Lasku maksamatta/liittymän sulkeutuminen

  • 16 December 2015
  • 3 kommenttia
  • 293 katselukertaa

Hei, kyselisin tälläisestä hieman ikävämmästä asiasta... 

 

Minulla on puhelinlaskuja rästissä ja liittymäni suljetaan piakkoin(ei mahdollisuutta tehdä maksusuunnitelmia rahatilanteeni takia), mitenköhän käy muiden liittymien kuten laajakaista/sonera viihde-palvelun? Suljetaanko tälläisissa tilanteissa kaikki muutkin asiakkaan nimissä olevat liittymät, vaikka niissä olisi maksut ajantasalla?

 

Lisätään vielä että nettiliittymä ei ole kytköksissä tuohon puhelinliittymään, vaan on ADSL.

 


3 kommenttia

Huomenta ja mukavaa, että olet löytänyt Klaanin pariin 🙂 Lämpimästi tervetuloa!


 


Kerroit, että vain matkapuhelinliittymässä laskuja on rästissä ja Sonera Viihde sekä laajakaistalaskut ovat ajantasalla. Tässä tapauksessa tuo laajakaista Viihteineen ei ole sulku-uhan alla.


Oletko ollut yhteydessä näistä puhelinlaskuista meidän asiakaspalveluumme? Siellä voisi tarkistaa tilanteen maksusuunnitelmien osalta, otathan yhteyttä.

Minulla samanlainen tilanne, eli pakko päästää laskut ulosottoon, ei mahdollisuutta sopia huonon rahatilanteen takia. Minulla on tabletti ja yhteys mukaan tilattu ”pakettina” eli kuukausimaksuun sisältyy tabletin osari ja yhteys mukaan.

joudun jättämään maksamatta tämän liittymän ja toisen matkapuhelinliittymän. Meneekö tuo tabletti jotenkin käyttökelvottomaksi jollekin IMEI-mustalle listalle ettei sitä pysty käyttämään edes toisen operaattorin kortilla?

entäs kun minulla on vielä Telia Rahoituksen kautta velkaa, voinko jatkaa sen maksamista normaalisti?

entä määräaikainen laajakaista ja Telia tv, pystyn lyhentämään sitä normaalisti,pimeneekö se?

Kunniamerkki +14

@Tapsa009@  kirjoitti:

Minulla samanlainen tilanne, eli pakko päästää laskut ulosottoon, ei mahdollisuutta sopia huonon rahatilanteen takia. Minulla on tabletti ja yhteys mukaan tilattu ”pakettina” eli kuukausimaksuun sisältyy tabletin osari ja yhteys mukaan.


joudun jättämään maksamatta tämän liittymän ja toisen matkapuhelinliittymän. Meneekö tuo tabletti jotenkin käyttökelvottomaksi jollekin IMEI-mustalle listalle ettei sitä pysty käyttämään edes toisen operaattorin kortilla?


entäs kun minulla on vielä Telia Rahoituksen kautta velkaa, voinko jatkaa sen maksamista normaalisti?


entä määräaikainen laajakaista ja Telia tv, pystyn lyhentämään sitä normaalisti,pimeneekö se?




En ole Telian edustaja, mutta vastataanpa silti;


Tabletti tai mikään muukaan laite ei mene sulkulistalle pelkän maksamattomuuden takia, mikäli sen hankintaprosessiin liittyisi tai epäiltäisiin liittyvän rikos voisi tilanne mahdollisesti olla eri.


 


Telia finance on ainakin kaupparekisterissä erillinen osakeyhtiö, jonka osakekannan tosin Telia omistaa kuten myös perintään ja luotonhallintaan erikoistuneen Sergel Oy:n josta tulet ne perintäkirjeet luonnollisesti sitten saamaan Telian saatavia koskien. Uskoisin, että voit (ja kannattaakin) jatkaa financen velan hoitamista sovitusti.


 


Mikäli sinulla on muita palveluita samalla yhtiöllä samalla asiakasnumerolla/laskulla, suljetaan käsittääkseni koko asiakasnumero/lasku tilanteessa jossa sopimuksen maksuvelvoitteita ei hoideta. Eli täytyisi ainakin saada eri laskulle tai eri asiakasnumerolle sitten nuo muut palvelut joiden maksamista aiotaan jatkaa.


 


Tämä on tosiaan julkinen palsta niin täällä eivät Telian edustajatkaan voi sinun henkilökohtaisia asioita hoitaa, niinpä suosittelen olemaan asiakaspalveluun yhteydessä kyllä. https://www.telia.fi/asiakastuki/yhteystiedot?intcmp=footer-asiakaspalvelun-yhteystiedot Tsemppiä tilanteen hoitoon! :) 

Vastaa