Miksi en saa tietojani Fonectaan.

  • 19 April 2018
  • 6 kommenttia
  • 615 katselukertaa

 

Tuo ilmoitus vsva näkyy kun yritän laittaa tiedot tuolle sivulle.


6 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei @tch41!


Onko puhelinliittymäsi prepaid liittymä tai salainen? Fonecta ei näytä prepaid liittymän tietoja, kenties voi näyttää siinä tapauksessa että liittymä on rekisteröity.


Fonecta ei myös näytä salattujen liittymien tietoja, jos haluaa omat tietonsa tuonne niin liittymä pitää muuttaa julkiseksi liittymäksi operaattorilla ensin.


 


Tässä lisää tietoa Fonectan palvelusta :


Yhteystietopalvelut ja tilaajatietokanta


Fonectan tilaajatietokannassa on Fonectan numeropalvelussa, painetuissa luetteloissa ja sähköisissä hakemistoissa julkaistavien henkilöiden henkilötietoja. Yleensä tiedot ovat käyttäjän yhteystietoja eli nimi, osoite ja puhelinnumero. Joskus tietoihin on liitetty myös ammattinimike ja tilaajan nimi, eli sen, joka on tehnyt liittymäsopimuksen ja maksaa laskun, sekä operaattorin nimi.


Käyttäjällä ja tilaajana olevalla luonnollisella henkilöllä on oikeus maksutta kieltää itseään koskevien tietojen julkaiseminen puhelinluettelossa ja numeropalvelussa kokonaan tai osittain. Käyttäjä voi myös kieltää kyseisten tietojen luovuttamisen edelleen. Mikäli julkaistuissa tiedoissa on virhe, Fonecta korjaa virheet pyynnöstä tarkoituksenmukaisella tavalla. Pyydämme kuitenkin huomioimaan, että paperiluettelossa oleva virhe voidaan korjata vasta seuraavan luettelon ilmestyessä. Sama koskee tietojen poistamista paperiluettelosta.


Teleyrityksen ja Fonectan on annettava myös puhelinluetteloon ja numeropalveluun merkitylle yritykselle ja muulle yhteisölle oikeus saada tietonsa tarkistetuiksi ja poistetuiksi sekä virheelliset tiedot korjatuiksi.


Tietojen korjaus- ja poistopyynnöt on suositeltavaa tehdä suoraan omalle teleyritykselle, jotta pyynnöt välittyisivät myös muille hakemistopalveluyrityksille. Jos puhelinnumero halutaan pois kaikista hakemistopalveluista, se tulisi muuttaa salaiseksi. Jos henkilö haluaa muuttaa tai poistaa tietojaan vain jostain tietystä Fonectan palvelusta, pyynnöt tehdään Fonectan asiakaspalveluun.


Mikäli asiakas on itse lisännyt Fonectan internetpalveluihin muita omia yhteystietojaan, tulee asiakkaan itse huolehtia, että ne ovat oikein ja ajan tasalla. Fonecta saattaa lähettää tietojen päivitystä koskevia muistutusviestejä. Fonectalla on oikeus poistaa vanhentuneiksi ja asiattomiksi katsomiaan lisätietoja.


Teleyrityksillä ja Fonectalla yhteystietopalvelun tarjoajana on velvollisuus luovuttaa luettelossa julkaistaviksi ilmoitettuja tietoja myös muille luettelo- ja numeropalveluiden tarjoajille.

Ei ole prepaid eikä salainen

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@tch41@  kirjoitti:

Ei ole prepaid eikä salainen




Tarkista vielä telia.fi -sivustolta oman liittymän tiedoista : Omat tietosi - TIEDOT NUMEROPALVELUSSA, että näkyykö siellä sinun tietosi. Ne päivittyvät 1-5 arkipäivässä, jos niitä muokkaa.


 


Jos siellä on tiedot oikein, niin tässä on Fonectan yhteystiedot :


 


 


Kuluttaja-asiakaspalvelu


(Fonecta-tili, Fonecta Caller & Fonecta.fi asiakastuki, yksityishenkilön rekisteritiedot, yksityishenkilön puhelinluetteloasiat)


029 3000 003


kuluttajat@fonecta.com


Arkisin klo 9.00–15.00. Puhelun hinta mpm/pvm.


Fonectan kuluttaja-asiakaspalvelun puhelut taltioidaan laadun varmistamiseksi ja osaamisen kehittämiseksi. Puheluiden taltiointeja käsittelevät vain siihen oikeutetut henkilöt, joita koskee vaitiolovelvollisuus.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Otattehan myös huomioon, että Telia veloittaa numeropalvelutietojen muutoksesta 15,00 € liittymältä.

Kunniamerkki +14

@irritus@  kirjoitti:

Otattehan myös huomioon, että Telia veloittaa numeropalvelutietojen muutoksesta 15,00 € liittymältä.




Ei taida koskea itsepalveluna tehtyjä muutoksia? Lause hinnastossa alkaa "Voit tehdä monet toimenpiteistä itsepalveluna." Ja tuskin ko. maksua peritään aspankaan tekemänä silloin, jos kyseessä on Telian virhe tms.  Ainakaan uusimmassa laskussani ei ollut tuollaisia veloitettu, vaikka niitä sattumalta juuri tuohon laskutus sykliin muutaman liittymän osalta muokkasin. Enkä kyllä muista, että olisi aiemminkaan veloitettu.

Eipä tuosta itsepalveluna tehdessä veloiteta, mutta voisi tuon hinnastoon myös tarkentaa ihan erikseen. (: 

Vastaa