Kysymyksiä numeronsiirrosta Telialle


Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +11

1) Alkaako numeronsiirtoprosessi heti tilauksen jälkeen ( nettitilaus/puhelinasiakaspalvelu ) ?

2) Onnistuuko numeronsiirto, vaikka on määräaikaisuutta voimassa toisella operaattorilla ?

3) Lähetetäänkö SIM-kortti kirjeitse vai kotiinkuljetuksena ?

4) Onko SIM-kortti jo valmiiksi aktivoitu ?

 


10 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +14

@Tomppa_1@  kirjoitti:

1) Alkaako numeronsiirtoprosessi heti tilauksen jälkeen ( nettitilaus/puhelinasiakaspalvelu ) ?


2) Onnistuuko numeronsiirto, vaikka on määräaikaisuutta voimassa toisella operaattorilla ?


3) Lähetetäänkö SIM-kortti kirjeitse vai kotiinkuljetuksena ?


4) Onko SIM-kortti jo valmiiksi aktivoitu ?


 




1) Tehdessäsi sopimuksen liittymänsiirrosta meille sovitaan valmiiksi liittymälle siirtopäivämäärä.


2) Liittymän voi asiakkaan toivoessa laittaa siirtoon meille, vaikka olisikin määräaikainen sopimus toisella operaattorilla, tästä saattaa kuitenkin tulla omalta operaattorilta sakkomaksu.


3) SIM-kortti lähtee kirjeitse kotiosoitteeseen tai sen voi myös hakea Telia kaupasta tai Telia Express pisteeltä.


4) SIM-kortti aktivoituu itsestään kun liittymä on siirtynyt Telialle. 🙂>

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +10

@Tomppa_1@  kirjoitti:

1) Alkaako numeronsiirtoprosessi heti tilauksen jälkeen ( nettitilaus/puhelinasiakaspalvelu ) ?

 


siirtopäivä ilmoitetaan useimmiten tekstiviestillä mutta siirto prosessi alkaa ns. heti eli lähtevä operaattori tietää että numero on siirrtymässä. joillakin operaattoreilla pitää aktivoida siirtoprosessi joka on eri asia kuin siirtopäivä.

 


@Tomppa_1@  kirjoitti:

2) Onnistuuko numeronsiirto, vaikka on määräaikaisuutta voimassa toisella operaattorilla ?

 


useimmiten kyllä mutta edellinen operaattori veloittaa kaikki loppukuukaudet pitäen liittymän aktiivisena uudella numerolla, tosin käytäntö vaihtelee.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +11

Jos tilaa numeronsiirron netistä, ja samalla tilaa lisäpalveluna Yhteys Multi 10 Mbit/s älykelloon, niin onko tämä lisäpalvelu oletuksena eSIM:llä ?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19













Kun Yhteys Multi ostetaan yhdessä pääliittymän kanssa verkkokaupasta, tulee lisäpalvelu toistaiseksi vain fyysiselle SIM-kortille.  eSIM-mahdollisuus on tulossa myöhemmin. Eli jos haluat Yhteys Multin eSIM:lle, kannattaa tilaus tehdä vasta sen jälkeen kun päänumero on siirtynyt uudelle operaattorille. Tämän jälkeen voit tilata lisäpalvelun Minun Teliasta ja valita sim kortin tyypin. Jos taas on ok, että Yhteys Multi on fyysisellä simmillä niin silloin toki voit tehdä tilauksen numeronsiirron yhteydessä. 















@SakuMik@  kirjoitti:

@Tomppa_1@  kirjoitti:

1) Alkaako numeronsiirtoprosessi heti tilauksen jälkeen ( nettitilaus/puhelinasiakaspalvelu ) ?

2) Onnistuuko numeronsiirto, vaikka on määräaikaisuutta voimassa toisella operaattorilla ?

3) Lähetetäänkö SIM-kortti kirjeitse vai kotiinkuljetuksena ?

4) Onko SIM-kortti jo valmiiksi aktivoitu ?

 


1) Tehdessäsi sopimuksen liittymänsiirrosta meille sovitaan valmiiksi liittymälle siirtopäivämäärä. 

 

Ai niinkö ? Ei minulla vaan sovittu mitään valmiiksi. Numeronsiirron tilasin 4.6. Tilausvahvistus tuli kyllä samana päivänä, mutta siirron ajankohdasta tuli tekstiviesti viikon päästä. noin neljä päivää ennen numeron siirtymistä. Jos pysyisitte totuudessa.

Mielestäni tuo viikon päästä tullut ilmoitus ei ole sopimus "liittymänsiirron tekohetkellä". eikä varsinkaan mikään valmiiksi sovittu.


Mutta teillä on tunnetusti vähän tulkinnanvaraista nämä sopimusasiat ja joustoa faktan esittämisessä. Kun haluaa kysellä etukäteen asioista, niin chat isketään kesken kaiken kiinni. tämä on ilmeisesti teidän mielestänne hyvää asiakaspalvelua. itse olisin halunnut tietää milloin tulee eka lasku ja mitä siinä laskutetaan. että osaisin varautua. voi olla että joudutte sitten sitä laskun suorittamista odottaa, kun ette ole voineet siihen vastata.

sitten vastattiin ennen chatin iskemistä kiinni, että ekan laskun eräpäivä on viimeistään 30.6. - mihin on 10 päivää. laskua ei vielä näy missään. missä toteutuu 14 pv netto maksuehto ?
Kaikenlisäksi nyt kun katsoin tuota matkapuhelinlaskujen laskutuskauden ja eräpäivät 2021 taulukkoa, niin sellaista kohtaa ei edes ole, missä eräpäivä olisi Ellan ilmoittama "27-30.6"


lisäksi sanottiin että siinä ilmeisesti laskutetaan sekä kesä- että heinäkuu ? Missä toteutuu kotisivuillanne oleva info, että laskutus tapahtuu aina jälkikäteen ?
Kotisivuillanne infotaan sekä liittymää tilattaessa kysytään sähköpostilaskutuksesta. Mitä ei kuitenkaan ollut edes pari viikkoa sitten liittymää tilatessani enää olemassa laskutusvaihtoehdoissa. Tieto sähköpostilaskutus vaihtoehdosta on kotisivuillanne yhä tänäänkin.

Siinä muutama asia joka on infottu virheellisesti. Mikä lie totuus.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

@Burmax@  kirjoitti:


@SakuMik@  kirjoitti:


@Tomppa_1@  kirjoitti:

1) Alkaako numeronsiirtoprosessi heti tilauksen jälkeen ( nettitilaus/puhelinasiakaspalvelu ) ?


2) Onnistuuko numeronsiirto, vaikka on määräaikaisuutta voimassa toisella operaattorilla ?


3) Lähetetäänkö SIM-kortti kirjeitse vai kotiinkuljetuksena ?


4) Onko SIM-kortti jo valmiiksi aktivoitu ?


 





1) Tehdessäsi sopimuksen liittymänsiirrosta meille sovitaan valmiiksi liittymälle siirtopäivämäärä. 


 


Ai niinkö ? Ei minulla vaan sovittu mitään valmiiksi. Numeronsiirron tilasin 4.6. Tilausvahvistus tuli kyllä samana päivänä, mutta siirron ajankohdasta tuli tekstiviesti viikon päästä. noin neljä päivää ennen numeron siirtymistä. Jos pysyisitte totuudessa.


Mielestäni tuo viikon päästä tullut ilmoitus ei ole sopimus "liittymänsiirron tekohetkellä". eikä varsinkaan mikään valmiiksi sovittu.


 




Jos asiakas tilaa numeronsiirron asiakaspalvelusta, kerrotaan yleensä vähintään tuo minimisiirtoaika. Varsinainen siirtopäiväkin on asiakasneuvojan tiedossa, mutta toki päivä voi vaihtua jos asiakkaalla on vaikka määräaikainen sopimus toisella operaattorilla tai jos siirto peruuntuu jostain muusta syystä. Muista kirjoittamistasi epäkohdista vastasinkin sinulle juuri tänne toiseen samansisältöiseen ketjuun, joten voidaan tarvittaessa jatkaa keskustelua siellä.  


@Merja_J@  kirjoitti:


@SakuMik@  kirjoitti:

@Tomppa_1@  kirjoitti:

1) Alkaako numeronsiirtoprosessi heti tilauksen jälkeen ( nettitilaus/puhelinasiakaspalvelu ) ?

2) Onnistuuko numeronsiirto, vaikka on määräaikaisuutta voimassa toisella operaattorilla ?

3) Lähetetäänkö SIM-kortti kirjeitse vai kotiinkuljetuksena ?

4) Onko SIM-kortti jo valmiiksi aktivoitu ?

 


1) Tehdessäsi sopimuksen liittymänsiirrosta meille sovitaan valmiiksi liittymälle siirtopäivämäärä. 

Jos asiakas tilaa numeronsiirron asiakaspalvelusta, kerrotaan yleensä vähintään tuo minimisiirtoaika. Varsinainen siirtopäiväkin on asiakasneuvojan tiedossa, mutta toki päivä voi vaihtua jos asiakkaalla on vaikka määräaikainen sopimus toisella operaattorilla tai jos siirto peruuntuu jostain muusta syystä.


Eikö olisi asiakaslähtöisesti suotuisampaa tarjota kaikki tiedot liittymästä ja numeronsiirrosta ylipäätään riippumatta siitä, mitä tilauskanavaa käyttää ??
Kysymyshän ei ole tässä siitä, mitkä tiedot Asiakasneuvojilla on. Vaan voitteko ymmärtää että asiakkaallakin olisi tarvetta noilla tiedoilla ?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

@Burmax@  kirjoitti:




Eikö olisi asiakaslähtöisesti suotuisampaa tarjota kaikki tiedot liittymästä ja numeronsiirrosta ylipäätään riippumatta siitä, mitä tilauskanavaa käyttää ??
Kysymyshän ei ole tässä siitä, mitkä tiedot Asiakasneuvojilla on. Vaan voitteko ymmärtää että asiakkaallakin olisi tarvetta noilla tiedoilla ?




Tottahan toki. Mitä enemmän tietoa, sen parempi. Näin ei tarvitse myöhemminkään kysellä eikä ihmetellä ja säästyyhän siinä sitten sekä meidän että asiakkaankin aikaa. 


@Merja_J@  kirjoitti:

@Burmax@  kirjoitti:


Eikö olisi asiakaslähtöisesti suotuisampaa tarjota kaikki tiedot liittymästä ja numeronsiirrosta ylipäätään riippumatta siitä, mitä tilauskanavaa käyttää ??
Kysymyshän ei ole tässä siitä, mitkä tiedot Asiakasneuvojilla on. Vaan voitteko ymmärtää että asiakkaallakin olisi tarvetta noilla tiedoilla ?


Tottahan toki. Mitä enemmän tietoa, sen parempi. Näin ei tarvitse myöhemminkään kysellä eikä ihmetellä ja säästyyhän siinä sitten sekä meidän että asiakkaankin aikaa. 


Mikä sitten mättää, että jos tämän ymmärrätte, niin tottakahan toki: se ei näy käytännössä.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

@Burmax@  kirjoitti:




Mikä sitten mättää, että jos tämän ymmärrätte, niin tottakahan toki: se ei näy käytännössä.




Täydellisessä maailmassa muistetaankin jokaisessa kohtaamisessa käydä kaikki tarvittava läpi, mutta kun ihmisiä ollaan niin jotain voi joskus jäädä kertomatta. Näinhän se ei tietenkään saisi olla. Aina voidaan kuitenkin ottaa opiksi, ja olla seuraavalla kerralla tarkempia.

Vastaa