peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
57160 Jäsentä
160006 Kirjoitusta

Telia yhteisö on nyt myös laiteyhteisö

Lue lisää
Yhteistyössä OnePlus

Kuukausimaksun määrittyminen ja laskutusjakso



Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎04-10-2018
Kirjoituksia: 16
11/25

Vs: Kuukausimaksun määrittyminen ja laskutusjakso

@JoonasLam

Et kuitenkaan näe mitään ongelmaa siinä että ensimmäisellä laskulla kokonaisella kuukausimaksulla ei saa kokonaista kuukautta palvelua?

 

 

Moderaattori
Moderaattori
Rekisteröitynyt: ‎29-01-2015
Kirjoituksia: 197
12/25

Vs: Kuukausimaksun määrittyminen ja laskutusjakso


@Johtava  kirjoitti:

@JoonasLam

Et kuitenkaan näe mitään ongelmaa siinä että ensimmäisellä laskulla kokonaisella kuukausimaksulla ei saa kokonaista kuukautta palvelua?

 

 


Kerroin lähinnä vain kuinka asia tällä hetkellä on, mutta toki palveluita pyritään viemään aina parempaan suuntaan ja palautteet meille ovat hyvin tervetulleita. Kuten aiemminkin mainittu, niin nuo paketin käyttämättömät puheminuutit sekä tekstiviestit siirtyvät seuraavaan laskutuskauteen käytettäväksi. Tämä on tämänhetkinen tilanne ensimmäisen laskutuskauden kanssa, mutta jos muutoksia tähän tulee niin viestitään niistä ehdottomasti.

Telia Yhteisö on nyt myös Laiteyhteisö.jpg
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎04-10-2018
Kirjoituksia: 16
13/25

Vs: Kuukausimaksun määrittyminen ja laskutusjakso

Niin ja rajattomasta siirtyy rajaton määrä viestejä, dataa ja puhetta seuraavalle kuulle eli njet problem niissäkään. Epäilen, ettei myymälöissä ja myyntipisteissä asiakkaalle tätä asiaa käydä läpi liittymää myytäessä.

Kun jokaiselta operaattoria vaihtavalta saa muutaman euron antamatta vastinetta, niin vuositasolla kertynee ihan kiva summa paikkamaan Liiga-hankinnan romahduttamaa Suomen toimintojen tulosta.

Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎14-08-2019
Kirjoituksia: 5
14/25

Vs: Kuukausimaksun määrittyminen ja laskutusjakso

Palaan vielä kertaalleen tähän, vaikka tässä on hyvin käynyt esiin se, ensimmäisenä kuukautena sinulla ei välttämättä ole liittymä käytössä koko kuukautta, mutta lasku siis tulee koko kuukauden osalta.

 

Kysymys nro 1: Miksi laskutusjaksokseni määrittyy tilauspäivän mukaan eikä liittymän avauspäivän mukaan? Tämä on asia, jota liittymien myyjien tulee ehdottomasti sanoa ns. huomautuksena, että "niin että sun laskutus lähtee nyt heti liikkeelle, vaikka saatkin liittymän käyttyöön vasta 2 viikon päästä".

 

Kysymys nro 2: Miksei tilannetta korjata? (päivätarkkuuteen, siis siihen kun asiakkaalla on liittymä "päällä"?)

 

Ja liittymän lopetuksessakin on varmaan sama säätö.

Moderaattori
Moderaattori
Rekisteröitynyt: ‎28-05-2019
Kirjoituksia: 69
15/25

Vs: Kuukausimaksun määrittyminen ja laskutusjakso


@iskinnun  kirjoitti:

Kysymys nro 1: Miksi laskutusjaksokseni määrittyy tilauspäivän mukaan eikä liittymän avauspäivän mukaan? Tämä on asia, jota liittymien myyjien tulee ehdottomasti sanoa ns. huomautuksena, että "niin että sun laskutus lähtee nyt heti liikkeelle, vaikka saatkin liittymän käyttyöön vasta 2 viikon päästä".


Jos siirrät liittymän meille niin laskutus alkaa siitä päivästä kun liittymä kytkeytyy meidän verkkoomme. Samoin laskutusryhmä määrittyy aktivointipäivän mukaisesti parhaaseen mahdolliseen laskutusryhmään.

 


@iskinnun  kirjoitti:

Kysymys nro 2: Miksei tilannetta korjata? (päivätarkkuuteen, siis siihen kun asiakkaalla on liittymä "päällä"?)

 

Ja liittymän lopetuksessakin on varmaan sama säätö.


Kiitos palautteestasi, otetaan sitä mielellään vastaan, jotta voidaan kehittää meidän palveluita parempaan suuntaan. Päiväkohtainen laskutus ei ole vielä käytössä ensimmäisen laskun osalta, mutta viestitään ehdottomasti mikäli muutoksia tulee.

 

Liittymän lopetuksen tapauksessa laskutus muodostuu päiväkohtaisesti, eli mikäli suljet liittymän kesken laskutuskauden niin viimeinen lasku liittymästä on vajaan kuun kuukausimaksun suuruinen. Lisätietoja laskutuksesta löydät hinnastostamme.

Telia Yhteisö on nyt myös Laiteyhteisö.jpg
0 tykkäystä
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎14-08-2019
Kirjoituksia: 5
16/25

Vs: Kuukausimaksun määrittyminen ja laskutusjakso

Kiitos vastauksesta.

 

Liittymäni on kytketty Telian verkkoon 22.7 klo 13.xx

 

Kysymys nro 1:stä: miksi laskutusjaksokseni on määritelty 23 (11.7 – 10.8) eikä esim. jakso 34 (19.7-18.8), joka on lähempänä ns. koko kuukauden määräytymistä ensimmäisen kuukauden osalta?

Vastaava toisessa siirtämässäni liittymässäni oikeampi jakso olisi 41.

 

Näitä jaksoihmetyksiä ei olisi, jos järjestelmä olisi päivän tarkkuus-/kohdennussysteemi. Jos liittymä on kytkettynä esim. osan kuukautta, niin kk-maksu olisi päiväkohtaisesti jyvitettynä eikä koko kuukauden kk-maksua.

0 tykkäystä
Moderaattori
Moderaattori
Rekisteröitynyt: ‎15-08-2018
Kirjoituksia: 120
17/25

Vs: Kuukausimaksun määrittyminen ja laskutusjakso


@iskinnun  kirjoitti:

Kiitos vastauksesta.

 

Liittymäni on kytketty Telian verkkoon 22.7 klo 13.xx

 

Kysymys nro 1:stä: miksi laskutusjaksokseni on määritelty 23 (11.7 – 10.8) eikä esim. jakso 34 (19.7-18.8), joka on lähempänä ns. koko kuukauden määräytymistä ensimmäisen kuukauden osalta?

Vastaava toisessa siirtämässäni liittymässäni oikeampi jakso olisi 41.

 

Näitä jaksoihmetyksiä ei olisi, jos järjestelmä olisi päivän tarkkuus-/kohdennussysteemi. Jos liittymä on kytkettynä esim. osan kuukautta, niin kk-maksu olisi päiväkohtaisesti jyvitettynä eikä koko kuukauden kk-maksua.


Asiakkaat on jaettu laskutusryhmiin, jotta suurten asiakasmassojen laskuttaminen olisi sujuvampaa. Ihan en pysty sanomaan miten kohdallasi on määräytynyt juuri tuo kyseinen laskutusjakso, mutta silloin tällöin mikäli jokin laskutusryhmistä vaikuttaa toista suuremmalta, voidaan laskutusvirran tasoittamiseksi laskutusryhmä vaihtaa ns. hiljaisempaan ryhmään. 

 

Laskutusryhmän vaihtaminen on mahdollista asiakaspalvelussa, samoin jos sinulla on useampi liittymä meiltä ja kaikki omilla laskuillaan eri eräpäivinään, on yhteislasku siinä tilanteessa helpottava ratkaisu. Kaikki liittymät samalla laskullaHymiö Onnellinen Toisaalta eräpäivä maksupäivänä ei ole kiveenhakattu päivämäärä, laskun voi toki maksaa aiemminkin, jos se sopii omaan rytmiin paremmin. 

Telia Yhteisö on nyt myös Laiteyhteisö.jpg
0 tykkäystä
Vakiokalustoa ☆
Rekisteröitynyt: ‎30-08-2018
Kirjoituksia: 172
18/25

Vs: Kuukausimaksun määrittyminen ja laskutusjakso

Onko Telian edustajien mielestä siis ok käytäntö lyhentää sitä ensimmäistä kuukautta entisestään, jotta asiakas saadaan hijaisempaan ryhmään? Laskun loppusumma pysyy kuitenkin samana. Vastaisiko joku viimeinkin siihen, onko tämä alunperinkään ihan ok ja vielä tuollaisen puljaamisen jälkeenkin, jossa asiakas maksaa vähemmästä enemmän? En ihan vakavasti puhuen hämmästy enää yhtään mistään Telian kohdalla...

0 tykkäystä
Moderaattori
Moderaattori
Rekisteröitynyt: ‎28-05-2019
Kirjoituksia: 69
19/25

Vs: Kuukausimaksun määrittyminen ja laskutusjakso

Mobiililiittymien laskujen laskutusryhmät muodostuvat tällä hetkellä näin. On hyvä, että asiasta keskustellaan ja mielipiteitä vaihdetaan puolin ja toisin.

Laskulla ja hinnastossa on mainittu laskutuskauden pituudesta ja pituutta on pyritty paikkamaan minuuttien ja tekstiviestien siirtymisellä seuraavalle laskutuskaudelle. Ensimmäistä laskua voidaan toki aina katsoa yhdessä asiakaspalvelun kautta, jos laskutuskaudet eivät täsmää.

Telia Yhteisö on nyt myös Laiteyhteisö.jpg
0 tykkäystä
Vakiokalustoa ☆
Rekisteröitynyt: ‎30-08-2018
Kirjoituksia: 172
20/25

Vs: Kuukausimaksun määrittyminen ja laskutusjakso


@LiisaMn  kirjoitti:

Mobiililiittymien laskujen laskutusryhmät muodostuvat tällä hetkellä näin. On hyvä, että asiasta keskustellaan ja mielipiteitä vaihdetaan puolin ja toisin.

Laskulla ja hinnastossa on mainittu laskutuskauden pituudesta ja pituutta on pyritty paikkamaan minuuttien ja tekstiviestien siirtymisellä seuraavalle laskutuskaudelle. Ensimmäistä laskua voidaan toki aina katsoa yhdessä asiakaspalvelun kautta, jos laskutuskaudet eivät täsmää.


No niin muodostuvat, se on tullut jo selväksi. Kysymys olikin, onko tämä Telian edustajien mielestä ihan ok? Uskoisin, että useimmissa tapauksissa ei edes käytetä niitä minuutteja ja tekstiviestejä niin paljoa, että siitä siirrosta mitään konkreettista hyötyä olisi. Eli tulkitsenko nyt oikein, että kuten Liigankin kohdalla, Telian edustajien mielestä on ihan ok, että asiakas maksaa vähemmästä enemmän ja vielä tällaisilla aika läpinäkyvillä puljauksilla? Tässäkin tapauksessa laskutusryhmä voisi aivan yhtä hyvin määräytyä aina niin, että se ensimmäinen kuukausi on aina vähintään kokonainen kalenterikuukausi. Mutta ei, kun pienistä puroista kasvaa suuri virta... Vaikka kyse on pienistä summista, ihmettelen eivätkö asiakkaat oikeasti välitä tästä heitä halveksuvasta asenteesta Telian toiminnassa?