Liittymän käyttöönotto

  • 21 October 2017
  • 1 kommentti
  • 76 katselukertaa

Ostin liittymän netistä ja uusi sim-kortti tuli jo postissa pitääkö minun odottaa vielä jotain viestiä tähän vanhaan liittymään, koska uusi sim kortti ei vielä toimi.?


1 kommentti

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei @OttoMielonen ja tervetuloa Telian yhteisöön!


UUDEN SIM-KORTIN KÄYTTÖÖNOTTO (AKTIVOINTI) KIRJAUTUMALLA TELIA.FI -SIVULLE


Kirjautuneena Telia.fi:n Omille Sivuille voit aktivoida SIM-kortin tätä polkua seuraamalla:



  1. Liittymäni ja palveluni

  2. Klikkaa liittymää mihin haluat tilata uuden SIM-kortin

  3. Kohta "liittymäsi" alta löytyy otsikko Hallinoi liittymääsi

  4. Klikkaa aktivoi SIM-kortti ja seuraa ohjeita


Jos olet tilannut SIM-kortin asiakaspalvelusta, voit ottaa uuden SIM-kortin käyttöön tekstiviestillä.


UUDEN SIM-KORTIN KÄYTTÖÖNOTTO (AKTIVOINTI) TEKSTIVIESTILLÄ


Jos olet tilannut uuden SIM-kortin asiakaspalvelusta esim. laitteenvaihdon yhteydessä, voit ottaa uuden SIM-kortin käyttöön (eli aktivoida uuden SIM-korttisi) tekstiviestillä. Tällöin nykyinen liittymänumerosi alkaa toimimaan uudella SIM-kortillasi.



  1. Lähetä ensin vanhalla SIM-kortillasi tekstiviesti AKTIVOI liittymänumerosi numeroon 18100 (0 €). Esim. AKTIVOI 0401234567. Voit myös lähettää viestin toisesta käytössä olevasta (esim. perheenjäsenen) liittymästä, mikäli vanha SIM-korttisi ei enää toimi.

  2. Saat aktivoinnista kuittausviestin puhelimeesi. Liittymänumerosi toimii nyt uudella SIM-kortillasi ja voit asettaa sen laitteeseen.

    • Huom! Kortin aktivointi onnistuu vain kotimaassa.




Mikäli vanha SIM-korttisi on toimintakunnossa, suosittelemme, että kopioit puhelinnumerot ja viestit puhelimellesi (puhelimen muistiin), jolloin sinun ei tarvitse tallentaa numeroita yksitellen uudelle SIM-kortille. Numeroiden tallennus onnistuu myös tietokoneelle Android-puhelimella Googlen kautta ja iPhonella iTunes -ohjelman kautta. Joidenkin kauppiaiden luona on mahdollista kopioida vanhan SIM-kortin tiedot uudelle kortille, tiedustele tätä mahdollisuutta ja hintaa kauppiaalta. Kadonneesta tai rikkoutuneesta SIM-kortista tietoja ei ole mahdollista palauttaa.

Vastaa