Liittymä suljettu


  • Savumerkittäjä
  • 2 kommenttia

Hei, mulle jäi vahingossa yhden laskun maksamatta ja nyt puhelinnumeroni on estetty. Maksoin laskun ja kauanko menee että saan käyttää puhelimeni jälleen?


 


edit: otsikkoa muokattu Merja_J


3 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@Minoo kirjoitti:
Hei, mulle jäi vahingossa yhden laskun maksamatta ja nyt puhelinnumeroni on estetty. Maksoin laskun ja kauanko menee että saan käyttää puhelimeni jälleen?

Hei ja tervetuloa Klaaniin!


 


Soneran asiakastukisivustolta (linkki) lainattua:


 


Suljetun liittymän avaaminen


Matkapuhelin, Liikkuva Netti, Kodin Netti ja Sonera Viihde
Ennen kuin otat yhteyttä asiakaspalveluun käynnistä matkapuhelin, nettitikku, modeemi tai tietokone uudelleen. Jos liittymäsi ei toimi uudelleenkäynnistämisestä huolimatta, tarkasta että erääntyneet laskusi on maksettu.

Kätevimmin saat tarkastettua laskujesi tilanteen Omien Sivujen Laskuarkiston kautta. Huomioi, että suoritukset näkyvät laskuarkistossa 1–3 päivän viiveellä pankista riippuen, eli kuluvana päivänä maksetut laskut näkyvät vielä avoimina.



Jos liittymäsi on suljettu erääntyneiden laskujen takia, aukeaa liittymäsi automaattisesti 1-3 päivän kuluessa kaikkien erääntyneiden laskujen maksamisesta. Jos haluat liittymäsi heti auki, maksa erääntyneet laskut ja ota yhteyttä asiakaspalveluun jossa liittymällesi tehdään pika-avaus. Voit myös avata matkapuhelin- tai Liikkuva Netti -liittymän itsepalveluna numerossa 0200 17000. Valitse ensin numero 1 ja sitten numero 1. Liittymän avaamiseen liittyvät toimenpidemaksut löydät hinnastosta."


--------------------------------------------------------


 


 


Minulla ei ole itse kokemusta liittymän sulkeutumisesta, mutta tietääkseni liittymä avautuu melko nopeasti, jos maksamattoman laskun maksaa Omien Sivujen kautta, sillä tieto menee välittömästi Soneralle. Sen sijaan verkkopankissa tavanomaisten tilisiirtojen välitys voi kestää kauemmin, useamman päivän jopa ennen kun liittymä aukeaa.


 


Parhaiten asiaa voitaneen käsitellä asiakaspalvelun puolella. Klaani kun on julkinen yhteisö, jossa ei valitettavasti voida käsitellä tunnistautumista vaativia asioita. 


 


 

Okei kiitos, saan sen varmaan takaisin käyttöön sit huomenna kun maksoin laskut toissapäivänä.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@Minoo kirjoitti:
Okei kiitos, saan sen varmaan takaisin käyttöön sit huomenna kun maksoin laskut toissapäivänä.

Jos olet maskanut tavalliseen tapaan verkkopankissa maksupalvelun kautta, niin se kestää juuri tuon 1-3  arkipäivää, kuten tuolla mainittiin. Jatkossa jos tulee samankaltaisia tilanteita kannattanee maksaa suoraan Omilta Sivuilta. Se on kuin verkkokaupassa ostaisi tuotteen ja maksaisi verkkopankin kautta. Silloin laskuttaja saa tiedon suorituksesta välittömästi ja prosessi nopeutuu. :)


 


Jos jostain syystä liittymä ei nyt kuitenkaan lähde toimimaan ja olet tarkistanut, ettei avoimia/myöhästyneitä laskuja enää ole tuolla Omilla Sivuilla listattuna, niin kannattaa olla aspaan yhteyksissä, jotta selviää, mistä oikein kiikastaa.


 

Vastaa