MMS ei lähetä


Puhelimeni on Samsung A 3 (2016), (Windows 10), käytössä n.pari vuotta. Nyt ilmeni yllättäen ettei lähettämäni multimediaviestit lähde vaan tulee teksti ..."lähetetään kun palvelu on käytettävissä". Mistä tällainen yhtäkkinen tulee ja mitä tehdä?? En ole "haka"näissä jutuissa.


16 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei @ar8lipi ja tervetuloa Telian yhteisöön!


Tarkista onko sinulla mms-asetukset oikein eli asetukset - verkko ja internet - mobiiliverkko -  (lisäasetukset) - Yhteysosoitteet - Telia MMS :


Nimi : Telia MMS


APN : mms


MMSC : http://mms/


MMS-välityspalvelin : 195.156.25.33


MMS-portti : 8080


MCC : 244


MNC : 91


APN-tyyppi : mms


APN-protokolla : IPv4


APN roaming -protokolla : IPv4


Muihin kohtiin tulee : Ei asetettu, ei mitään tai määrittelemätön


(Yhteystyyppi : Jatkuva)


 


Muista että mobiilidata pitää olla käytössä, muuten mms -viestit eivät kulje ;)


 


 

Hei kiisseli67 ja kiitos vastauksesta. Se tulikin pian mutta en saanut multimediaa lähtemään. Tein ohjeesi mukaan ja muistin mobiilidatan myös.  "Yhteyspisteiden nimet "(muokkaa) kohdassa on myös Todennustapa jossa on valmiina PAP. Annetaanko sen olla? 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@ar8lipi@  kirjoitti:

Hei kiisseli67 ja kiitos vastauksesta. Se tulikin pian mutta en saanut multimediaa lähtemään. Tein ohjeesi mukaan ja muistin mobiilidatan myös.  "Yhteyspisteiden nimet "(muokkaa) kohdassa on myös Todennustapa jossa on valmiina PAP. Annetaanko sen olla? 




Vaihda siihen kohtaan : Ei mitään


Joko alkaa toimimaan?


 


Jos ei vieläkään toimi, niin tarkista telia.fi sivuilta oman puhelinliittymän tiedoista onko MMS viestit estetty.


Eli oma puhelinliittymä - Lisäpalvelusi - Estot ja rajoitukset - muokkaa - Multimediaviestirajoitukset 

Hei jälleen ja kiitos!

Tarkistin Omat sivut,MMS, ja esto ei ole päällä. Todennustavan korjasin "Ei mitään", mutta se ei auttanut. "Ritirimssussa" on vielä kohta "Ota yhteyspiste käyttöön..(tukiasema käytössä) mutta se ei reagoi mitenkään. Täällä on myös kohta "Sonera Internet"johon ei ole asetettu mitään muuta kuin

MCC, MNCTodennustapa, APN-protokolla,Tukiaseman verkkovierailupr.,APN-tyyppi/default,supl

Eli vielä ei pelitä ; )

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Onhan myös internet asetukset puhelimessa oikein ja ei ole estetty liittymästä omilla sivuilla?


INTERNET-ASETUKSET



  • APN: internet


Käytä noiden jälkeen vielä puhelin kiinni ja kokeile toimiiko sitten.

Hei

Nyt en ole "kärryillä"enää yhtään,sekavaa. Pitääkö tämä Telia Internet-kohta kaikkineen myös muuttaa ja mitä kaikkea siihen (mitkä kohdat) merkitään. Jos tietäisi esim. mitä kaikkea tarkoittavat ämämässät ja portit ym.,osaisi päätelläkin jotain. Mutta ei nyt tässä vaiheessa,opiskelua ikä kaikki.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Tervehdys! Suosittelen tilamaan uudelleen internet- ja MMS-asetukset. Lähetä maksuton tekstiviesti "ASETUKSET" numeroon 15400. Hetken kuluttua tulevat palveluasetukset, jotka tallennat ja otat käyttöön. Sen jälkeen voi vertailla aiempia asetuksia missä meni mönkään ?


 


Tosiaan mobiilitiedonsiirto (eli netti) pitää olla päällä eikä liittymässä saa olla lisäpalveluna MMS- ja dataesto kytkettynä.


 


Lisätiedot:


https://www.telia.fi/asiakastuki/liittymat/puhelimen-kaytto/mms-internet-asetukset

Kiitos selkeästä vastauksesta. Olen tarkastanut ja tarkastanut sekä estot että Asetukset jossa portti oli aiemmin 8080. Yhtenä on Todennustapa joka näyttää olevan PAP. Joku pyysi sen muuttamaan "Ei mitään". Kehenkä tässä nyt todella uskoo !! MMS EI Pelitä edelleenkään!! Saisiko tätä koko juttua etänä.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei @ar8lipi!


Laitan tähän kuvalliset ohjeet asetuksista android puhelimeen (tässä esimerkissä Nokia 😎.


 



 





Todennustapa PAP näyttäisi olevan käytössä DNA:n liittymissä tai Elisan, en ole nähnyt ainakaan Telian tai ent. Soneran liittymissä sitä käytettävän. Tosin siitä sanotaan että voi olla se PAP tai Ei mitään kohdassa todennustapa.

Hei,

kyllä nämä ovat kaikki samat eli tarkastettu moneen kertaan.Estoja ei ole ja data päällä.

Edelleen viesti mms:n lähetyksen jälkeen ...lähetetään kun palvelu on käytössä.

Kiitos.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@ar8lipi kokeiles ottaa vielä wifi pois, jos sinulla on se päällä. Jos asia ei millään ratkea niin kannattaa ottaa yhteyttä asiakaspalveluun : https://www.telia.fi/asiakastuki/yhteystiedot , jossa voidaan tarkastella liittymää lähemmin. Joskus voi tietenkin olla ongelmaa verkossa, jolloin mms-viestit eivät lähde.

Hei Kiisseli67,

ja ihan mahtava kiitos,siis mahtava!! Näit kovasti vaivaa mutta nyt MMS TOIMII !!

Kivaa kevättä!     :smileyhappy:

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Hienoa, että sait taas datan kulkemaan @ar8lipi :)


 


Se on toisinaan pienestä kiinni, jos jokin asetuksissa menee väärinpäin.


 


Tuli vielä mieleen, että tuossa puhelimen mallissa kuulema MMS-viestit sekoilevat virransäästötilassa (ja mahdollisesti wifin ollessa päällä), koska se rajoittaa sovelluksien mobiilitiedonsiirtoa. Toivottavasti sinulla ei ollut tuolloin käytössä sitä.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei ar8lipi,


Eipä kestä, hyvä kun saatiin toimimaan!


Kivaa kevättä myös sinulle! ☺️

Huomenta Sekunti

ja kiitos paljon avusta ja mukavasta "jälkihuollostakin":smileyhappy:,Näppärä vinkki, pitää huomioida

jatkossa.

Mukavaa kevättä sinne!! 

Hei vielä!

Palaan vielä sinun opastukseesi MMS-asiassa. Selvensit tosi selkeästi asiaa eli esim. tämäkin kohta...mobiilitiedonsiirto  eli se netti(netti). On varmaan monia jotka eivät hoksaa mikä ihme se olikaan, pelästyvät sanajättiläisiä,"hienoja sanoja",uusia termejä jne, ja pelkäävät koko tietokone-ja kännykkämaailmaa. Heti alussa mainitsit että tilattu tekstiviesti on maksuton.Moni voi heti alussa luovuttaa ajatellen sen maksavan elohopeaa ja kun kaikki maksaa... Huomioit myös mainita palveluasetusten tallentamisen. Se voi kovan "järkytyksen ja jännityksen "vuoksi vaikka unohtua ja siinä sitten uusi tenkkapoo.. 

Siispä tässä ja tästä syystä RUUSU!

Vastaa