Miksi Telia prepaid sovellus lakkaa toimimasta kun saldo loppuu?

  • 27 September 2018
  • 26 kommenttia
  • 289 katselukertaa

Loppui saldo Telia prepaidista ja kuvittelin että sovelluksen kautta pystyy lataamaan lisää saldoa mutta eipä onnistukaan? Onko todellakin niin että saldon loppumisen jälkeen lataussivustolle ei pääse, eikä sovelluskaan enää toimi? Onpa tyhmästi tehty jos noin todellakin on. Dna prepaidissa sovellus, ja lataussivusto toimivat, oli saldoa tai ei.

 

 


26 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei @jannyman!


 


Onkohan tuossa joku vikatilanne, koska Telian sivulla lukee näin : Maksuttomalla Telia Prepaid -lataussovelluksella voit helposti ladata saldoa, netin käyttöaikaa ja yhdistelmäpaketteja Telian prepaid-liittymiin. Sillä tsekkaat myös nopeasti prepaid-liittymäsi saldo- ja lataustiedot. Jos liittymäsi saldo on loppu, sovelluksen vaatima nettikäyttö on maksutonta. Voit siis ladata saldoa sen loputtuakin.

Lataussovelluksen pitäisi toimia myös sillon kun saldo on käytetty. Kumman sovelluksen olit ladannut käyttöösi, Telia Prepaid -lataussovellus vai Telia Helppo Lataussovelluksen? Uusien prepaidliittymien lataamiseen tarvitaan tuo Telia Prepaid -lataussovellus ja vanhojen TeleFinlandin aikaisten prepaidien lataamiseen käytetään Telia Helppo -lataussovellusta.


 


Entä mikä puhelin käytössäsi on? Ilmoittaako sovellus jonkun herjan kun menet siihen?


 


Täällä vielä lisää lataussovelluksesta ja lisää löytyy asiakastukisivulla.

Tätä itsekin epäilen, koska eihän tässä muuten oikein olisi mitään järkeä. Tilanne on nyt siis se että kun sovelluksen avaa, se kysyy salasanaa, ja kun sen antaa, ei tapahdu mitään, sivu jää latautumaan loputtomiin. Samaten kun yrittää mennä nettiin lataamaan, lataussivu ei aukea. Pitänee odotella, josko alkaisi toimimaan.

 

P.S. Ihan normi Telia prepaid sovellus käytössä.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Toisin kuin Dna:n sovellus, Telian sovellus toimii millä hyvänsä nettiyhteydellä tai yhteensopivalla laitteella.

 

Jos voit, kytkeydy puhelimellasi langattomaan lähiverkkoon, WLAN eli WiFi.

 

Jos sinulla on yhteensopiva tabletti tai toinen puhelin, jolla pääset nettiin, voit asentaa Telia Lataussovelluksen myös siihen.

 

Liittymän voi ladata myös selaimella vaikkapa kirjaston tai työpaikan tietokoneelta:

 

 


@ReOlivia@  kirjoitti:

Lataussovelluksen pitäisi toimia myös sillon kun saldo on käytetty.


Voisiko tässä tilanteessa olla, että saldon loppumisen jälkeen puhelimen internet-yhteys katkeaa kokonaan ja lataussovelluksen käyttö vaatii puhelimen sammuttamisen ja käynnistämisen uudelleen?

Saldon lataaminen ei kyllä ole mikään ongelma, sen voin tehdä vaikka heti dna prepaidin avulla, mutta ihmettelen vain miksei tuo Telian oma lataus nyt toimi, kun ei ole saldoa. Pitänee katsella vielä tämä päivä, ja jos ei ala toimimaan, niin latailen lisää saldoa Telialle dna prepaidilla.

 

Olen kokeillut tuota puhelimen käynnistystä uudelleen, eikä auttanut sekään. Olen kokeillut jopa kahdella eri puhelimella, ilman tulosta. Poistin myös koko sovelluksen, ja latasin uudelleen, ei auttanut sekään. Ihme homma.

 

Onko täällä ketään jolla on saldo loppu, ja pääsee lataussivustolle? Siis juuri nyt?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Mahdollisesti tyhmä kysymys: eihän liittymäsi ole mennyt vanhaksi?

 

Jotta Telia Prepaid-liittymä pysyy voimassa, sitä täytyy ladata alle 12 kk välein ja ensimmäinen lataus täytyy tehdä alle 6 kk kuluessa liittymän käyttöönotosta.

Tuosta olisi hyvä tehdä selvitys, selkeää vikaa ei tuossa palvelussa ole, testasimme omalla testiliittymällä ja kirjautuminen toimi sovellukseen. Olisiko mahdollista että ottaisit yhteyttä chatissa, chat palvelee sivuilla 24/7 tai soittamalla 020 690 400 8-20, la 9-1630 (mpm/pvm).

Ei ole mennyt vanhaksi kun olen käytellyt tätä prepaidia ihan säännöllisesti, juuri päättyi kk-paketti, ja pitäisi ladata uusi tilalle. Siis toi sovellus toimii ihan normaalisti wifi yhteydellä, mutta ei edelleenkään toimi Telian omalla nettiyhteydellä, juuri äsken taas kokeilin. Tuonne allaolevalle lataussivustollekin pitäisi käsittääkseni päästä ilman saldoa, mutta ei pääse.

 

https://www.telia.fi/kauppa/liittymat/prepaid/lataa#fi/products

Ei toimi edelleenkään tuo sovellus. Olen mielestäni käynyt kaikki vaihtoehdot läpi, mikä voisi olla mahdollisesti vikana. Pitäisihän tuo saada selville, ettei tarvitsisi aina käyttää toista liittymää, jos pääsee saldo loppumaan. Chatissa tuskin osaavat neuvoa paremmin kuin täälläkään. Onhan täällä sentään ihan päteviä asiantuntijoita.

 

Taidan käväistä huomenna hakemassa toisen Telia prepaidin, ja käyttelen siitä saldon loppuun, ja katson toimiiko sovellus sen jälkeen. Jos ei toimi, niin pitänee siirtyä dna prepaidiin. Siinä tosiaan toimii sovellus kuin junan vessa ilman saldoakin.

 

Tällä hetkellä vahvin epäilys on että tämä nykyinen liittymä on mennyt jotenkin solmuun kun saldo loppui. En oikein muutakaan keksi.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

@jannyman@  kirjoitti:

Chatissa tuskin osaavat neuvoa paremmin kuin täälläkään. Onhan täällä sentään ihan päteviä asiantuntijoita. 


 




Päteviä asiantuntijoita täällä ilman muuta on, mutta tuolta Chatin kautta pääsisimme selvittelemään asiaa lisää Prepaid-liittymäsi tietojen kautta, ja tarvittaessa kirjaamme häiriöilmoituksen jatkoselvittelyä varten. Tällöin saat myös väliaikatietoa missä korjaustoimenpiteet etenevät!


Tätä kautta voit myös täyttää häiriöilmoituksen jos chattailla et halua! :smileyhappy:

Kuten arvasinkin, ei chatista ollut apua. Kysyivät liittymänumeroa jonka jälkeen totesivat ettei liittymä toimi, ja käskivät käydä ostamassa uuden liittymän. Kysyin että miten niin ei toimi? Saldoa ladattu viimeksi kuukausi sitten, ja toimi ennen sitä normaalisti. Yhdistivät sitten tekniselle asiantuntijalle, joka totesi että liittymä toimii ihan ok. Kehoitti menemään R-kioskille lataamaan saldoa, ja katsoa toimiiko sovellus sen jälkeen.

 

No, tiedän kyllä lataamattakin, että sovellus toimii kunhan liittymällä on vain saldoa. Ei siinä ole ollut koskaan mitään ongelmia. Ongelma on juurikin siinä ettei sovellus toimi kun saldo loppuu. Taidan tosiaan hakea uuden liittymän, kun se tulee puolta halvemmaksi kuin ladata kympillä saldoa. Saapi sitten nähdä lakkaako sovellus taas toimimasta kun saldo loppuu.

 

P.S. En ole koskaan ladannut saldoa R-kiskalla, voiko siellä ladata vähemmällä kuin kympillä?

 

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@jannyman Kyllä se 10€ on pienin lataussumma R-kioskillakin : https://www.r-kioski.fi/tuotteet/prepaid-liittymat/

Joo, niinpä näyttää olevan. Ihan vertailun vuoksi, dna prepaidin sovelluksella voi ostaa vaikka 5min yhteyden, 10 sentin hintaan. Olisi todella kätevä kikka nyt tähän probleemaan..

 

Testailin ihan mielenkiinnosta Sauniksen prepaidilla, jossa on saldo loppu, niin lataussivustolle pääsee kyllä pitkän odottelun jälkeen, mutta kun valitsee saldon/nettipaketin, ja sen jälkeen haluamansa nettipankin, niin sivu ei aukene vaikka odottaisi maailman tappiin. Ikäänkuin nopeus olisi leikattu niin hitaaksi, ettei se riitä avaamaan sivua.

 

Dna prepaidilla ilman saldoa taasen avautuu lataussivusto salamannopeasti, samaten sovellus toimii kuin junan vessa. Aikamoisia eroja operaattoreiden välillä.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Saunalahden toiminta, että pääset lataussivustolle, mutta et pysty maksamaan latausta verkkopankissa, johtuu tietysti siitä, että saldottomasta liittymästä pääsee vain Saunalahden sivulle, ei pankkien sivuille.

 

Soneralla oli aivan yhtä fiksu systeemi käytössä suljetuissa kiinteissä laajakaistoissa muutamia vuosia takaperin. Suljetusta liittymästä pääsi kyllä Soneran sivulle. Tästä ei kuinkaan ollut paljoa iloa, sillä liittymäsopimuksen tekeminen vaati verkkopankkitunnuksien käyttöä, mutta suljetusta liittymästä ei päässyt pankkeihin.

 

Onko tuota muuten vieläkään korjattu? Voi olla, että tänäkin päivänä kiinteän laajakaistan tilaus liittymästä itsestään kilahtaa juuri siihen, ettei suljetusta liittymästä pääse pankin sivulle.

 


@jannyman@  kirjoitti:

dna prepaidin sovelluksella voi ostaa vaikka 5min yhteyden, 10 sentin hintaan. Olisi todella kätevä kikka nyt tähän probleemaan..

Voisitko hieman tarkentaa, kuinka liittymällä, jonka saldo on nolla, ostetaan 10 sentin datapaketti? :smileywink:

 

Taitaa mennä Dna:llakin siten, että ensin lataat 10 € saldoa ja vasta sen jälkeen pääset ostamaan 0,10 € datapaketin.

Joo, tuli ajatusvirhe, pitää olla tietty saldoa ennenkuin pystyy ostamaan nettiaikaa. Mutta tuohon mainittuun saunalahden tapaukseen, niin ainakin dna:lla pystyy nollasaldolla menemään dna:n lataussivustolle, valitsemaan haluamansa saldon/nettipaketin, jonka jälkeen sivu ohjautuu valittuun verkkopankkiin, ja ostoksen voi maksaa kirjautumalla sisään. Sauniksella tämä ei siis onnistu, Telian prepaidilla en ole kokeillut. Olen aina ostanut paketin sovelluksen kautta.

Olisiko vielä mahdollista että olisit tuolta chatin kautta yhteyttä? Olisi hyvä selvittää tuo miksi toimii näin.

Toistamiseen chattiin? Sieltä tuli kyllä jo aika tyhjentävä vastaus, kuten totesin jo aiemmin.

 

http://u.kahvipaketti.com/u/34493553312.jpg

 

:D

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

@jannyman@  kirjoitti:

Toistamiseen chattiin? Sieltä tuli kyllä jo aika tyhjentävä vastaus, kuten totesin jo aiemmin.


 


http://u.kahvipaketti.com/u/34493553312.jpg


 


:D




Näinpä näytti. :smileyembarrassed: Tätäkään kautta emme ilman tarkempia asiakastietoja pääse tuota tutkimaan. Toki voit laittaa vielä viestiä yhteydenottolomakkeella niin saadaan sitäkin kautta tämä eteenpäin selvitettäväksi. Sopiiko näin?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16
@Merja_J@  kirjoitti:




Näinpä näytti. :smileyembarrassed: Tätäkään kautta emme ilman tarkempia asiakastietoja pääse tuota tutkimaan. Toki voit laittaa vielä viestiä yhteydenottolomakkeella niin saadaan sitäkin kautta tämä eteenpäin selvitettäväksi. Sopiiko näin?




Lomakkeessa kannattaa lisätä vielä viittaus tästä Yhteisön keskustelusta @jannyman :smileyhappy:

Kävin hakemassa uuden prepaidin ja ihan sama homma tässäkin. Heti kun 7e alkusaldo loppuu, lakkaa sovellus toimimasta. Siis toimiiko tämä kenelläkään palstalaisella ilman saldoa?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@jannyman@  kirjoitti:

Kävin hakemassa uuden prepaidin ja ihan sama homma tässäkin. Heti kun 7e alkusaldo loppuu, lakkaa sovellus toimimasta. Siis toimiiko tämä kenelläkään palstalaisella ilman saldoa?




Laitoin uudelleen viestiä asiasta Telialle. Itse en ole kokeillut käyttää saldoa loppuun asti ja minulla on ollut reilu 2,5 vuotta Telia (Sonera alunperin) prepaid, johon joka vuosi lataan saldoa 10€.

@jannyman  Kuulostaapa erikoiselta. Onhan sulla puhelimessa mobiilidata -asetus päällä? Telia Prepaid -sovellusta saa käyttää maksutta mikäli tuo saldo loppuu, kuten @kiisseli67 mainitsikin. Mikäli sulla ei ole se päällä niin et pääse lisäämään saldoa. Sovellus vaatii nettiyhteyden.

 

Pystyisitkö testaamaan tuota sovellusta jollakin toisella laitteella tai ainakin poistamaan sen nykyiseltä puhelimelta ja lataamaan uudelleen? Telia Prepaid -lataussovellus tukee näitä käyttöjärjestelmiä: Android 4x(Samsung, Huawei yms.), iOS 8x (Apple), WP 8.1.(Windows Phone) Tarkistathan siitä toisesta puhelimesta tai nykyisestä, että siitä löytyy joku kyseisistä käyttöjärjestelmistä tai uudempi versio.

 

Loitko tilin tuonne sovellukseen? Teitkö sen tuolla vanhemmalla numerolla, joka ei ole enää käytössä? Voisit kokeilla myös tehdä uuden tilin sillä uudella numerolla, mikäli teit sen alkuperäisen tuolla vanhemmalla.

Mobiilidata on päällä, ja kuten olen edellä kertonut, olen kokeillut kahdella eri puhelimellakin, Samsung Ace 4, ja Huawei Y6 luureilla, eikä toimi kummallakaan. Olen jopa poistanut sovelluksen, ja ladannut uudestaan, ei auttanut. Käyttäjätunnuksenkin olen luonut ihan ohjeiden mukaan. Ei vain toimi, ei sitten millään. Niin kauan kuin on saldoa, toimii ihan ok, mutta heti kun saldo loppuu, niin sovellus lakkaa toimimasta. Ei kait silläkään voi olla merkitystä että asun Yhteisverkon alueella?

Nyt näyttää olevan Telian Prepaid tarjouksessa vain 3,90, joten jokainen voi kokeilla itse jos ei usko. Kun saldo loppuu, sovellus lakkaa välittömästi toimimasta. En jaksa mitenkään uskoa että olisin ainoa ihminen jolla tuo ei toimi.

 

Pitänee siirtyä laskutusliittymään, kun ei tämän kanssa jaksa enää tapella.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@jannyman  Tarvitsemme tästä vikailmoituksen tästä linkistä klikkaamalla:  yhteydenottopyyntö ja sieltä valitset tippuvalikosta Häiriöilmoitus.

 

Haluaisimme päästä tutkimaan tilanteen miksi se tekee näin. Meille ei ole häiriöilmoitusten korjauspuolellle kukaan ilmoittanut tästä ja sen takia emme pääse myöskään korjaamaan asiaa. Siihen tarvitaan kuitenkin liittymätietoja, minkä takia haluaisimme sen ilmoituksen.

 

Mainitse myös tämä sivusto ilmoitukseen, niinkuin @Sekunti  ehdottelikin jo. Haluaisimme kovasti tämän korjata pian kuntoon eli jäämme odottelemaan häiriöilmoitusta tilanteestasi.

Vastaa