Liittymätyypin vaihtaminen ilman asiakkaan suostumusta/Reklamaatio

  • 10 December 2016
  • 1 kommentti
  • 25 katselukertaa

  • Anonymous
  • 0 kommenttia

Sonera vaihtoi liittymätyyppiäni 26.11.2017 siitä ilmoittamatta minulle. Kyseinen liittymäni on varashälyttimessä jonka kk perusmaksu oli 2,90e/kk. Mielestäni tämä on jonkin sortin asiakkaan huijaamista.

Ihmettelin kun Varashälyttimem lasku alkoi nousemaan ja aloin tutkimaan asiaa paremmin. Olin 09.12.2016 yhteydessä Soneran asiakaspalveluun joss tutkittiin kuka on liittymäni tyyppiä muuttanut. Selvisi että itse en sitä ole tehnyt vaan joku muu.

Tietenkään liittymää ei saatu enään palautettua entiseen liittymätyyppiin,jotenka tilalle katsottiin uusi. Käytössä nyt olevan liittymän kk maksu nousi 6,99e. Varashälyttimessäni oli vikaa marraskuussa 2016 ja sen takia otin yhteyttä Soneraan mahdollinen linjassa oleva vika suljettaisiin pois tämän myötä. Soneran asiakaspalvelija sanoi että vaihdetaan sim-kortti koska liittymä on jo niin vanha. Unohtu vain sanoa että uusi kortti myös maksaa. Kortti saapu minulle ja onnekseni huomasin että sim-olikin laitettu omaan kännykkä liittymääni eikä varashälyttimeen. Taasen soitto Soneralle ja siltä simmi aktivoitiin oikeaan laitteeseen.

Paljon jätetään asiakkaalle kertomatta oleellisia asioita ja tehdään muutoksia ilman asiakkaan lupaa. Olin tänään 10.12.2016 vielä yhteydessä Soneran asiakaspalveluun ja pyysin jättämään soittopyynnön esimehelle. Mielestäni jonkin Sonerassa pitäisi kantaa vastuu asiasta eikä piiloutua asiakaspalvelijoiden taakse. Sitä minulle ei luvattu että soittaisi. Sanottiin että jos ei soita niin voin ryhtyä muihin toimenpiteisiin. Kuvastaa hyvin miten Sonera arvostaa asiakkaitaan.

Olen ollut vuosia Soneran asiakas ja laskuni maksanut ajallaan ilman ainuttakaan karhumakirjettä. Oman osani siis olen hoitanut kunnialla mutta mitenkä on Sonera itse hoitanut velvoitteensa näinä vuosina. Minun kohdalleni on sattunut yhtä sun toista kämmiä Soneran taholta.

Nyt haluaisin että tämä asia selvitettäisiin kunnolla ettei minun tarvitse tätä hoitaa muulla tavalla niin kuin asiakaspalvelijannekin sanoi.  Asiakas palvelussa keskitytään enemmän uusien palveluiden myynttin kuin siihen että nykyiset palvelut toimisivat kunnolla ja asiakas saisi hyvää palvelua.

T:Aitio Esa


1 kommentti

Hei  ja tervetuloa Klaaniin! Ensinnäkin pahoittelut omasta puolestani kohdallesi osuneista virheistä. Kaikista muutoksista tulee tottakai informoida asiakasta ja ymmärrän hyvin, että tilanne harmittaa. Sanoit, että olit jättänyt jo soittopyynnön asiakaspalvelun esimiehelle viikonloppuna, joten uskoisin että sinulle soitetaan vielä tänään asian tiimoilta. Tämä vaatii tarkempien asiakastietojen käsittelyä, joten näin julkisen keskustelupalstan kautta asiaa ei valitettavasti pystytä hoitamaan. Tarvittaessa voit ottaa yhteyttä kirjallisesti laittamalla yksityisviestiä esim. Facebookissa / Twitterissä tai jättämällä palvelupyynnön Omien Sivujen kautta.

Vastaa