MULTI SIM ja Whatsapp Business

  • 23 November 2018
  • 6 kommenttia
  • 597 katselukertaa

Törmäsin tämmöiseen ongelmaan: 

Minulla on käytössä Telian Multi SIM siten, että pystymme vuorottelemaan kumppanin kanssa, kumpi vastaa minäkin aikana puheluihin. Toinen puhelin on pysyvästi toisen käytössä ja hänellä siinä tietty oma whatsapp ja toinen pysyvästi minulla ja minulla oma whatsapp. Pyöritämme pientä liiketoimintaa, jonka takia jomman kumman pitää olla aina tavattavissa, mutta emme ole aina samassa paikassa niin, että voisimme fyysisesti vaihtaa puhelimia. Emmekä tietysti haluaisikaan tehdä niin, kun kummallakin  on whatsapp omassa puhelimessaan. Nyt haluaisimme ottaa käyttöön Whatsapp Business-appin toivoen, että kumpikin voisi omalla vuorollaan kirjoitella asiakkaiden kanssa ja keskustelu näkyisi molemmilla. Voiko oikeasti olla niin, että Whatsapp Businestä ei voi käyttää kuin yhdellä fyysisellä puhelimella ja että yhdessä puhelimessa (kummallakin 2 sim-kortin puhelin) ei voi olla kuin yksi whatsapp?! Mitenhän tämän pulman voisi ratkaista? On toiminut hyvin tähän saakka, voidaan sujuvasti sopia, että meen nyt syömään, ota sä puhelut. Mutta eikö tosiaan päästä käyttämään yhteistä whatsappia?


6 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Moikka @McCone ja tervetuloa Yhteisöön! 

Tämän toiminteen osalta neuvoisin olemaan yhteydessä suoraan Whatsappiin koska useamman laitteen yhtäaikaisesta käytöstä ovat he paras taho neuvomaan ja kommentoimaan. Suoranaisesti Multi Sim ei liity asiaan. Whatsapp-ryhmän luominen on toki mahdollista, silloin vastaaja luonnollisesti näkyy aina sen mukaan kumpi teistä vastaa. 

Kunniamerkki +14

Kyllä se koskee myös business tiliä tuo sama rajoite https://faq.whatsapp.com/en/smba/21009863/?category=5245245


Eli ainoa kiertotie on käyttää Whatsapp webbiä http://web.whatsapp.com jollain muulla laitteella kuin puhelimella, silloin voi olla sama tili käytössä useassa eri läppärissä esim. (ei kuitenkaan yhtäaikaa)

Jos toinen käyttää kännyltä ja toinen läppäriltä, pitää vissiin kännyssä olla whatsapp aktiivisena samaan aikaan? Webbi-versio ei toimi ilman, että kännykin on yhdistetty?

Mitenhän sitten nää erilaiset klooni-sovellukset? Yhdellä tutullani on kaksi whatsappia yhdellä kännykällä, alkuperäinen ja klooni. Voisikohanntän ongelman ratkaista tekemällä kloonin toiselle kännylle ja onnistuuko se ylipäänsä?

Kunniamerkki +14

@McCone@  kirjoitti:

Jos toinen käyttää kännyltä ja toinen läppäriltä, pitää vissiin kännyssä olla whatsapp aktiivisena samaan aikaan? Webbi-versio ei toimi ilman, että kännykin on yhdistetty?




Juuri näin, kännykän täytyy olla yhteydessä verkkoon jotta webclient toimii. Eli periaatteessa jos unohdetaan toinen kännykkä tuosta hommasta nyt, niin toinen voisi käyttää web versioo läppärillä ja toinen android/ios appia. Se liene helpoin ratkaisu. 


 


Kysymistäsi klooniversioista tai epävirallisista versioista ei ole mitään kokemusta itselläni, ehkäpä joku muu osaa kertoa enemmän niistä?


Kannattaa kuitenkin huomioida tuo "If you attempt to frequently switch your WhatsApp account between different devices, at a certain point, you may be blocked from re-verifying your account. Please do not repeatedly switch between different devices and numbers."


ennenkö alkaa kamalasti kokeilee tilin aktivointia moneen eri laitteeseen, varsinkin jos kyseessä on liiketoiminta ja epäviralliset ei-tuetut wa sovellukset..

 


@McCone@  kirjoitti:

Mitenhän sitten nää erilaiset klooni-sovellukset? Yhdellä tutullani on kaksi whatsappia yhdellä kännykällä, alkuperäinen ja klooni. Voisikohanntän ongelman ratkaista tekemällä kloonin toiselle kännylle ja onnistuuko se ylipäänsä?


Riippuu puhelimesta, esimerkiksi OnePlusissa on mahdollisuus käyttää kahta Whatsapp-sovellusta samaan aikaan, ja osassa Huawein malleista löytyy myös, muista en ole varma. Ymmärtääkseni on myös jotain sovelluspohjaisia ratkaisuja. 

 

kuitenkin ainut virallinen tapa on asentaa Whatsapp normaalisti puhelimeen, ja muilla laitteilla käyttää Whatsapp Webiä. Vaatii silti sen että puhelin on verkossa. 

Vastaa