Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Pekkis11
Uusi jäsen
  • 1 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Laajakaistatarjous puhelimitse

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hei, kesäkuun puolessa välin kaupattiin langatonta laajakaistaa, jossa luvattu miniminopeus 10Bbit/s. Sellainen tuli ja toiminut hyvin. Myyjä kyseli netin käytöstä ja kerroin mm että silloista laajakaistaa ei viedä kodin ulkopuolelle. Mökillä on oma reititin. Tähän tarjoukseen kuului uusi reititin ja sim-kortti. Puhelimessa vielä varmistin, että minun ei tarvitse tehdä mitään ylimääräisiä asioita. Kun laitan uuden päälle niin vanha liittymä ”menee mykäksi”. Ei mennyt kuin Strömsössä vanhan liittymän kanssa, tänään irtisanoin liittymän ja heinäkuulta tulee jonkinnäköinen laskukin. Oma Teliasta näin, että liittymä siirtyi vielä heinäkuulle, siitä ihmetys alkoi. Innokkaille myyjille palautetta, että perusasiat tulee selvittää. Jos ja kun myyntipuhelut nauhoitetaan, niin sisäisen laadunvalvonnan olisi hyvä käydä niitäkin läpi. Tuskin oon ainut, jolle käynyt näin. 

4 vastausta
Merja_J
Moderaattori
Moderaattori
  • 900 custom-general.kudos
  • 1360 custom-general.replies
  • 87 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tervetuloa Yhteisöön @Pekkis11. Mukavaa että löysit tiesi tänne!

Eipä todellakaan mennyt kuten Strömsöössä tuo liittymän vaihto. Harmillinen juttu kieltämättä. Nyt en tässä kohtaa osaa sanoa onko myyjä sitten "ylimääräisten asioiden tekemisellä" käsittänyt että kyse on uudesta liittymästä vai mitä tuossa on tapahtunut. Joka tapauksessa vanhan liittymän irtisanominen olisi ehdottomasti pitänyt varmistaa ja näin yleensä tehdäänkin. Omasta puolestani pahoittelut että liittymä on jäänyt voimaan. Tässä julkisella keskustelufoorumilla emme pääse syvällisemmin tietoihisi käsiksi, jotta voitaisiin kurkata miten tuo veloitus menee. Ehkä kannattaa vielä asiakaspalvelun kautta varmistaa (ellet ole jo niin tehnyt), että onko tuo tuleva veloitus vanhasta kaistasta tosiaan aiheellinen. 🤔


| Telia Yhteisön moderaattori | Apple iPhone 12 | Apple Watch SE | C More
Purnipsi
Kunniajäsen
  • 2134 custom-general.kudos
  • 3500 custom-general.replies
  • 136 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hei,

voisitko hieman tarkemmin kertoa, mitä yrität tehdä, kun "vanha menee mykäksi" ? Onko sinulla siis:

 

- kaksi eri modeemia?

- kaksi liittymää, SIM-kortteja?

- kun laitat uuden päälle (mihin?), niin missä vanha silloin on ja mitä sille siis tapahtuu?

 

- jos siis käytössä on jokin modeemi, mokkula, reititin, niin oletko yhdistänyt laitteet siihen johdoilla vai langattomasti?

Pekkis11
Uusi jäsen
  • 1 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hei, myyntipuhelusta ymmärsin että kun uusi laajakaistareititin otetaan käyttöön, niin vanha reititin ja liittymä poistuu käytöstä automaattisesti. Myyntipuheena oli myös argumentti, että tämä uusi liittymä on vain noin euron kalliimpi kuin nykyinen. 
Tämä juttu on tänään saatu loppuun ja asia osaltani on kunnossa. Liittymä (vanha) on irtisanottu ja päällekkäinen laskutus hyvitetty. Kiitos Telian Chattiin Mikaelille. 

HannaMarikaL
Moderaattori
Moderaattori
  • 135 custom-general.kudos
  • 539 custom-general.replies
  • 24 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Pekkis11  kirjoitti:

Hei, myyntipuhelusta ymmärsin että kun uusi laajakaistareititin otetaan käyttöön, niin vanha reititin ja liittymä poistuu käytöstä automaattisesti. Myyntipuheena oli myös argumentti, että tämä uusi liittymä on vain noin euron kalliimpi kuin nykyinen. 
Tämä juttu on tänään saatu loppuun ja asia osaltani on kunnossa. Liittymä (vanha) on irtisanottu ja päällekkäinen laskutus hyvitetty. Kiitos Telian Chattiin Mikaelille. 


Hyvä kuulla, että asia on saatu käsiteltyä ja päätökseen! Kiitos vielä, kun tulit asiasta tänne ilmoittamaan. 🙂

| Telia Yhteisön moderaattori | iPhone 12 | Sarjat | Musiikki | Kaikkea maan ja taivaan väliltä |