peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
57985 Jäsentä
161554 Kirjoitusta

Telia yhteisö on nyt myös laiteyhteisö

Lue lisää
Yhteistyössä OnePlus

Kuukausimaksun määrittyminen ja laskutusjakso

Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎14-08-2019
Kirjoituksia: 5
1/25

Kuukausimaksun määrittyminen ja laskutusjakso

Hei,

Pitkästä aikaan vaihdoin pari liittymää Telialle. Nyt tuli ensimmäinen lasku ja yllätyin laskutusjaksosta (22.7.-10.8.2019) ja todella huomattavasti enemmän siitä, että tuolta ajalta on molemmista täysi kuukausimaksu.

Miksi täysi kk-maksu eikä päiväkohtaisesti jyvetty maksu, joka olisi tuossa tapauksessa 20 päivältä (siis noin 67% täydestä kk-maksusta). Tämä päiväkohtainen jyvitys toimi ainakin edellisen liittymän tarjoajalla, ja laskutusjaksot olivat selkeitä kuukausia.

0 tykkäystä
24 vastausta
Vakiokalustoa ☆☆
Rekisteröitynyt: ‎14-12-2015
Kirjoituksia: 394
2/25

Vs: Kuukausimaksun määrittyminen ja laskutusjakso

Tämä on todellakin epäkohta Telian liittymissä.

Samasta syystä myös Telian tarjoukset ovat huijausta. Kun mainoksessa lukee tarjoushinta esimerkiksi 12 kk, todellisuudessa tarjous kestää vain noin 11,5 kk. Telia aloittaa laskutuksen jo tilauspäivänä, vaikka tilausta ei ole vielä edes käsitelty, puhumattakaan toimituksesta.

Vakiokalustoa ☆
Rekisteröitynyt: ‎30-08-2018
Kirjoituksia: 176
3/25

@irritus  kirjoitti:

Tämä on todellakin epäkohta Telian liittymissä.

Samasta syystä myös Telian tarjoukset ovat huijausta. Kun mainoksessa lukee tarjoushinta esimerkiksi 12 kk, todellisuudessa tarjous kestää vain noin 11,5 kk. Telia aloittaa laskutuksen jo tilauspäivänä, vaikka tilausta ei ole vielä edes käsitelty, puhumattakaan toimituksesta.

Jos edellä mainittu pitää paikkansa, niin tämähän on Telialla ihan yleinen toimintamalli. Liigastakin "maksat vain kun pelataan" tarkoittaa maksat kuukausilta, joina pelataan. Mielenkiintoista tuo markkinointi, kun tietoisesti mennään ihan rimaa hipoen.

Telialainen
Telialainen
Rekisteröitynyt: ‎28-05-2019
Kirjoituksia: 71
4/25

@iskinnun  kirjoitti:

Hei,

Pitkästä aikaan vaihdoin pari liittymää Telialle. Nyt tuli ensimmäinen lasku ja yllätyin laskutusjaksosta (22.7.-10.8.2019) ja todella huomattavasti enemmän siitä, että tuolta ajalta on molemmista täysi kuukausimaksu.

Miksi täysi kk-maksu eikä päiväkohtaisesti jyvetty maksu, joka olisi tuossa tapauksessa 20 päivältä (siis noin 67% täydestä kk-maksusta). Tämä päiväkohtainen jyvitys toimi ainakin edellisen liittymän tarjoajalla, ja laskutusjaksot olivat selkeitä kuukausia.

Moikka @iskinnun ja tervetuloa Yhteisöön! Hymiö Onnellinen

Liittymät osuvat aktivointipäivämäärän mukaisesti parhaalle mahdolliselle laskutusryhmälle. Ensimmäisen laskun laskutusjakso saattaa olla pidempi tai lyhyempi kuin yksi kalenterikuukausi, koska uusia laskutusryhmiä ei ala päivittäin. Tältä ensimmäiseltä kuukaudelta käyttämättä jääneet minuutit/viestit siirretään seuraavalle laskutusjaksolle käytettäviksi.

Voit halutessasi laittaa meille yhteydenottopyynnön tai kirjautua Omien sivujen chattiin niin voidaan tutkailla laskun sisältöä tarkemmin asiakastietojen kanssa.

Telia Yhteisö on nyt myös Laiteyhteisö.jpg
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎14-08-2019
Kirjoituksia: 5
5/25

Kiitos vastauksesta,

se ei kuitenkaan vastaa kysymääni. Katsoin tarkemmin näitä "ihmeellisiä" laskutusjaksoja vuodelle 2019.

Laskutusjaksoksi kohdallani on laitettu 23 ja täytyy sanoa, että jostain aivan ihmeen syystä, vaikka toiselle siirtämälleni liittymälle oikeampi olisi 34 ja toiselle 41. Nyt kun tuo 23 on miolemmille, niin maksan päällekkäin lähes pari viikkoa molemmista liittynmistä tuota kk-maksua (edellisen liittymän haltijalle että nyt Telialle).

Kun olen tarkka ja nykyteknologia mahdollistaa aivan täydellisesti tämän tarkkuuden, niin miksi tätä kk-maksusysteemiä ei Telialla onnistuta tekemään vuorokauden tarkkuudella? Jos ei onnistuta, niin markkinoinnissa pitää muuttaa tuota mainontaa niin, että ensimmäisen kuukauden osalta se ei ole se mitä luvataan (eli se että edellä mainittu asia menee päällekkäin esim. minun osalta noin kahden viikon osalta ja siitä tulee tupla kk-maksuosuus).

Minulle on aivan yhdentekevää se, mitä menee puheluihin ja viesteihin, koska niitä en juurikaan käytä. Ratkaisevaa on kk-maksu ja nopeus, ja että ne laskutetaan tismalleen juuri niin kuin pitää.

Onnistutaanko tässä?

Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎04-10-2018
Kirjoituksia: 16
6/25

Nythän minäkin huomasin että olen maksanut koko kuukauden hinnan kuukautta lyhyemmästä jaksosta.

Eihän tuo rahana ole kolmesta liittymästä mikään taloutta kaatava mutta taidanpa silti pahoittaa mieleni ja vaihtaa operaattoria kun olen ne lahjakortitkin saanut.

0 tykkäystä
Vakiokalustoa ☆
Rekisteröitynyt: ‎05-05-2015
Kirjoituksia: 167
7/25

Olen huomannut, että kun laskutusjakso on kertaalleen joskus "valittu" niin se ei muutu enää tulevaisuudessa.

Mulla on suhteellisen monta kertaa liittymät liikkunut ja ne on aina menneet samaan laskutusjaksoon oli se optimaalinen tai ei. Eli jotenkin tuntuisi siltä, että tuo laskutusjakso valitaan kerran ja sitten tulevaisuudessa kaikki liittymät veloittuvat siinä riippumatta avausajankohdasta.

0 tykkäystä
Moderaattori
Moderaattori
Rekisteröitynyt: ‎29-01-2015
Kirjoituksia: 211
8/25

Mobiililiittymillä ensimmäisen laskutuskauden pituus voi olla normaalista poikkeava, kuten aiemmin onkin käynyt ilmi. Tästä mainitaan hinnastossamme. Jos omistussuhteen muutosta tehdessä on tullut päällekäisyyttä laskutuksessa, asiakaspalvelustamme voidaan katsoa tilannetta tarkemmin. 
Tällä hetkellä asiaan ei ole tulossa muutosta, mutta viedään ehdottomasti palaute kuitenkin eteenpäin.

0 tykkäystä
Moderaattori
Moderaattori
Rekisteröitynyt: ‎29-01-2015
Kirjoituksia: 211
9/25

@nistop  kirjoitti:

Olen huomannut, että kun laskutusjakso on kertaalleen joskus "valittu" niin se ei muutu enää tulevaisuudessa.

Mulla on suhteellisen monta kertaa liittymät liikkunut ja ne on aina menneet samaan laskutusjaksoon oli se optimaalinen tai ei. Eli jotenkin tuntuisi siltä, että tuo laskutusjakso valitaan kerran ja sitten tulevaisuudessa kaikki liittymät veloittuvat siinä riippumatta avausajankohdasta.

Jos laskulla on ennestään mobiililiittymä ja avataan uusi liittymä, menee tämä uusi liittymä automaattisesti samaan laskutusryhmään sekä -koontiin muiden aiempien liittymien kanssa. Tämä siitä syystä, että liittymät tulevat jatkossa samalla yhdellä laskulla priorisoidusti. Laskutusryhmää tai -koontia voidaan kuitenkin muuttaa jälkikäteen tarpeen tullen.

0 tykkäystä
Vakiokalustoa ☆☆
Rekisteröitynyt: ‎14-12-2015
Kirjoituksia: 394
10/25

@nistop, kerran saamasi laskutusryhmä säilyi samana Telen ja Soneran aikoina aina 1990-luvulta vuoteen 2017. Nykyään laskutusryhmä ei enää säily, vaan se voi muuttua.

Laskutusryhmäni oli NMT-ajoista alkaen 44, mutta viime syksynä avattuani uuden mobiililaajakaistan siitä tulikin 23. Tilanteessa minulla ei ollut yhtään mobiililiittymää Telialta. Vdsl2 ja lankanumero oli kyllä, mutta nämä laskutetaan tyystin ja kokonaan toisella laskutusjärjestelmällä mobiililiittymistä erillään Telialla.

0 tykkäystä