Liittymän siirtäminen työnantajalta henkilökohtaiseen käyttööni ei onnistu ja menetän numeroni


Miten voin menettää puhelinnumeroni?


 


Sain ilmoituksen Telialta 13.5.2022, että liittymäni xxx on siirtymässä työnantajaltani minulle. Olethan yhteydessä mahdollisimman pian uuden sopimuksen tekemiseksi! Ilman uutta sopimusta liittymäsi irtisanoutuu 19.5.2022.


 


Tein uuden sopimuksen 16.5.2022 Telialle, josta sain sopimustiivistelmän 16.5.2022.


 


19.5.2022 liittymä irtisanottiin. Telian vastaus minulle: manuaalisen käsittelyn (luotonvalvonta käsittelee koska henkilötietojani joskus käytetty väärin) takia numeroani (joka ollut yli 10 vuotta minulla) ei pystytty siirtämään minulle. Ainoa keino kuulemma, että työnantajani avaa liittymän uudelleen heille ja sitten kun lakko poistuu voidaan liittymä siirtää minulle. Työnantaja ei suostu avaamaan numeroa koska luvat siirrolle annettu ajoissa (13.5.2022).


 


Olin yhteydessä kilpailu- ja kuluttajavirastoon: heidän ohjeistuksen mukaan tein reklamaation Telialle, josta sain vastauksen:


"Niin kuin sinulle on jo monesti kerrottu, työnantajasi tulisi avata liittymä että se voitaisiin siirtää sinun nimiisi. Mikäli työnantaja liittymää ei avaa, et voi saada kyseistä numeroa. Suosittelen että pyydät työnantajan yhteyshenkilöä olemaan yrityspalveluumme yhteydessä ja avaamaan liittymän."


 


Miten Telia voi "varastaa" numeroni ja aiheuttaa minulle paljon myös taloudellisia ongelmia? Työnantajani toiminut oikein ja minä olen toiminut oikein. Miten voin tässä tapauksessa menettää numeroni? Riittäisi vastaukseksi, että saan oman numeroni käyttööni kun lakko loppuu.


 


---


Muokkaus ReOlivia: Täsmennetty otsikkoa hieman


5 kommenttia

Hei, kiva kun löysit tiesi Yhteisöön. Pahoittelut heti alkuun, että tilanne on edennyt näin pahaksi. Sinulla on luovutuspyyntö kyseiselle numerolle, joten se voidaan kyllä avata liittymän käyttäjälle eli sinulle. Kunhan tuo luottopäätös on ok, niin se voidaan avata. Lakko viivästyttää manuaalikäsittelyjä mutta asiakaspalvelusta voidaan ottaa yhteyttä luotonvalvontaan ja selvittää tilanne. Asiakaspalveluun on tällä hetkellä vähän ruuhkaa mutta suosittelen kokeilemaan myöhemmin uudelleen, jos et heti pääse jonoon. 

Kiitos,

 

olen kyllä ollut yhteydessä moneen kertaan. Vastaus oli viimeksi (siis tänään 27.5.22) että saan numeroni käyttööni vasta kun lakko on loppu.

 

 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +10

@customer  kirjoitti:

Kiitos,


 


olen kyllä ollut yhteydessä moneen kertaan. Vastaus oli viimeksi (siis tänään 27.5.22) että saan numeroni käyttööni vasta kun lakko on loppu.


 


 




Pääasia tietysti on, että saat numerosi käyttöön viimeistään lakon loputtua ettei niin tule käymään, että menettäisit numerosi täysin. Ymmärrän, että tää asia varmasti harmittaa. Hyvä, että oot ollut asiakaspalveluun yhteydessä ja sieltä on varmasti tullut neuvoja tähän tilanteeseen. Toivotaan, että saat numerosi takaisin käyttöön mahdollisimman pian. @ReOlivia tuossa aikaisemmin neuvoikin olemaan asiakaspalveluumme yhteydessä, niin asiakaspalveluun kannattaa ilmanmuuta olla yhteydessä mikäli herää kysyttävää vielä tähän liittyen.

Kiitos,

 

olen ollut yhteydessä asiakaspalveluunne useita kertoja ja uskon, että voin luottaa saavani OMAN NUMERONI käyttööni viimeistään lakon loputtua, mielellään aikaisemmin. Toivominen tuskin auttaa, en ole enää siinä iässä, että uskoisin joulupukkiin !? Haluan numeroni pikaisesti käyttööni ja haluan, että Telia tekee kaikkensa auttaakseni minua asiassa ! Tämä on aiheuttanut minulle jo useiden tuntien ajankäytön selvittelyihin ja taloudellisia menetyksiä voi vain arvailla ! Puhelinnumeroahan käytetään myös erilaisissa tunnistautumispalveluissa, mm. laskujen vahvistuksissa jne. Tämä olisi paikka TELIA:lle ylittää itsensä ja palvella ehkä "tulevaa asiakasta"!

 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +10

@customer  kirjoitti:

Kiitos,


 


olen ollut yhteydessä asiakaspalveluunne useita kertoja ja uskon, että voin luottaa saavani OMAN NUMERONI käyttööni viimeistään lakon loputtua, mielellään aikaisemmin. Toivominen tuskin auttaa, en ole enää siinä iässä, että uskoisin joulupukkiin !? Haluan numeroni pikaisesti käyttööni ja haluan, että Telia tekee kaikkensa auttaakseni minua asiassa ! Tämä on aiheuttanut minulle jo useiden tuntien ajankäytön selvittelyihin ja taloudellisia menetyksiä voi vain arvailla ! Puhelinnumeroahan käytetään myös erilaisissa tunnistautumispalveluissa, mm. laskujen vahvistuksissa jne. Tämä olisi paikka TELIA:lle ylittää itsensä ja palvella ehkä "tulevaa asiakasta"!


 




Aivan, ymmärrän. Tilanne on vaikea ja tosi harmillinen.

Täällä Yhteisössä jaamme näitä yleisiä neuvoja ja toimintaohjeita ja sopimusasiat, kuten tämä sinunkin on, hoituu ainoastaan asiakaspalvelun kautta. Tässä kohtaa ei ole ikävä kyllä muuta tehtävissä, lakko (ICT-alan lakko) hidastuttaa ja vaikeuttaa monia asioita.

Olen pahoillani tapahtuneesta. 

Vastaa