peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
52014 Jäsentä
150113 Kirjoitusta
Katso mitä kaikkea voit tehdä Yhteisössä
^

Hienoa, kun tulit Yhteisöön. Täältä löydät valtavasti keskusteluita, blogeja ja ratkaisuja. Voit keskustella yhdessä muiden samanhenkisten jäsenten sekä ajoittain myös työntekijöidemme kanssa. Kokosimme sinulle kolme vinkkiä jotta pääset nopeasti kartalle siitä, mistä Yhteisössä on kyse.

ETSI JA LUE

Etsi tietoa, selaa keskusteluita ja lue blogeja. Joku toinen on saattanut jo painia saman ongelman kanssa ja saada siihen ratkaisun. Jos et löydä etsimääsi, aloita uusi keskustelu ja kysy neuvoa osaavilta jäseniltämme.

HAKUUN

JÄSENET AUTTAVAT TOISIAAN

Yhteisössämme jäsenet neuvovat toisiaan ja keskustelevat keskenään. Törmäät nopeasti myös VIP-jäseniimme. He kaikki ovat tavallisia asiakkaita kuten sinäkin.

TUTUSTU

OSALLISTU JA KEHU

Osallistu keskusteluihin, skaboihin ja pilotteihin. Kerro kokemuksistasi, ratko muiden ongelmia. Samalla keräät arvomerkkejä ja etenet Yhteisössä pidemmälle. Sinulla on mahdollisuus päästä jopa VIP-jäseneksi.

LUE LISÄÄ

Liittymän laskutus



Vakiokalustoa*
Rekisteröitynyt: ‎13-07-2017
Kirjoituksia: 185
1/13

Liittymän laskutus

Minulla Telian puhelinliittymän laskutuskausi päättyy aina kuukauden 2. päivänä. No nyt kyllä laskutuskausi taas vaihtui ja laskukin tuli verkkopankkiin kuten pitääkin.

 

Se mikä ei tällä kerralla ole toiminut kuten pitää on, että Omilla sivuilla ei liittymän käyttötiedot ole laskutuskauden vaihtuessa nollautuneet , vaan siellä näkyy edelleen jo laskutetun kauden tiedot. Aiotteko laskuttaa ne kahteen kertaan vai mikä siellä tökkii???

 

Kyllä tämä aiemmin on toiminut ihan oikein.

0 tykkäystä
12 vastausta
Moderaattori
Moderaattori
Rekisteröitynyt: ‎17-12-2014
Kirjoituksia: 1 069
2/13

Vs: Liittymän laskutus


@kustaa1967@  kirjoitti:

 

Se mikä ei tällä kerralla ole toiminut kuten pitää on, että Omilla sivuilla ei liittymän käyttötiedot ole laskutuskauden vaihtuessa nollautuneet , vaan siellä näkyy edelleen jo laskutetun kauden tiedot. Aiotteko laskuttaa ne kahteen kertaan vai mikä siellä tökkii???

 


Tästä ei oikeastaan kannata olla huolissaan. Ilmeisesti sinun tiedoissa on Omilla sivuilla tiedot vaan päivittymässä pienellä viiveellä. Mitään tuplaveloituksia ei tietenkään tule, koska laskutusmylly toimii aivan oikein. Pari tapausta tuli eilen vastaan, joilla oli ihan samanlainen tilanne, että tiedot ei ollut päivittynyt oikein Minun Telia -sovellukseen. Tilanne korjautunee ihan itsestään.

 

Mikäli näkyy alkuviikosta vielä väärin, niin laitatko sitten meille palvelupyyntöä tarkoilla tiedoilla, niin päästään tutkimaan asiaa tarkemmin?


paras yhteisö.jpgeSIM.jpgliiga.jpg
0 tykkäystä
Vakiokalustoa*
Rekisteröitynyt: ‎13-07-2017
Kirjoituksia: 185
3/13

Vs: Liittymän laskutus


@NikoNo@  kirjoitti:

@kustaa1967@  kirjoitti:

 

Se mikä ei tällä kerralla ole toiminut kuten pitää on, että Omilla sivuilla ei liittymän käyttötiedot ole laskutuskauden vaihtuessa nollautuneet , vaan siellä näkyy edelleen jo laskutetun kauden tiedot. Aiotteko laskuttaa ne kahteen kertaan vai mikä siellä tökkii???

 


Tästä ei oikeastaan kannata olla huolissaan. Ilmeisesti sinun tiedoissa on Omilla sivuilla tiedot vaan päivittymässä pienellä viiveellä. Mitään tuplaveloituksia ei tietenkään tule, koska laskutusmylly toimii aivan oikein. Pari tapausta tuli eilen vastaan, joilla oli ihan samanlainen tilanne, että tiedot ei ollut päivittynyt oikein Minun Telia -sovellukseen. Tilanne korjautunee ihan itsestään.

 

Mikäli näkyy alkuviikosta vielä väärin, niin laitatko sitten meille palvelupyyntöä tarkoilla tiedoilla, niin päästään tutkimaan asiaa tarkemmin?


Jaahas. No en minä varsinaisesti ole huolissani , mutta teidän ehkä pitäisi olla, kun edes laskutus ei näytä oikeita tietoja Omilla sivuilla.

 

Sen verrran täydennystä aikaisempiin tietoihin , että kuluvan laskutuskauden datankäyttö on kyllä oikein , mutta puhelut ja viestit eivät. Siis näyttävät edelleen viime kauden tietoja.

 

No katselen viikonlopun yli ja jos silloinkaan tilanne ei ole korjautunut , niin pitänee sitten laittaa vikailmoitusta. Tosin kuten itsekin toteatte , että kun noita vastaavia tapauksia on muitakin , niin mikä estää ryhtymästä korjaukseen ilman pyyntöäkin.

 

 

0 tykkäystä
Moderaattori
Moderaattori
Rekisteröitynyt: ‎26-07-2018
Kirjoituksia: 112
4/13

Vs: Liittymän laskutus


@kustaa1967@  kirjoitti:

No katselen viikonlopun yli ja jos silloinkaan tilanne ei ole korjautunut , niin pitänee sitten laittaa vikailmoitusta. Tosin kuten itsekin toteatte , että kun noita vastaavia tapauksia on muitakin , niin mikä estää ryhtymästä korjaukseen ilman pyyntöäkin.

  


Tietojen päivittymisen tulisi tosiaan tapahtua ihan automaattisesti, ja ajoittain näissä saattaa olla pieniä viivästymisiä. Tilannetta ilman muuta seuraillaan jo nyt täälläkin, mutta jos tiedot eivät kohdallasi päivity, niin kannattaa vielä tehdä häiriöilmoitus. Tällöin vielä erikseen myös ilmoitamme sinulle, kun häiriö on saatu korjattua!


paras yhteisö.jpgeSIM.jpgliiga.jpg
0 tykkäystä
Vakiokalustoa*
Rekisteröitynyt: ‎13-07-2017
Kirjoituksia: 185
5/13

Vs: Liittymän laskutus


@SannaMKoo@  kirjoitti:

@kustaa1967@  kirjoitti:

No katselen viikonlopun yli ja jos silloinkaan tilanne ei ole korjautunut , niin pitänee sitten laittaa vikailmoitusta. Tosin kuten itsekin toteatte , että kun noita vastaavia tapauksia on muitakin , niin mikä estää ryhtymästä korjaukseen ilman pyyntöäkin.

  


Tietojen päivittymisen tulisi tosiaan tapahtua ihan automaattisesti, ja ajoittain näissä saattaa olla pieniä viivästymisiä. Tilannetta ilman muuta seuraillaan jo nyt täälläkin, mutta jos tiedot eivät kohdallasi päivity, niin kannattaa vielä tehdä häiriöilmoitus. Tällöin vielä erikseen myös ilmoitamme sinulle, kun häiriö on saatu korjattua!


No niin. Viikonloppu meni , mutta mitään ei ole tapahtunut Omilla sivuilla. Siis edelleen ne näyttävät vanhentuneita liittymän käyttötietoja.

 

Laitoin vikailmoituksen. Katsellaan tapahtuuko mitään.

0 tykkäystä
Moderaattori
Moderaattori
Rekisteröitynyt: ‎17-12-2014
Kirjoituksia: 1 069
6/13

Vs: Liittymän laskutus


@kustaa1967@  kirjoitti:


No niin. Viikonloppu meni , mutta mitään ei ole tapahtunut Omilla sivuilla. Siis edelleen ne näyttävät vanhentuneita liittymän käyttötietoja.

 

Laitoin vikailmoituksen. Katsellaan tapahtuuko mitään.


Hieno juttu, että laitoit ilmoitusta tulemaan. Päästään sitä kautta asiakastietoihin kiinni ja päästään tutkimaan tilannetta tarkemmin. Jokin poikkeuksellinen tilanne tässä on päällä, joten hyvä selvittää asia. Saat meiltä tosiaan yhteydenoton tai vastauksen lähettämääsi pyyntöön.


paras yhteisö.jpgeSIM.jpgliiga.jpg
0 tykkäystä
Vakiokalustoa*
Rekisteröitynyt: ‎13-07-2017
Kirjoituksia: 185
7/13

Vs: Liittymän laskutus


@NikoNo@  kirjoitti:



Hieno juttu, että laitoit ilmoitusta tulemaan. Päästään sitä kautta asiakastietoihin kiinni ja päästään tutkimaan tilannetta tarkemmin. Jokin poikkeuksellinen tilanne tässä on päällä, joten hyvä selvittää asia. Saat meiltä tosiaan yhteydenoton tai vastauksen lähettämääsi pyyntöön.

No niinpä tein. Samana päivänä aspasta soitettiinkin , mutta heidän asenne ei ollut ihan kohdallaan. Viesti oli , että jospa nyt vain odottelisit ja olisit hiljaa , kyllä aika asiat korjaa. Siis ei vähäisintäkään halua ottaa asiaa edes tutkintaan.

 

Suuren suuresta ongelmasta minun osalta ei ole kyse ja tulen toimeen ilman teidän itsepalveuakin , mutta ihan vain hyvää hyvyyttäni tein ilmoituksen viasta , jotta pääsette asian korjaamaan. No reaktionne vikailmoitukseen oli kyllä aika säälittävä eli odottele vaan ja älä lähettele niitä ilmoituksia.

 

Onneksi muitakin operaattoreita on.

0 tykkäystä
Moderaattori
Moderaattori
Rekisteröitynyt: ‎06-06-2017
Kirjoituksia: 99
8/13

Vs: Liittymän laskutus

Ilmeisesti asia on kuitenkin selvityksessä, kun sinua pyydettiin odottamaan, että homma saadaan kuntoon. Pyrimme tottakai aina korjaamaan häiriöt palveluissamme mahdollisimman nopeasti, mutta häiriön syyn selvittäminen ja sen korjaus saattaa joskus kestää hieman pidempään.

Tavoitteenamme on tuottaa jokaisella asiointikerralla ystävällistä ja asiantuntevaa palvelua, mutta kommenttisi perusteella epäonnistuimme, kun sinuun oltiin yhteydessä. Pahoittelen ikävää asiointikokemusta ja toivon, että voit kaikesta huolimatta jatkaa asiakkaanamme.


paras yhteisö.jpgeSIM.jpgliiga.jpg
0 tykkäystä
Vakiokalustoa*
Rekisteröitynyt: ‎13-07-2017
Kirjoituksia: 185
9/13

Vs: Liittymän laskutus


@SaJoonas@  kirjoitti:

Ilmeisesti asia on kuitenkin selvityksessä, kun sinua pyydettiin odottamaan, että homma saadaan kuntoon. Pyrimme tottakai aina korjaamaan häiriöt palveluissamme mahdollisimman nopeasti, mutta häiriön syyn selvittäminen ja sen korjaus saattaa joskus kestää hieman pidempään.


Sitä minulle ei ole kerrottu onko asia selvityksessä , käskettiin vain odottelemaan ja vedottiin asian vähäpätöisyyteen.

 

Vähäpätoinen tai ei niin ihmettelen , miksi kukaan viitsii ilmoitella teille vioista , jos suhtautuminen on , että älä välitä kai se siitä joskus korjaantuu ja vieläpä ihan itsestään ilman tuen aktiivista toimintaa.

0 tykkäystä
Vakiokalustoa**
Rekisteröitynyt: ‎14-12-2015
Kirjoituksia: 326
10/13

Vs: Liittymän laskutus

Täällä datalaskuri on nollautunut, mutta saldo on selvästi edellisen laskutuskauden saldo.

 

Jään odottamaan laskua jännityksellä, sillä tilaus- ja toimitusvahvistukset ja saldo eroavat kaikki toisistaan.

 

 tilausvahvistustoimitusvahvistus
sopimuksen alkaminenLiittymäsi laskutus alkaa siitä hetkestä, kun otat uuden sim-kortin käyttöösi.Sopimuksesi astuu voimaan saadessasi tilausvahvistuksen.
kertamaksut3,00 €0,00 €
kuukausimaksut10,00 €/kk9,99 €/kk

 

Saldo tällä hetkellä nyt 12,99 €, eli lähempänä tilausvahvistusta kuin toimitusvahvistusta.

 

10,00 € on tunnetusti Telian laskutusjärjestelmässä kielletty summa, jota he eivät pysty laskuttamaan. Laskutusjärjestelmä selittää 10,00 ↔ 9,99 eron, mutta muut erot ovat silkkaa sekoilua.

0 tykkäystä