Matkapuhelinverkko pimeä?


Onko häiriö matkapuhelinverkossa 11.30 jälkeen tänään hämeenlinna puhelimessa oli verkko mutta ei voinut soittaa eikä tekstata puhelimen käynnistys auttoi , tuntuu oudolta kun kaikkien muiden toimi paitsi minun luuri ei , raavinko kummalta puolen ensin etu vai taka puolelta.:smileylol:


10 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@Tatser kirjoitti:

Onko häiriö matkapuhelinverkossa 11.30 jälkeen tänään hämeenlinna puhelimessa oli verkko mutta ei voinut soittaa eikä tekstata puhelimen käynnistys auttoi , tuntuu oudolta kun kaikkien muiden toimi paitsi minun luuri ei , raavinko kummalta puolen ensin etu vai taka puolelta.:smileylol:




Hyvä, että asia ratkesi @Tatser! :)


 


Olisitko ollut jossakin katvealueella tuolloin?


Ainakin Hämeenlinnassa näyttäisi olevan niitä:


https://www.telia.fi/asiakastuki/viat-ja-hairiot/hairiokartat/hairiokartta2


 


Asuin aikoinaan kerrostalossa jossa oli huono kuuluvuus sekä puhelun että tekstiviestien osalta niin piti olla lähellä ikkunaa ja tukiasemaa :smileyvery-happy:

Appivanhempien pihassa vaihdoin suvi kumeja alle puhelin oli kojelaudalla on mysteeri näyttö idikaattori näytti lähes täyttä kenttää.

Silti avopuoliso ja äite soitti tähän numeroon ei juuri nyt saada yhteyttä.

Buuttaamalla korean pojan kapula nytkähti toimimaan.:womansurprised:

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@Tatser kirjoitti:

Appivanhempien pihassa vaihdoin suvi kumeja alle puhelin oli kojelaudalla on mysteeri näyttö idikaattori näytti lähes täyttä kenttää.


Silti avopuoliso ja äite soitti tähän numeroon ei juuri nyt saada yhteyttä.


Buuttaamalla korean pojan kapula nytkähti toimimaan.:womansurprised:




Onko vika varmasti verkossa tai puhelimessa, sillä minulla kerran tuollaista toimintaa aiheutti entinen sim-kortti. Kun kokeilin korttia kahdessa muussa puhelimessa, niin vika toistui. Uusi sim-kortti ratkaisi asian ?

Sim kortti vaihdettu kun puhelin hankittu edellinen kortti oli isompi,katsotaan miten toimii jatkossa.

 

Samaa ongelmaa mulla. Vaihdoin alle kuukausi sitten Teliaan ja nyt on pari kertaa käynyt niin, ettei puhelut lähde/tule perille vaikka täydet tolpat. Data liikkuu kyllä. Uudelleenkäynnistys oli ainut kun auttoi, mutta pakkohan tuohon on joku korjaus saada, kun ei ikinä voi tietää toimiiko puhelin oikein. DNA:lla ja Saunalahdella ei ollut ko ongelmaa, samalla puhelimella. Tekninen aspa sanoi, että pitää koittaa toisella puhelimella, ja jankkas vaan samaa kun kerroin että muilla operaattoreilla toiminut. Ei tähän hätään löydy varapuhelinta, joten pitää tarkkailla tilannetta ja vaihtaa operaattoria jos ei homma ala pelittää.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@jeppe44 kirjoitti:

Samaa ongelmaa mulla. Vaihdoin alle kuukausi sitten Teliaan ja nyt on pari kertaa käynyt niin, ettei puhelut lähde/tule perille vaikka täydet tolpat. Data liikkuu kyllä. Uudelleenkäynnistys oli ainut kun auttoi, mutta pakkohan tuohon on joku korjaus saada, kun ei ikinä voi tietää toimiiko puhelin oikein. DNA:lla ja Saunalahdella ei ollut ko ongelmaa, samalla puhelimella. Tekninen aspa sanoi, että pitää koittaa toisella puhelimella, ja jankkas vaan samaa kun kerroin että muilla operaattoreilla toiminut. Ei tähän hätään löydy varapuhelinta, joten pitää tarkkailla tilannetta ja vaihtaa operaattoria jos ei homma ala pelittää.




Toinen puhelin tuo varmuuden tuohon puhelun ongelmaan! Onko käytössäsi älypuhelin ja onko sitä milloin viimeksi palautettu tehdasasetuksiin? Usein järjestelmäpäivitykset (tai sovellusten päivitykset) voivat myös sekoittaa pakkaa, koska niissä voi olla salakavala bugi. Jos puhelut eivät tule perille niin syynä voi olla mm. "Älä häiritse"-tila, lentokonetila, soitonsiirto tai numero on puhelimen/sovelluksen estolistalla :smileyhappy:


@Sekunti kirjoitti:

@jeppe44 kirjoitti:

Samaa ongelmaa mulla. Vaihdoin alle kuukausi sitten Teliaan ja nyt on pari kertaa käynyt niin, ettei puhelut lähde/tule perille vaikka täydet tolpat. Data liikkuu kyllä. Uudelleenkäynnistys oli ainut kun auttoi, mutta pakkohan tuohon on joku korjaus saada, kun ei ikinä voi tietää toimiiko puhelin oikein. DNA:lla ja Saunalahdella ei ollut ko ongelmaa, samalla puhelimella. Tekninen aspa sanoi, että pitää koittaa toisella puhelimella, ja jankkas vaan samaa kun kerroin että muilla operaattoreilla toiminut. Ei tähän hätään löydy varapuhelinta, joten pitää tarkkailla tilannetta ja vaihtaa operaattoria jos ei homma ala pelittää.


Toinen puhelin tuo varmuuden tuohon puhelun ongelmaan! Onko käytössäsi älypuhelin ja onko sitä milloin viimeksi palautettu tehdasasetuksiin? Usein järjestelmäpäivitykset (tai sovellusten päivitykset) voivat myös sekoittaa pakkaa, koska niissä voi olla salakavala bugi. Jos puhelut eivät tule perille niin syynä voi olla mm. "Älä häiritse"-tila, lentokonetila, soitonsiirto tai numero on puhelimen/sovelluksen estolistalla :smileyhappy:


Sony Xperia Z2. Viimeinen päivitys tuli joskus viime vuoden puolella, silloin resetoitu. En nyt kyllä usko mihinkään "Salakavalaan bugiin", koska ongelma tuli selvästi operaattorin vaihdon jälkeen. Kuten sanoin, puhelut ei tule perille eikä myöskään voi itse soittaa. "No mobile network" tms herja. Data silti liikkuu, ainakin 4G:ssä.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@.jeppe44 kirjoitti:


@Sekunti kirjoitti:


@jeppe44 kirjoitti:

Samaa ongelmaa mulla. Vaihdoin alle kuukausi sitten Teliaan ja nyt on pari kertaa käynyt niin, ettei puhelut lähde/tule perille vaikka täydet tolpat. Data liikkuu kyllä. Uudelleenkäynnistys oli ainut kun auttoi, mutta pakkohan tuohon on joku korjaus saada, kun ei ikinä voi tietää toimiiko puhelin oikein. DNA:lla ja Saunalahdella ei ollut ko ongelmaa, samalla puhelimella. Tekninen aspa sanoi, että pitää koittaa toisella puhelimella, ja jankkas vaan samaa kun kerroin että muilla operaattoreilla toiminut. Ei tähän hätään löydy varapuhelinta, joten pitää tarkkailla tilannetta ja vaihtaa operaattoria jos ei homma ala pelittää.




Toinen puhelin tuo varmuuden tuohon puhelun ongelmaan! Onko käytössäsi älypuhelin ja onko sitä milloin viimeksi palautettu tehdasasetuksiin? Usein järjestelmäpäivitykset (tai sovellusten päivitykset) voivat myös sekoittaa pakkaa, koska niissä voi olla salakavala bugi. Jos puhelut eivät tule perille niin syynä voi olla mm. "Älä häiritse"-tila, lentokonetila, soitonsiirto tai numero on puhelimen/sovelluksen estolistalla :smileyhappy:




Sony Xperia Z2. Viimeinen päivitys tuli joskus viime vuoden puolella, silloin resetoitu. En nyt kyllä usko mihinkään "Salakavalaan bugiin", koska ongelma tuli selvästi operaattorin vaihdon jälkeen. Kuten sanoin, puhelut ei tule perille eikä myöskään voi itse soittaa. "No mobile network" tms herja. Data silti liikkuu, ainakin 4G:ssä.




Oletko juuri nyt kokeillut toista operaattoria? Ärrältä saa prepaidkortteja noin vitosella. Ainakin selviäisi, onko Telian verkosta kiinni tuo ongelma.


 


Jos kokeilet puhelimen asetuksista lukittaa 3G -verkon, tuleeko tuota ongelmaa esille, taikka 2G.


 


Jossain määrin epäilen kuvailemasi häröilyn olevan laiteperäistä. Siksi kannattaisi kokeilla tehdasasetusten palautusta. Ota ensin viestit, valokuvat yms. tärkeä talteen,  sillä kuten ehkä tiedät, poistaa tuo kaiken datan puhelimestasi.


 


Jos en ihan metsään veikkaa, niin kirjaa ylös häiriön ajankohdat ja ota vielä yhteyttä tekniseen tukeen. Pystyvät varmaankin katsomaan liittymän käyttäytymistä ja seuraamaan, näkyykö muilla alueen käyttäjillä ongelmia samalla ajankohdalla.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@jeppe44 kirjoitti:


@Sekunti kirjoitti:


@jeppe44 kirjoitti:

Samaa ongelmaa mulla. Vaihdoin alle kuukausi sitten Teliaan ja nyt on pari kertaa käynyt niin, ettei puhelut lähde/tule perille vaikka täydet tolpat. Data liikkuu kyllä. Uudelleenkäynnistys oli ainut kun auttoi, mutta pakkohan tuohon on joku korjaus saada, kun ei ikinä voi tietää toimiiko puhelin oikein. DNA:lla ja Saunalahdella ei ollut ko ongelmaa, samalla puhelimella. Tekninen aspa sanoi, että pitää koittaa toisella puhelimella, ja jankkas vaan samaa kun kerroin että muilla operaattoreilla toiminut. Ei tähän hätään löydy varapuhelinta, joten pitää tarkkailla tilannetta ja vaihtaa operaattoria jos ei homma ala pelittää.




Toinen puhelin tuo varmuuden tuohon puhelun ongelmaan! Onko käytössäsi älypuhelin ja onko sitä milloin viimeksi palautettu tehdasasetuksiin? Usein järjestelmäpäivitykset (tai sovellusten päivitykset) voivat myös sekoittaa pakkaa, koska niissä voi olla salakavala bugi. Jos puhelut eivät tule perille niin syynä voi olla mm. "Älä häiritse"-tila, lentokonetila, soitonsiirto tai numero on puhelimen/sovelluksen estolistalla :smileyhappy:




Sony Xperia Z2. Viimeinen päivitys tuli joskus viime vuoden puolella, silloin resetoitu. En nyt kyllä usko mihinkään "Salakavalaan bugiin", koska ongelma tuli selvästi operaattorin vaihdon jälkeen. Kuten sanoin, puhelut ei tule perille eikä myöskään voi itse soittaa. "No mobile network" tms herja. Data silti liikkuu, ainakin 4G:ssä.




Voi ei :smileyfrustrated:


 


Joka tapauksessa kaikki ylläolevat on listattu tällä sivulla:


https://www.telia.fi/asiakastuki/liittymat/puhelimen-kaytto/liittymat-kaytto-ja-tilanteet


 


Kannattaa kurkata :smileywink:


 


Enää on tosiaan kokeilematta tuota SIM-korttia toisella puhelimella niin voivat poissulkea verkon ongelman. Olet jo luultavammin tehnyt vikailmoituksen asiasta? Tuli mieleen, että oletko kokeillut eri paikoissa puheluita sisätiloissa ja ulkotiloissa?


 


Asuin aikoinaan kerrostalossa, joka sattui olemaan katvealueella jolloin esim. puhelut katkeilivat tai olivat mykkiä. Mitä lähempänä ikkunaa niin sen parempi oli puhelutkin tai ainakin joskus :)

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@Purnipsi kirjoitti:


@.jeppe44 kirjoitti:


@Sekunti kirjoitti:


@jeppe44 kirjoitti:

Samaa ongelmaa mulla. Vaihdoin alle kuukausi sitten Teliaan ja nyt on pari kertaa käynyt niin, ettei puhelut lähde/tule perille vaikka täydet tolpat. Data liikkuu kyllä. Uudelleenkäynnistys oli ainut kun auttoi, mutta pakkohan tuohon on joku korjaus saada, kun ei ikinä voi tietää toimiiko puhelin oikein. DNA:lla ja Saunalahdella ei ollut ko ongelmaa, samalla puhelimella. Tekninen aspa sanoi, että pitää koittaa toisella puhelimella, ja jankkas vaan samaa kun kerroin että muilla operaattoreilla toiminut. Ei tähän hätään löydy varapuhelinta, joten pitää tarkkailla tilannetta ja vaihtaa operaattoria jos ei homma ala pelittää.




Toinen puhelin tuo varmuuden tuohon puhelun ongelmaan! Onko käytössäsi älypuhelin ja onko sitä milloin viimeksi palautettu tehdasasetuksiin? Usein järjestelmäpäivitykset (tai sovellusten päivitykset) voivat myös sekoittaa pakkaa, koska niissä voi olla salakavala bugi. Jos puhelut eivät tule perille niin syynä voi olla mm. "Älä häiritse"-tila, lentokonetila, soitonsiirto tai numero on puhelimen/sovelluksen estolistalla :smileyhappy:




Sony Xperia Z2. Viimeinen päivitys tuli joskus viime vuoden puolella, silloin resetoitu. En nyt kyllä usko mihinkään "Salakavalaan bugiin", koska ongelma tuli selvästi operaattorin vaihdon jälkeen. Kuten sanoin, puhelut ei tule perille eikä myöskään voi itse soittaa. "No mobile network" tms herja. Data silti liikkuu, ainakin 4G:ssä.




Oletko juuri nyt kokeillut toista operaattoria? Ärrältä saa prepaidkortteja noin vitosella. Ainakin selviäisi, onko Telian verkosta kiinni tuo ongelma.


 


Jos kokeilet puhelimen asetuksista lukittaa 3G -verkon, tuleeko tuota ongelmaa esille, taikka 2G.


 


Jossain määrin epäilen kuvailemasi häröilyn olevan laiteperäistä. Siksi kannattaisi kokeilla tehdasasetusten palautusta. Ota ensin viestit, valokuvat yms. tärkeä talteen,  sillä kuten ehkä tiedät, poistaa tuo kaiken datan puhelimestasi.


 


Jos en ihan metsään veikkaa, niin kirjaa ylös häiriön ajankohdat ja ota vielä yhteyttä tekniseen tukeen. Pystyvät varmaankin katsomaan liittymän käyttäytymistä ja seuraamaan, näkyykö muilla alueen käyttäjillä ongelmia samalla ajankohdalla.




Niinpä :)


 


Vaihe vaiheelta. Niin eiköhän tuo selviä @jeppe44 piakkoin.

Vastaa