Miksi chat ei toimi?


Ei tule chattia mihinkään.

Eilen liikkeessä hommasin uuden puhelimen ja siihen heti nanosim-kortin. Vanha sim jäi liikkeeseen. Ei toimi uusi nano-kortti. Ei löydä kenttiä saati mitään muutakaan. Miten saan nano-kortin toimimaan nyt heti?!?!?!


9 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Onkohan aktivoitu toi SIM korttisi? https://www.sonera.fi/asiakastuki/ohjeet/SIM-kortin-vaihto?id=1182

Jaa-a. milläs aktivoit, kun vanha simkortti on liikkeessä....
Ja oletin kyllä, että liikkeessä hoitavat homman, kun laittoi nanokortin uuteen puhelimeenikin. Tyhmänä asiakkaana halusin ensin kotona laittaa kunnon suojakalvot ennen kuin rupean kännykkää tutkimaan sen paremmin. Olis näköjään pitänyt, niin olis heti näkynyt, että ei toimi. Nyt ei mua sit saa kiinni kukaan, ARGH! Vanha puhelin jäi siis huoltoon ja vanha sim jonnekin liikkeeseen...
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Joku tuttu sukulainen / kaverikin voi tehdä sen puolestasi. Jos ei ketään löydy niin voin vaikka sen verran auttaa että laitat privana puhelinnumerosi niin aktivoidaan se.


 


Pitäisi tosiaan se tehdä ja outoa etteivät aktivoineet sitä. 

voiko sen siis aktivoida toisen ihmisen numerolla?
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Voi. Lukee ihan selkeästi ohjesivulla:


 


"Lähetä ensin vanhalla SIM-kortillasi tekstiviesti AKTIVOI liittymänumerosi numeroon 18100 (0 e). Esim. AKTIVOI 0401234567. Aktivointiviestin voi lähettää millä tahansa jo käytössä olevalla liittymällä. Viestiä ei voi lähettää uudella kortillasi. Saat aktivoinnista kuittausviestin puhelimeesi.Huom! Kortin aktivointi onnistuu vain kotimaassa."

Tuli vastaus: Tilausta ei löytynyt numerolla 044.....
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Elikkäs ei ole ainakaan aktivoimaton. Pyhäpäivä kun vielä kyseessä niin eipä kukaan halua istua edes asiakaspalvelussa joten kyllä menee huomiseen. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Moro jalopeno84 ja tervetuloa Klaaniin :)


 


Mites ihan peruskikka - voi olla että olet kokeillutkin - mutta onko puhelimessa ollut koko ajan virta päällä kun sinne laitettiin se uusi kortti? Jos on, sammuta se ja laita uudelleen päälle. Aktivointi nimittäin ei mene läpi jos puhelin on koko ajan päällä.


 


Jos tämäkään ei auta niin sitten toi chat, oletko kokeillut näillä ohjeilla chattia? http://klaani.sonera.fi/t5/Asiakkuus-Omat-Sivut-Sonera/Sonera-Chat/m-p/125846#M2167

Vastaa