Liikkuva Netti M 24kk irtisanominen.


Kuinka saan irtisanottua Liikkuva Nettin M kun kun yhteys toimii todella hitaasti menee vain 4G:llä vain 1-3 megaa ja 3G:llä yhtä hitaasti. 24kk sopimus päättyy vasta 08.12.2017.

 

Testattu Huawei E3372h nettitikulla ja huawei b593 Modeemilla, yhtä hitaasti toimi molemmilla.

 

Sonera 4G

 

 

Sonera 3G


11 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Taidat olla vähän kuuluvuusalueen rajoilla? Huawei B593 ainakin näyttää signaaliarvot. https://www.taisto.org/Huawei_B593s-22#Signaalitietojen_etsint.C3.A4_laitteen_hallinnasta


 


Irtisanomiset tehdään asiakaspalvelun kautta, laitathan pyynnön Omilta sivujen kautta.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@Docento kirjoitti:

Kuinka saan irtisanottua Liikkuva Nettin M kun kun yhteys toimii todella hitaasti menee vain 4G:llä vain 1-3 megaa ja 3G:llä yhtä hitaasti. 24kk sopimus päättyy vasta 08.12.2017.


 


Testattu Huawei E3372h nettitikulla ja huawei b593 Modeemilla, yhtä hitaasti toimi molemmilla.


 


Sonera 4G


 


 


Sonera 3G





Hei Docento! Voit soittaa asiakaspalveluun 0200 1 7000. Avoinna ma-pe 8-20 ja la 9-16.30 tai voit jättää yhteydenottopyynnön täältä https://www4.sonera.fi/palvelu/lomake/yhteydenotto , jolloin asiakaspalvelusta ollaan sinuun yhteydessä.

Sonera 4G singaaliarvot

 

Sonera 3G singaaliarvot

 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

@Docento kirjoitti:

Sonera 4G singaaliarvot



 


Sonera 3G singaaliarvot


 





Vaikuttaisi että yhteydessäsi on häiriötä aika paljon (RSRQ joka on sulla -13dB, tämän tulisi olla alle -5dB - -10dB välillä). Olet lisäksi 800Mhz verkkoalueella varmaan mutta silti nopeus ovat alhaiset signaaliarvoihin verraten. 


 


Onko nopeus ollut tälläinen koko sopimuskautesi ajan? Kuitenkin liittymätyyppisi on uusi joten luulisi että tämä nopeus ongelma ollut jo aikaisemmin?

Yhtä hidas ollut koko ajan.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Ehkä olisi kahden viikon aikana kun otit irtisanoa heti? Noh totta kai voit sen nytkin tehdä kun ei ole nopeuden vaihteluvälissä. 


 


Sinulla sijainnissa kuuluu todennäköisesti useita tukiasema päälekkäin joka aiheuttaa nopeus ongelmia.


 


Näkyykö alueeltasi tukiasemat täältä: https://www.cellmapper.net/map


 


Kartalta näkee mukavasti jos alueellasi on mittauksia niin miten tukiasemien solut menevät päälekkäin. Itse jos haluat voit mittailla Android laitteella helposti.


 


---


 


Oletko jo kokeillut toisen operaattorin liittymiä jos ne toimisi paremmin?

 

 

 

 

 

Elisa toimii hyvin kun ei ole ruuhkaa mutta sonera toimii aina yhtä hitaasti. Elisalta saamani tiedon mukaan tuohon ruuhka ongelmaan on tulossa helpotusta helmi-maaliskuussa.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Itse en usko oikein ruuhkaan suoranalaisesti olevan ongelmana mutta voihan sitä sanoa kun ei muuta syytä keksitä...


 


DNA:lla näyttäisi olevan myös 1800Mhz tukiasema alueella kuin muilla operaattoreilla 800Mhz tukiasemat. Ehkä kannattaisi DNA:lta kokeilla.

Pitänee maanantaina soittaa ja irtisanoa tuo liittymä

 

Kun kapasiteetti ei riitä niin eikös silloin synny ruuhkaa?

 

En ole ottamassa Dna:n roska liittymää kun kerran siitä olen eroon päässyt kun ei sekään täällä toimi.

 

Taitaa Elisa tulla tilalle kun se sentään toimii kun ei ole ruuhkaa ja helmi-maaliskuussa on tulossa Elisalta tänne 1800Mhz taajuus.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

@Docento kirjoitti:

Pitänee maanantaina soittaa ja irtisanoa tuo liittymä


 


Kun kapasiteetti ei riitä niin eikös silloin synny ruuhkaa?


 


En ole ottamassa Dna:n roska liittymää kun kerran siitä olen eroon päässyt kun ei sekään täällä toimi.


 


Taitaa Elisa tulla tilalle kun se sentään toimii kun ei ole ruuhkaa ja helmi-maaliskuussa on tulossa Elisalta tänne 1800Mhz taajuus.




Suurimmassa osassa yhteyksissä ei ole kyseessä "ruuhka" nopeudesta. Signaaliarvoista näkee suoraan onko ruuhka nopeudesta vai häiriöistä. RSRQ arvon ollessa yli -10dB kertoo että on häiriötä jo ja -13dB on aika paha jo. SINR arvo kun Huawei ei ilmoita kertoisi yhteydestä vielä enemmän.


 


DNA:llakin huono verkko sieläpäin? Asuit kuitenkin Haapaveden keskustassa? Luulenpa että 1800Mhz tulee keskustan alueelle missä DNA:kin mutta toki en osaa sanoa tarkemmin. DNA:lla kaksi 1800Mhz tukiasemaa joten toinen voi myös häiritä toistakin. 


 


Kokeilithan DNA:lla taajuuslukitusta?

Keskustassa asun. Mun naapurilla on Elisan 4G liittymä ja sillä pääsee kuulema aina kun ei ole ruuhkaa niin täydellä nopeudella (yöllä/aamusta).

 

DNA:ta tule enään ikinä ottamaan kun kerran olen siitä pääsyt eroon.

Vastaa