Liittymän päivitys "parempaan"


On kyllä todella harhaanjohtavaa markkinointia tuolla omilla sivuilla, suorastaan huijausmeininki. Aina lukee että "Liittymäsi kaipaa päivittämistä". Ei siinä mitään, mutta jos tuon erehtyy päivittämään, niin liittymän minuutit/tekstarit/netin nopeus laskee ja hinta nousee 2e/kk!


11 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

Telia.fi -sivustolla on tosiaan ehdotus uuden tarjooman liittymästä. Se perustuu siihen millainen liittymä sinulla on tällä hetkellä. Tokikaan automaatti ei ymmärrä liittymän lisäpalveluista ja näin ollen ehdotus ei välttämättä ole se paras mahdollinen. Niinpä kannattaakin tutustua koko valikoimaan ja valita itselle paras mahdollinen vaihtoehto. Ja jos elämäntilanne muuttuu, voi liittymätyyppiä päivittää vaikka kerran kuukaudessa. Eli loppuelämän valintaa tässä ei tarvitse tehdä. Uudessa tarjoomassa on toki sekin etu että se sisältää nyt pohjola - Baltia edun lisäksi roaming edun koko EU ja ETA -alueella.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@Merja_J kirjoitti:

Telia.fi -sivustolla on tosiaan ehdotus uuden tarjooman liittymästä. Se perustuu siihen millainen liittymä sinulla on tällä hetkellä. Tokikaan automaatti ei ymmärrä liittymän lisäpalveluista ja näin ollen ehdotus ei välttämättä ole se paras mahdollinen. Niinpä kannattaakin tutustua koko valikoimaan ja valita itselle paras mahdollinen vaihtoehto. Ja jos elämäntilanne muuttuu, voi liittymätyyppiä päivittää vaikka kerran kuukaudessa. Eli loppuelämän valintaa tässä ei tarvitse tehdä. Uudessa tarjoomassa on toki sekin etu että se sisältää nyt pohjola - Baltia edun lisäksi roaming edun koko EU ja ETA -alueella.




@Merja_J, voisiko tuota tekstiä muuttaa jossakin vaiheessa? :)

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

@Sekunti kirjoitti:


@Merja_J kirjoitti:

Telia.fi -sivustolla on tosiaan ehdotus uuden tarjooman liittymästä. Se perustuu siihen millainen liittymä sinulla on tällä hetkellä. Tokikaan automaatti ei ymmärrä liittymän lisäpalveluista ja näin ollen ehdotus ei välttämättä ole se paras mahdollinen. Niinpä kannattaakin tutustua koko valikoimaan ja valita itselle paras mahdollinen vaihtoehto. Ja jos elämäntilanne muuttuu, voi liittymätyyppiä päivittää vaikka kerran kuukaudessa. Eli loppuelämän valintaa tässä ei tarvitse tehdä. Uudessa tarjoomassa on toki sekin etu että se sisältää nyt pohjola - Baltia edun lisäksi roaming edun koko EU ja ETA -alueella.




@Merja_J, voisiko tuota tekstiä muuttaa jossakin vaiheessa? :)




@Sekunti Tarkoitatko tekstillä "liittymäsi kaipaa päivittämistä"? Toki palautetta saa aina antaa 🙂 Kerro ihmeessä ehdotuksesi!

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@Merja_J kirjoitti:


@Sekunti kirjoitti:


@Merja_J kirjoitti:

Telia.fi -sivustolla on tosiaan ehdotus uuden tarjooman liittymästä. Se perustuu siihen millainen liittymä sinulla on tällä hetkellä. Tokikaan automaatti ei ymmärrä liittymän lisäpalveluista ja näin ollen ehdotus ei välttämättä ole se paras mahdollinen. Niinpä kannattaakin tutustua koko valikoimaan ja valita itselle paras mahdollinen vaihtoehto. Ja jos elämäntilanne muuttuu, voi liittymätyyppiä päivittää vaikka kerran kuukaudessa. Eli loppuelämän valintaa tässä ei tarvitse tehdä. Uudessa tarjoomassa on toki sekin etu että se sisältää nyt pohjola - Baltia edun lisäksi roaming edun koko EU ja ETA -alueella.




@Merja_J, voisiko tuota tekstiä muuttaa jossakin vaiheessa? :)




@Sekunti Tarkoitatko tekstillä "liittymäsi kaipaa päivittämistä"? Toki palautetta saa aina antaa 🙂 Kerro ihmeessä ehdotuksesi!




Juu, esimerkiksi "Liittymän tiedot ja päivittäminen / Liittymän hallinnointi / (blank)" tai sinnepäin. Tuskinpa liittymä kaipaa joka päivä päivittämistä! :D


 


Tele Finlandin laskuri oli kätevä, jos oikeasti liittymää tarvitsi päivittää.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

@Sekunti kirjoitti:


@Merja_J kirjoitti:


@Sekunti kirjoitti:


@Merja_J kirjoitti:

Telia.fi -sivustolla on tosiaan ehdotus uuden tarjooman liittymästä. Se perustuu siihen millainen liittymä sinulla on tällä hetkellä. Tokikaan automaatti ei ymmärrä liittymän lisäpalveluista ja näin ollen ehdotus ei välttämättä ole se paras mahdollinen. Niinpä kannattaakin tutustua koko valikoimaan ja valita itselle paras mahdollinen vaihtoehto. Ja jos elämäntilanne muuttuu, voi liittymätyyppiä päivittää vaikka kerran kuukaudessa. Eli loppuelämän valintaa tässä ei tarvitse tehdä. Uudessa tarjoomassa on toki sekin etu että se sisältää nyt pohjola - Baltia edun lisäksi roaming edun koko EU ja ETA -alueella.




@Merja_J, voisiko tuota tekstiä muuttaa jossakin vaiheessa? :)




@Sekunti Tarkoitatko tekstillä "liittymäsi kaipaa päivittämistä"? Toki palautetta saa aina antaa 🙂 Kerro ihmeessä ehdotuksesi!




Juu, esimerkiksi "Liittymän tiedot ja päivittäminen / Liittymän hallinnointi / (blank)" tai sinnepäin. Tuskinpa liittymä kaipaa joka päivä päivittämistä! :D


 


Tele Finlandin laskuri oli kätevä, jos oikeasti liittymää tarvitsi päivittää.




Itse asiassa kun liittymän on tuolta telia.fi -sivuston kautta päivittänyt, häviää  "Liittymäsi kaipaa päivittämistä" teksti kyseisen liittymän kohdalta. Ikuisesti se ei siis siellä kummittele. Ehkäpä tuolla tekstillä on tarkoitus herättää asiakkaita tutustumaan uuteen tarjoomaan. Onnistuu mielestäni paremmin kuin pelkkä liittymän hallinnointi -teksti.

Laskurikin varmasti olisi ihan pätevä. Toki nyt kun uusi tarjooma sisältää EU ja ETA -roamingin, on se automaattisesti parempi vaihtoehto kuin vanhat liittymät. Ja onnistuuko laskurilta sitten ottaa huomioon satunnaiset ulkomaanreissut. Toki jos koodaajat sellaisen askartelee :)

Liittymäsi kaipaa päivittämistä on ihan hyvä teksti, jos esim. nykyisen liittymän tarjous on päättymässä, vastaava liittymä on uudessa tarjoomassa edullisempi tai nykyinen liittymätyyppi loppuu kokonaan. Nyt se on vähintäänkin harhaanjohtava saada kaikki päivittämään liittymänsä uuteen, usein kalliimpaan.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@PasiS kirjoitti:

Liittymäsi kaipaa päivittämistä on ihan hyvä teksti, jos esim. nykyisen liittymän tarjous on päättymässä, vastaava liittymä on uudessa tarjoomassa edullisempi tai nykyinen liittymätyyppi loppuu kokonaan. Nyt se on vähintäänkin harhaanjohtava saada kaikki päivittämään liittymänsä uuteen, usein kalliimpaan.




Niinpä! Luultavammin joudun joka tapauksessa kesäkuussa päivittämään uuteen pakettiin :smileyhappy:


 


Esimerkkikuva 1:


Miten sinulla on tuo XL-liittymä 24,90e/kk? Minulle tarjottiin sama 26,90e/kk. Voisiko modet vastata tähän? 

Hinnat saattavat tosiaan vaihdella eri asiakkaiden välillä. Järjestelmä huomioi siis aina asiakkuuden ja mahdolliset aiemmat tarjoukset tarjoamassaan hinnassa.

Minulla olisi kysymys päivitettyjen liittymien laskutuksesta: 

Jos (kun) kesken laskutuskauden tekee liittymiinsä päivityksiä, päivitys astuu voimaan heti. Näin ainakin tekstiviestissä kerrottiin ja myös Omilla sivuilla muutos näkyy ja laskun kuukausimaksukin kertoo samaa. Meidän tapauksessa yhden liittymän netti muutettiin Rajattomaksi ja toisesta päivitetystä liittymästä poistettiin Kamu-palvelu. Kun lasku saapui, siinä on peritty Kamun kuukausimaksu, vaikka ko. jaksolla ei ollut yhtään Kamu-puhelua, ja tuosta rajattomaan nettiin vaihdetusta liittymästä oli peritty 6 euron lisänettimaksu, jonka liittymän haltija oli siihen laskutuskauden alkupuolella tilannut. 

Ihmetyttää se, että koska KOKO laskutuskaudelta peritään aiempaa isompi kuukausimaksu, niin minkä takia sen lisäksi on peritty myös se 6 euron netin lisämaksu? Myös tuo toisesta liittymästä poistetun Kamu-palvelun maksu ihmetyttää. 

Miksi kuukausimaksut siis muuttuvat heti, mutta niiden SISÄLTÖ astuu tavallaan voimaan vasta seuraavan laskutuskauden alussa? Voinko jättää laskussani maksamatta Kamun 2,90 e ja lisänetin 6 euroa? Tekee yhteensä 8,90 euroa. Rahaa sekin. 


Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@Aarina kirjoitti:

Minulla olisi kysymys päivitettyjen liittymien laskutuksesta: 

Jos (kun) kesken laskutuskauden tekee liittymiinsä päivityksiä, päivitys astuu voimaan heti. Näin ainakin tekstiviestissä kerrottiin ja myös Omilla sivuilla muutos näkyy ja laskun kuukausimaksukin kertoo samaa. Meidän tapauksessa yhden liittymän netti muutettiin Rajattomaksi ja toisesta päivitetystä liittymästä poistettiin Kamu-palvelu. Kun lasku saapui, siinä on peritty Kamun kuukausimaksu, vaikka ko. jaksolla ei ollut yhtään Kamu-puhelua, ja tuosta rajattomaan nettiin vaihdetusta liittymästä oli peritty 6 euron lisänettimaksu, jonka liittymän haltija oli siihen laskutuskauden alkupuolella tilannut. 

Ihmetyttää se, että koska KOKO laskutuskaudelta peritään aiempaa isompi kuukausimaksu, niin minkä takia sen lisäksi on peritty myös se 6 euron netin lisämaksu? Myös tuo toisesta liittymästä poistetun Kamu-palvelun maksu ihmetyttää. 

Miksi kuukausimaksut siis muuttuvat heti, mutta niiden SISÄLTÖ astuu tavallaan voimaan vasta seuraavan laskutuskauden alussa? Voinko jättää laskussani maksamatta Kamun 2,90 e ja lisänetin 6 euroa? Tekee yhteensä 8,90 euroa. Rahaa sekin. 





Hyvää huomenta @Aarina!


 


Suosittelen sinua olemaan yhteydessä Telian asiakaspalveluun (esim. 24/7 chat) epäselvissä laskutustilanteissa. Laskuja ei voi itse muuttaa. Laskutuskaudella tilatut lisäpalvelut tietääkseni laskutetaan normaalisti loppuun vaikka olisi tehnyt ennen tai jälkeen liittymän päivityksen niin kuin tässä tapauksessa. Operaattorien järjestelmät eivät ole vielä niin kehittyneitä joustamaan kuukausilaskutuksissa :smileyhappy:

Vastaa