MMS-viesteistä tulee ylimääräinen ilmoitus


MMS-viestit tulevat minulle normaalisti puhelimeen, mutta Telia lähettää aina 24 tunnin kuluttua viestin saapumisesta minulle tekstiviestin, jossa kerrottaan, että olen saanut mms-viestin ja että voin lukea sen netissä. Saako nämä viestit jotenkin loppumaan? Ei minun tarvitse mennä viestejä nettiin katsomaan, kun olen ne jo vuorokautta aiemmin katsonut omasta puhelimesta.


11 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

Hei @Shaiti ja tervetuloa Yhteisöön! Normitilanteessa mms viesti menee joko asiakkaan puhelimeen tai sitten telia.fi -sivuille, ei molempiin. Kuulostaa siltä että sinun liittymän kohdalla on nyt jokin vikatilanne päällä.


 


Jotta homma saadaan kuosiin, kirjaudu telia.fi -sivuille joko Telia-tunnuksella tai verkkopankkitunnuksellasi ja valitse liittymävalikoimasta se liittymä jota asia koskee. Liittymän tiedoista löytyy kohta jätä vikailmoitus jota klikkaamalla pääset jättämään meille korjauspyynnön. Näin saadaan tarvittavat tiedot meille saakka ja vikapuolen pojat tai tytöt korjaamaan asetukset kuntoon!

Kiitos, tein nyt asiasta ilmoituksen. Toivottavasti siitä on jotain apua. :smileyhappy:

Onhan tässä jo pari viikkoa mennyt ja arkipäiviäkin yhdeksän. Luulisi, että olisi tullut jotain kontaktia asian tiimoilta edes, että asiaa tutkitaan, kun lomakkeellanne kuitenkin lupaillaan vastausta huomattavasti nopeammin. Mitään ei kuitenkaan ole kuulunut ja perjantaina tuli taas yksi täysin turha olet saanut mms-viestin tekstari.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@Shaiti Vikailmoituksen tehdessäsi saitko mitään vikatikettinumeroa? Voisin katsoa, missä vikailmoitus menee. Yleisesti nuo käsitellään kyllä nopeammin.

En muista saaneeni mitään numeroa, siihen taisi tulla vain joku geneerinen kiitos otamme yhteyttä viesti, kun lähetin. Laitan aina saamani tikettinumerot yms. ylös juuri sen takia, jos pitää myöhemmin kysellä perään. Laitoin sen tuolta häiriöilmoitus, matkapuhelinasiat, lisäpalvelut tai muut asiat, kun mikään muu kohta ei oikein tuntunut sopivan. Alkaa vähän epäilyttää, että onko se edes mennyt mihinkään muualle kuin eetteriin koko ilmoitus. :smileysad:


@Shaiti kirjoitti:

En muista saaneeni mitään numeroa, siihen taisi tulla vain joku geneerinen kiitos otamme yhteyttä viesti, kun lähetin. Laitan aina saamani tikettinumerot yms. ylös juuri sen takia, jos pitää myöhemmin kysellä perään. Laitoin sen tuolta häiriöilmoitus, matkapuhelinasiat, lisäpalvelut tai muut asiat, kun mikään muu kohta ei oikein tuntunut sopivan. Alkaa vähän epäilyttää, että onko se edes mennyt mihinkään muualle kuin eetteriin koko ilmoitus. :smileysad:

 

Hei, nyt suosittelen jättämään uuden ilmoituksen, koska tässä ajassa sinun ilmoitus olisi pitänyt tulla jo käsittelyyn.


Laitoin nyt sitten uuden ilmoituksen samaan paikkaan kuin entisen. Jospa se menisi käsittelyyn asti. :smileyhappy: Ei siitä tosiaan mitään numeroa saanut, tuli vain teksti "Kiitos viestistäsi! Viestisi on lähetetty onnistuneesti."

Tämä ongelma on nyt ihan oikeasti ratkennut. Toinen vikailmoitus meni heti käsittelyyn, joten luultavasti ensimmäinen oli mennyt jonnekin hukkaan, vaikka siitä vahvistussähköposti tulikin ja sain sitten tässä vaiheessa sen tikettinumeronkin. Lopulta ongelmaksi selvisi se, että joissain puhelinmalleissa jos MMS-viestien automaattinen lataaminen on päällä, ei verkkoon ikinä tule kuittausta, että viesti on ladattu, jolloin viestiä yritetään toimittaa 24 tuntia ja sitten kun ei onnistu, menee se nettisivulle. Bonusongelmana oli vielä se, että vaikka käyttämässäni viestisovelluksessa on asetus, jolla MMS-viestien automaattisen lataamisen voi estää, ei se toiminut kuvaillulla tavalla. Mielenkiintoisen asiasta tekee se, että olen kahdella edellisellä puhelimella käyttänyt myös samaa sovellusta ja niissä en muista tätä ongelmaa olleen, mutta kiitoksia vaan vielä tekniikan Pasille, joka jaksoi asiaa testata. :smileyhappy:

Hei,

 

minulla samankaltainen ongelma. En tiedä mitä vietisovellusta käytät, mutta itse käytän Silenceä (avoimen lähdekoodin sovellus, joka salaa viestit SMS/MMS viestit niiden henkilöiden välillä, jotka käyttävät Silenceä).

 

Sovellus vastaanottaa SMS/MMS viestit oikein (salattuina ja salaamattomina), mutta 24h jälkeen saan ilmoituksen, että MMS-viesti on katseltavissa telia.fi/mms. Viestissähän ei ole selkokielisenä mitään nähtävää, koska viesti on salattu ja on muotoa tyyliin: "K35ILJTL235B13O1234V1".

 

Siispä. Ongelma on sovelluksessani, joka ei saa kuitattua viestiä vastaanotetuksi operaattorin järjestelmän haluamalla tavalla siten, etten tuota 24h kuluttua tulevaa muistutusviestiä saisi, mutta tästä huolimatta viesti latautuu puhelimeeni vain kerran (en siis saa samaa viestiä 24h sisällä niin monta kertaa, kuin operaattorin järjestelmä yrittää sitä minulle toimittaa).

 

Voisiko tähän kehittää johkinlaisen ratkaisun joko:

A. Järjestelmä optimoitaisiin siten, ettei 24h viestiä tule käytettäessä Silenceä (tämä todennäköisesti säästäisi myös puhelimeni akkua, koska epäilen, että nyt saan tietyn väliajoin puhelimeeni pingauksen, joka yrittää toimittaa jo toimitettua MMS-viestiä uudestaan) tai

B. 24h muistutusviestit saisi esimerkiksi omilta sivuilta pois käytöstä (varsinaisesti minua ei haittaa, että ne tuonne telia.fi/mms tallentuisivat).

 

Lisäksi varoituksen sana: https://github.com/SilenceIM/Silence/issues/560 (englanniksi) perusteella jotkin teleoperaattorit yrittävät pienentää MMS-viesteissä olevien kuvien kokoa eri puhelinmalleille sopiviksi (lähinnä kyseeseen tulee halvimmat, pieninäyttöiset puhelimet); kun pienentäminen ei onnistu (koska viesti on salattu eikä siitä saa mitään irti), operaattori ei viestiä eteenpäin toimita. Siispä, jos Telia ottaa tällaisen käyttöön, operaattorini lähtee heti vaihtoon.

MMS-viesti ei avautunut

Edit RaMaria: Poistettu tunnistetiedot

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei @M1902 ja tervetuloa Telian yhteisöön!


Tarkista puhelimen viestiasetuksista - lisäasetukset, että onko sinulla valittuna : Lataa MMS-viestit automaattisesti käytössä.


Täällä on vielä MMS- ja Internet-asetukset matkapuhelimeen : https://www.telia.fi/asiakastuki/liittymat/puhelimen-kaytto/mms-internet-asetukset

Vastaa