Lentokone tilan datankäyttö


Tuleeko lentokonetilassa netin käyttämisestä kalliimpaa tai halvempaa tai jopa ilmaista.


3 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Jos tarkoitat puhelimen lentotila toimintoa, niin sen ollessa valittuna dataa ei liiku eikä kulu etkä voi käyttää nettiä.


Lentotila eli lentokonetila (engl. airplane mode tai flight mode) on tietoteknisissä laitteissa valittava asetus, joka poistaa kaikki radioverkot käytöstä. Lentotila poistaa käytöstä matkapuhelinverkot, WLAN:in, Bluetoothin, GPS:n, NFC:n ja FM-radion. Nimensä mukaisesti lentotila kehitettiin alkujaan puhelinten käytön helpottamiseksi lentokoneessa. Lentokonetilan ansiosta lentokoneen viestintää häiritsevät radiosignaalit katoavat ilman puhelimen sammuttamista. Lentotila on puhelinten lisäksi käytössä läppäreissä, tableteissa ja älykelloissa. Lentotilaa voi käyttää myös akun säästämiseksi, sillä radioverkkojen poistaminen käytöstä vähentää virrankulutusta.


 

Minä kyllä voin olla netissä lentokonetilassa kun olen yhdistänyt wifiin


@tch41 kirjoitti:

Minä kyllä voin olla netissä lentokonetilassa kun olen yhdistänyt wifiin




Eli laitat ensin puhelimen lentokonetilaan ja sitten wifin itse päälle vai ? No sittenhän se maksaa ihan saman mitä ko. wifin käyttö muutenkin. Eli yleensä ei mitään.

Vastaa