Miksi ihmeessä äitini saa Telian nimissä minun numerostani haamutekstiviestejä?

  • 27 October 2017
  • 29 kommenttia
  • 571 katselukertaa

Minun puhelinnumerostani on lähtenyt äidille Telian nimissä viestejä. Mistä ihmeestä on kyse? Lähettäjänä olen minä ja viesti kuuluu "Hei, olet saanut mms-viestin numerosta” Minun numeroni ”Voit lukea viestin osoitteessa telia.fi/mms . T. Telia” Kyseisiä viestejä on mennyt äidille kaksi enkä minä ole lähettänyt mitään. En ole edes käsitellyt puhelintani siihen aikaan, kun äiti ko. viestit sai. Miten numerostani voi lähteä tuollainen ilmoitus? Silloinkin kun olen lähettänyt kuvia niin ne menevät kyllä ihan kuvina läpi eikä tuollaisena viestinä ja tänään en ole mitään lähettänyt. Onko järjestelmässänne joku vika ja se lähettelee valeviestejä vai onko kyseessä joku virus? Puhelimeni tarkistin virusten varalta ja se on puhdas.


 


EDIT: siirretty oikean aihealueen alle //TuizeKoo


29 kommenttia

Käyttäjätaso 7

@Merja_J@  kirjoitti:

Jes! Tunnusten yhdistäminen onnistuu Omat tietoni ja asetukseni -välilehdellä. Sivua kun skrollaa hieman alaspäin, löytyy kohta Muokkaa kirjautumistietoja. Sieltä edetään pankkitunnistautumisen kautta kohtaan jossa valitaan Yhdistä henkilökohtaisen liittymäsi palveluita Telia-tunnukseen. Tässä voit valita mitä liittymiä yhdistät olemassaolevaan Telia-tunnukseen. Jos sinulla ei ole kuin yksi liittymä, täppäät silloin ruksin kyseisen liittymän eteen, jolloin avautuu laatikko johon kirjoitetaan liittymän salasana, siis se jonka voi tilata tekstiviestillä. Lopuksi tilaus vahvistetaan ja yhdistäminen on tehty. Hoituu näppärästi, joten ehdottomasti kannattaa käydä tuo muutos klikkaamassa.


Kiitoksia ohjeesta.

 

Tein tarkalleen ohjeen mukaan ja palvelu ilmoittaa , että onnistui , mutta edelleenkään en pääse kirjauduttuani Telia-tunnuksellani sisään lukemaan mahdollisia MMS-viestejä tai hallinnoimaan vastaajaa. Puhelinumerolla kirjautuessa näyttäisi toimivan.

 

Kuinka kauan se yhdistäminen kestää , että Telia-tunnuksellakin toimii????

Käyttäjätaso 7

@kustaa1967@  kirjoitti:

 

Kuinka kauan se yhdistäminen kestää , että Telia-tunnuksellakin toimii????


No niin nyt näyttäisi yhdistäminen menneen läpi. Katsellaan jatkossa kuinka toimii.

 

PS. Halvatun kauan kesti , että toiminto näkyi Telia-tunnuksen käyttöliittymässä.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

@kustaa1967@  kirjoitti:


@kustaa1967@  kirjoitti:

 


Kuinka kauan se yhdistäminen kestää , että Telia-tunnuksellakin toimii????




No niin nyt näyttäisi yhdistäminen menneen läpi. Katsellaan jatkossa kuinka toimii.


 


PS. Halvatun kauan kesti , että toiminto näkyi Telia-tunnuksen käyttöliittymässä.




Ehdin laitella tästä jo kyselynkin eteenpäin mutta hyvä jos nyt toimii. Yleensä siinä hetki vierähtää kuten tässäkin tapauksessa.

 

Kertaan vielä MMS-viestin netistälukukehoitusasiassa, että ei saa olla niin, että tekstiviestissä annettu ohje toimii ainoastaan siinä tapauksessa, että kyseinen matkapuhelinliittymä on erikseen kytketty asiakkaaseen. Kuten tapauksessamme ei ollut.

 

Eli että nyt viestissä vain ohjataan osoitteeseen telia.fi/mms, jossa kysytään mobiilivarmennetta, telia-tunnusta (joka sekin on normaaliasiakkaalle kummallinen käsite) tai pankkitunnistautumista jotka kaikki kerrotun mukaan toimivat vain jos matkapuhelinnumero on erityisellä menettelyllä kytketty asiakkaaseen - varmaankin ensin käsittämättömästi edellyttäen teliatunnuksen laatimisen.

 

Eli (ainakin kyseisellä numerolla) toimiva ohje tarve antaa tekstiviestissä tai antaa linkki oikein opastetusti toimivaan menoon mms-katselusivulle.

 

(Saatua tekstiviesti-ilmoitusta minulla ei ole käsillä, mutta näin muistan tilanteen.)

 

 

Vastaa