Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Riekkosak_
Kommentaattori
  • 2 custom-general.kudos
  • 50 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Liittymäsopimuksen irtisanomisen ehdot

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Lainaus eräästä aiemmasta viestiketjusta, kirjoittaja MerjaJ:

"Hei Riekkosak!

Sinun liittymäsopimuksesi on ns. "kytky". Eli laite on sidottu liittymään. Olet maksanut sen kertamaksulla, mutta sopimus on 24 kk mittainen. Ostamasi laitteesta on aina maininta liittymäsi -7914 laskulla. Jos haluat irtisanoa määräaikaisen liittymäsopimuksesi, veloitetaan sinulta irtisanomismaksua 50 eur. Laitteesta ei luonnollisestikaan mitään veloiteta koska olet maksanut sen kertamaksuna."

Menin tänään Soneran myymälään tarkoituksena irtisanoa liittymäsopimukseni ja maksaa tuon 50 euron sakko. Myyjä väitti, että minun pitäisi sakon lisäksi maksaa laitteen viime keväänä olleen suositushinnan ja todellisen ostohintani välinen erotus, mutta ei edes tiennyt summaa. En suostunut tähän, joten liittymää ei irtisanottu, mutta sitä kyllä muutettiin.

Voiko Soneran palvelu"neuvojien" lupauksiin luottaa?? Sain taas syyn olla ostamatta mitään Soneralta.
18 vastausta
Riekkosak_
Kommentaattori
  • 2 custom-general.kudos
  • 50 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Odotan vastausta Soneralta.
RaMaria
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 471 custom-general.kudos
  • 1346 custom-general.replies
  • 100 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Moro!

 

MerjaJ tuossa antoi sulle ihan oikeet tiedot, tuo sakkomaksuhan laskutetaan sitten viimesellä laskulla.

Vaikuttaa vähän siltä että tuolla liikkeessä on vanhaa tietoa ollut, aikasemmin homma meni noin kuin liikkeessä kerrottiin.

 

Tää voidaan toki hoitaa meidän aspan kauttakin kuntoon, soittamalla tai esim. palvelupyynnöllä Omilta Sivuilta

 

🙂

Paina peukkua jos tykkäsit vastauksesta!

Riekkosak
Kommentaattori
  • 2 custom-general.kudos
  • 38 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Nyt olisi aika saada selville nuo irtisanomisen ehdot, kun Sonera ei näytä itsekään tietävän onko liittymäni määräaikainen vai toistaiseksi voimassa oleva.

olkitu
Kunniajäsen
  • 735 custom-general.kudos
  • 4508 custom-general.replies
  • 127 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Sinulla on sopimus, sielä se lukee selkeästi, jos ei lue niin sopimus ei ole pätevä...

Onko heikko matkapuhelimen kuuluvuus? Mittaa matkapuhelinverkon kuuluvuuksia Cellmapper-sovelluksella, saatavilla täältä ja ohje .
Riekkosak
Kommentaattori
  • 2 custom-general.kudos
  • 38 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Soneran 23.9.2015 päivätyssä asiakastiedotteessa sanotaan liittymäni olevan määräaikainen. Vuosi sitten liittymäää muuttaessani sain tilausvahvistuksen, jonka mukaan sopimus on toistaiseksi voimassa. Sekavaa, kun en tiedä mikä on totta. Liittymäni hintaa nostettiin 152 %:lla lokakuussa alkaneella laskutuskaudella ilman ennakkoilmoitusta. Mainitsemassani asiakastiedotteessa hinnan ilmoitetaan nousevan ensi huhtikuussa.

RaMaria
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 471 custom-general.kudos
  • 1346 custom-general.replies
  • 100 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Homma menee silleen, että jos sulla on liittymällä voimassaoleva laitesopimus, sitoutuu se liittymään laitesopimuksen määräajan mukaisesti.

Itse liittymä ei ole määräaikainesti sidottu, vaan liittymään liitetty laitesopimus on.

 

Mikäli liittymällä on tuo laitesopimus, ja jos liittymän irtisanot ennen määräaikaisen laitesopimuksen päättymistä, tulee maksettavaksi tuo 50€ "sakkomaksu". Laitteesta ei mitään veloiteta, jos se on jo maksettu pois, muutoin veloitetaan laitteen loppumaksut.
Laitesopimus (kytky) kun vaatii aina rinnalleen voimassaolevan liittymän, eli se ei voi olla olemassa ilman liittymää.

Jos liittymällä ei ole määräaikaista laitesopimusta, ei liittymäkään ole sitten määräaikaisesti sidottu, vaan ihan toistaseksi voimassa.

Mikäli liittymällä on jokin tarjoushinta, voi se olla hinta määräajan voimassa, eli tarjous päättyy johonkin tiettyyn päivään, mutta se ei tee liittymästä määräaikaisesti sitovaa. Eli liittymä on esimerkiksi muokattavissa milloin tahansa. 

Tuon liittymän tilanteen pystyt tarkistamaan esimerkiksi Omilta Sivuilta, tai laskustasi. Mikäli sulla on esimerkiksi tuollanen määräaikainen laitesopimus sun liittymällä, löytyy siitä tieto laskulta, sekä tieto milloin se päättyy.

Paina peukkua jos tykkäsit vastauksesta!

Riekkosak
Kommentaattori
  • 2 custom-general.kudos
  • 38 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hyvä RaMaria:

 

Onpa sekavaa. Minulla on tuollainen "laitesopimus" määräaikaisena huhtikuuhun 2016 saakka, vaikka itse laite on ostettu kertamaksulla (Miksi silloin tarvitaan laitesopimusta??). Laitteen liittymää muutettiin vuosi sitten, niin että sen hinta oli 1,90 Eur/kk. Nyt liittymän hintaa on nostettu lokakuussa 2015 alkaneesta laskutuskaudesta alkaen tasolle 4,80 Eur/kk, ilman ennakkoilmoitusta. Sain 23.9.2015 päivätyn asiakastiedotteen, jossa ilmoitetaan liittymäni hinnan nousevan huhtikuussa 2016 määräaikaisen sopimuksen päätyttyä.  Miten hintaa on siten voitu nostaa jo lokakuussa 2015 alkaneelta laskutuskaudelta??

Riekkosak
Kommentaattori
  • 2 custom-general.kudos
  • 38 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Eli vielä tarkemmin: onko tilanne sellainen, että minulla pitää tuon "laitesopimuksen" takia olla laitteessani määräajan loppuun Soneran liittymä, jonka hintaa Sonera voi korottaa vapaasti milloin tahansa? Ja toisaalta: minulla ei ole oikeutta irtisanoa liittymää esim hinnan korotuksen takia maksamatta tuota sakkomaksua? Ei tunnu oikein reilulta eikä tasapuoliselta.

RaMaria
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 471 custom-general.kudos
  • 1346 custom-general.replies
  • 100 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Laitesopimus tulee vaikka laite ostettaisiinkin kertamaksulla. Laitteen voi esimerkiksi saada edullisemmin laitesopimuksen avulla.

Rahoituksen kautta myytävät tuotteet on taasen eri juttu, eli niissä ei laitesopimusta tule.

 

Täältä käsin on vaikea arvioida mikä tuossa on taustalla sun tapauksessa, kun täällä emme asiakastietoihin pääse tutustumaan. Yleisellä tasolla pystymme kyllä auttamaan, mutta tämän sun tilanteen tutkinta vaatii kyllä asiakaspalvelumme perehtymistä tähän. Suosittelen, että laitat Omien Sivujen kautta palvelupyynnön, niin pääsee aspa tätä tutkimaan.

Paina peukkua jos tykkäsit vastauksesta!