08-12-2014 16:46
09-12-2014 15:29
18-12-2014 09:30
Moro!
MerjaJ tuossa antoi sulle ihan oikeet tiedot, tuo sakkomaksuhan laskutetaan sitten viimesellä laskulla.
Vaikuttaa vähän siltä että tuolla liikkeessä on vanhaa tietoa ollut, aikasemmin homma meni noin kuin liikkeessä kerrottiin.
Tää voidaan toki hoitaa meidän aspan kauttakin kuntoon, soittamalla tai esim. palvelupyynnöllä Omilta Sivuilta
🙂
Paina peukkua jos tykkäsit vastauksesta!
01-12-2015 18:32
Nyt olisi aika saada selville nuo irtisanomisen ehdot, kun Sonera ei näytä itsekään tietävän onko liittymäni määräaikainen vai toistaiseksi voimassa oleva.
01-12-2015 18:43
01-12-2015
20:20
Muokattu
01-12-2015
20:21
Soneran 23.9.2015 päivätyssä asiakastiedotteessa sanotaan liittymäni olevan määräaikainen. Vuosi sitten liittymäää muuttaessani sain tilausvahvistuksen, jonka mukaan sopimus on toistaiseksi voimassa. Sekavaa, kun en tiedä mikä on totta. Liittymäni hintaa nostettiin 152 %:lla lokakuussa alkaneella laskutuskaudella ilman ennakkoilmoitusta. Mainitsemassani asiakastiedotteessa hinnan ilmoitetaan nousevan ensi huhtikuussa.
02-12-2015 10:00
Homma menee silleen, että jos sulla on liittymällä voimassaoleva laitesopimus, sitoutuu se liittymään laitesopimuksen määräajan mukaisesti.
Itse liittymä ei ole määräaikainesti sidottu, vaan liittymään liitetty laitesopimus on.
Mikäli liittymällä on tuo laitesopimus, ja jos liittymän irtisanot ennen määräaikaisen laitesopimuksen päättymistä, tulee maksettavaksi tuo 50€ "sakkomaksu". Laitteesta ei mitään veloiteta, jos se on jo maksettu pois, muutoin veloitetaan laitteen loppumaksut.
Laitesopimus (kytky) kun vaatii aina rinnalleen voimassaolevan liittymän, eli se ei voi olla olemassa ilman liittymää.
Jos liittymällä ei ole määräaikaista laitesopimusta, ei liittymäkään ole sitten määräaikaisesti sidottu, vaan ihan toistaseksi voimassa.
Mikäli liittymällä on jokin tarjoushinta, voi se olla hinta määräajan voimassa, eli tarjous päättyy johonkin tiettyyn päivään, mutta se ei tee liittymästä määräaikaisesti sitovaa. Eli liittymä on esimerkiksi muokattavissa milloin tahansa.
Tuon liittymän tilanteen pystyt tarkistamaan esimerkiksi Omilta Sivuilta, tai laskustasi. Mikäli sulla on esimerkiksi tuollanen määräaikainen laitesopimus sun liittymällä, löytyy siitä tieto laskulta, sekä tieto milloin se päättyy.
Paina peukkua jos tykkäsit vastauksesta!
02-12-2015
10:37
Muokattu
02-12-2015
10:39
Hyvä RaMaria:
Onpa sekavaa. Minulla on tuollainen "laitesopimus" määräaikaisena huhtikuuhun 2016 saakka, vaikka itse laite on ostettu kertamaksulla (Miksi silloin tarvitaan laitesopimusta??). Laitteen liittymää muutettiin vuosi sitten, niin että sen hinta oli 1,90 Eur/kk. Nyt liittymän hintaa on nostettu lokakuussa 2015 alkaneesta laskutuskaudesta alkaen tasolle 4,80 Eur/kk, ilman ennakkoilmoitusta. Sain 23.9.2015 päivätyn asiakastiedotteen, jossa ilmoitetaan liittymäni hinnan nousevan huhtikuussa 2016 määräaikaisen sopimuksen päätyttyä. Miten hintaa on siten voitu nostaa jo lokakuussa 2015 alkaneelta laskutuskaudelta??
02-12-2015 10:49
Eli vielä tarkemmin: onko tilanne sellainen, että minulla pitää tuon "laitesopimuksen" takia olla laitteessani määräajan loppuun Soneran liittymä, jonka hintaa Sonera voi korottaa vapaasti milloin tahansa? Ja toisaalta: minulla ei ole oikeutta irtisanoa liittymää esim hinnan korotuksen takia maksamatta tuota sakkomaksua? Ei tunnu oikein reilulta eikä tasapuoliselta.
02-12-2015 10:55
Laitesopimus tulee vaikka laite ostettaisiinkin kertamaksulla. Laitteen voi esimerkiksi saada edullisemmin laitesopimuksen avulla.
Rahoituksen kautta myytävät tuotteet on taasen eri juttu, eli niissä ei laitesopimusta tule.
Täältä käsin on vaikea arvioida mikä tuossa on taustalla sun tapauksessa, kun täällä emme asiakastietoihin pääse tutustumaan. Yleisellä tasolla pystymme kyllä auttamaan, mutta tämän sun tilanteen tutkinta vaatii kyllä asiakaspalvelumme perehtymistä tähän. Suosittelen, että laitat Omien Sivujen kautta palvelupyynnön, niin pääsee aspa tätä tutkimaan.
Paina peukkua jos tykkäsit vastauksesta!