka tilausta ei ole vielä edes käsitelty, puhumattakaan toimituksesta.


Jos edellä mainittu pitää paikkansa, niin tämähän on Telialla ihan yleinen toimintamalli. Liigastakin "maksat vain kun pelataan" tarkoittaa maksat kuukausilta, joina pelataan. Mielenkiintoista tuo markkinointi, kun tietoisesti mennään ihan rimaa hipoen.

LiisaMn
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 31 custom-general.kudos
  • 74 custom-general.replies
  • 8 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@iskinnun  kirjoitti:

Hei,

 

Pitkästä aikaan vaihdoin pari liittymää Telialle. Nyt tuli ensimmäinen lasku ja yllätyin laskutusjaksosta (22.7.-10.8.2019) ja todella huomattavasti enemmän siitä, että tuolta ajalta on molemmista täysi kuukausimaksu.

 

Miksi täysi kk-maksu eikä päiväkohtaisesti jyvetty maksu, joka olisi tuossa tapauksessa 20 päivältä (siis noin 67% täydestä kk-maksusta). Tämä päiväkohtainen jyvitys toimi ainakin edellisen liittymän tarjoajalla, ja laskutusjaksot olivat selkeitä kuukausia.


 

Moikka @iskinnun ja tervetuloa Yhteisöön! Hymiö Onnellinen

 

Liittymät osuvat aktivointipäivämäärän mukaisesti parhaalle mahdolliselle laskutusryhmälle. Ensimmäisen laskun laskutusjakso saattaa olla pidempi tai lyhyempi kuin yksi kalenterikuukausi, koska uusia laskutusryhmiä ei ala päivittäin. Tältä ensimmäiseltä kuukaudelta käyttämättä jääneet minuutit/viestit siirretään seuraavalle laskutusjaksolle käytettäviksi.

 

Voit halutessasi laittaa meille yhteydenottopyynnön tai kirjautua Omien sivujen chattiin niin voidaan tutkailla laskun sisältöä tarkemmin asiakastietojen kanssa.

iskinnun
Uusi keskustelija
  • 4 custom-general.kudos
  • 5 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kiitos vastauksesta,

 

se ei kuitenkaan vastaa kysymääni. Katsoin tarkemmin näitä "ihmeellisiä" laskutusjaksoja vuodelle 2019.

 

Laskutusjaksoksi kohdallani on laitettu 23 ja täytyy sanoa, että jostain aivan ihmeen syystä, vaikka toiselle siirtämälleni liittymälle oikeampi olisi 34 ja toiselle 41. Nyt kun tuo 23 on miolemmille, niin maksan päällekkäin lähes pari viikkoa molemmista liittynmistä tuota kk-maksua (edellisen liittymän haltijalle että nyt Telialle).

 

Kun olen tarkka ja nykyteknologia mahdollistaa aivan täydellisesti tämän tarkkuuden, niin miksi tätä kk-maksusysteemiä ei Telialla onnistuta tekemään vuorokauden tarkkuudella? Jos ei onnistuta, niin markkinoinnissa pitää muuttaa tuota mainontaa niin, että ensimmäisen kuukauden osalta se ei ole se mitä luvataan (eli se että edellä mainittu asia menee päällekkäin esim. minun osalta noin kahden viikon osalta ja siitä tulee tupla kk-maksuosuus).

 

Minulle on aivan yhdentekevää se, mitä menee puheluihin ja viesteihin, koska niitä en juurikaan käytä. Ratkaisevaa on kk-maksu ja nopeus, ja että ne laskutetaan tismalleen juuri niin kuin pitää.

 

Onnistutaanko tässä?

Johtava
Kommentaattori
  • 18 custom-general.kudos
  • 29 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Nythän minäkin huomasin että olen maksanut koko kuukauden hinnan kuukautta lyhyemmästä jaksosta.

Eihän tuo rahana ole kolmesta liittymästä mikään taloutta kaatava mutta taidanpa silti pahoittaa mieleni ja vaihtaa operaattoria kun olen ne lahjakortitkin saanut.

Poistettu käyttäjä
 

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Olen huomannut, että kun laskutusjakso on kertaalleen joskus "valittu" niin se ei muutu enää tulevaisuudessa.

 

Mulla on suhteellisen monta kertaa liittymät liikkunut ja ne on aina menneet samaan laskutusjaksoon oli se optimaalinen tai ei. Eli jotenkin tuntuisi siltä, että tuo laskutusjakso valitaan kerran ja sitten tulevaisuudessa kaikki liittymät veloittuvat siinä riippumatta avausajankohdasta.

JoonasLam
Moderaattori
Moderaattori
  • 260 custom-general.kudos
  • 571 custom-general.replies
  • 33 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Mobiililiittymillä ensimmäisen laskutuskauden pituus voi olla normaalista poikkeava, kuten aiemmin onkin käynyt ilmi. Tästä mainitaan hinnastossamme. Jos omistussuhteen muutosta tehdessä on tullut päällekäisyyttä laskutuksessa, asiakaspalvelustamme voidaan katsoa tilannetta tarkemmin. 
Tällä hetkellä asiaan ei ole tulossa muutosta, mutta viedään ehdottomasti palaute kuitenkin eteenpäin.

Telia Yhteisön moderaattori | *insert quote here*

JoonasLam
Moderaattori
Moderaattori
  • 260 custom-general.kudos
  • 571 custom-general.replies
  • 33 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Anonymous  kirjoitti:

Olen huomannut, että kun laskutusjakso on kertaalleen joskus "valittu" niin se ei muutu enää tulevaisuudessa.

 

Mulla on suhteellisen monta kertaa liittymät liikkunut ja ne on aina menneet samaan laskutusjaksoon oli se optimaalinen tai ei. Eli jotenkin tuntuisi siltä, että tuo laskutusjakso valitaan kerran ja sitten tulevaisuudessa kaikki liittymät veloittuvat siinä riippumatta avausajankohdasta.


Jos laskulla on ennestään mobiililiittymä ja avataan uusi liittymä, menee tämä uusi liittymä automaattisesti samaan laskutusryhmään sekä -koontiin muiden aiempien liittymien kanssa. Tämä siitä syystä, että liittymät tulevat jatkossa samalla yhdellä laskulla priorisoidusti. Laskutusryhmää tai -koontia voidaan kuitenkin muuttaa jälkikäteen tarpeen tullen.

Telia Yhteisön moderaattori | *insert quote here*

irritus
Konkari
  • 544 custom-general.kudos
  • 948 custom-general.replies
  • 82 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Anonymous, kerran saamasi laskutusryhmä säilyi samana Telen ja Soneran aikoina aina 1990-luvulta vuoteen 2017. Nykyään laskutusryhmä ei enää säily, vaan se voi muuttua.

 

Laskutusryhmäni oli NMT-ajoista alkaen 44, mutta viime syksynä avattuani uuden mobiililaajakaistan siitä tulikin 23. Tilanteessa minulla ei ollut yhtään mobiililiittymää Telialta. Vdsl2 ja lankanumero oli kyllä, mutta nämä laskutetaan tyystin ja kokonaan toisella laskutusjärjestelmällä mobiililiittymistä erillään Telialla.