Miksi ihmeessä äitini saa Telian nimissä minun numerostani haamutekstiviestejä?

  • 27 October 2017
  • 29 kommenttia
  • 570 katselukertaa

Minun puhelinnumerostani on lähtenyt äidille Telian nimissä viestejä. Mistä ihmeestä on kyse? Lähettäjänä olen minä ja viesti kuuluu "Hei, olet saanut mms-viestin numerosta” Minun numeroni ”Voit lukea viestin osoitteessa telia.fi/mms . T. Telia” Kyseisiä viestejä on mennyt äidille kaksi enkä minä ole lähettänyt mitään. En ole edes käsitellyt puhelintani siihen aikaan, kun äiti ko. viestit sai. Miten numerostani voi lähteä tuollainen ilmoitus? Silloinkin kun olen lähettänyt kuvia niin ne menevät kyllä ihan kuvina läpi eikä tuollaisena viestinä ja tänään en ole mitään lähettänyt. Onko järjestelmässänne joku vika ja se lähettelee valeviestejä vai onko kyseessä joku virus? Puhelimeni tarkistin virusten varalta ja se on puhdas.


 


EDIT: siirretty oikean aihealueen alle //TuizeKoo


29 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei @HennaMa ja tervetuloa Telian yhteisöön!


Oletko lähettänyt äidillesi mms viestejä kumminkin lähiaikoina?


Viestikeskus lähettää viestejä kunnes vastaanottajan puhelin rekisteröi ne vastaanotetuiksi n. 3 vrk:den ajan muistaakseni.


Jos vastaanottajan puhelin on esim heikolla kuuluvuus alueella viestin tullessa, se ei mene silloin heti perille ja viestikeskus lähettää sen kun puhelin on taas kuuluvuuden piirissä.


 


Voisitte kokeilla auttaisiko asiaa, jos sinun äitisi puhelimeen tilattaisiin uudelleen palveluasetukset esim. Telialla : ASETUKSET numeroon 15400 (0€) Täällä tarkemmin : https://www.telia.fi/asiakastuki/liittymat/puhelimen-kaytto/mms-internet-asetukset

Hei ja kiitos nopeasta reagoinnista! Viimeisimmän kuvan olen lähettänyt 17.8. eli sekään ei enää leijaile missään bittiavaruudessa :)

Aloin nyt tutkailla viestihistoriaani tarkemmin. Lähetin eilen (26.10.) klo 21.12 ja 21.39 äidille tavallista pidemmän, mutta pelkkää tekstiä sisältävän viestin. Nyt huomioni kiinnittyi ko. viesteihin ja niiden vieressä lukee MMS ja kellonajat ovat tismalleen samat kuin mihin aikaan äiti on tänään (vuorokauden myöhemmin) saanut nuo viestit. Eiliset tekstiviestini menivät läpi aivan normaalisti eikä niissä tosiaan ollut mitään multimediasisältöä. Miksiköhän ne siis on merkitty mms-viesteiksi ja miksi niistä on lähtenyt tasan 24h myöhemmin ilmoitus, vaikka viestit on mennyt perille ja niihin on vastattu...

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@HennaMa kirjoitti:

Aloin nyt tutkailla viestihistoriaani tarkemmin. Lähetin eilen (26.10.) klo 21.12 ja 21.39 äidille tavallista pidemmän, mutta pelkkää tekstiä sisältävän viestin. Nyt huomioni kiinnittyi ko. viesteihin ja niiden vieressä lukee MMS ja kellonajat ovat tismalleen samat kuin mihin aikaan äiti on tänään (vuorokauden myöhemmin) saanut nuo viestit. Eiliset tekstiviestini menivät läpi aivan normaalisti eikä niissä tosiaan ollut mitään multimediasisältöä. Miksiköhän ne siis on merkitty mms-viesteiksi ja miksi niistä on lähtenyt tasan 24h myöhemmin ilmoitus, vaikka viestit on mennyt perille ja niihin on vastattu...




Jossain puhelimissa muistaakseni pidemmät tekstiviestit vaihtuvat mms-viesteiksi niitä lähettäessä, olikohan esim iPhoneissa juuri tuo toiminto ?


Edit ainakin Samsung Galaxy J5:ssa käy noin tai yleensäkin Samsungeissa. Normaali tekstiviesti sisältää 160 merkkiä (siihen kuuluu myös sanavälit, hymiöt ja pisteet ym.).

Luuri on juurikin tuo J5. Hyvä tietää, että tästä löytyy tuommoinenkin oikku :smileylol: Sitä ilmoitusta silti vielä vähän ihmettelen, kun viesti on saapunut vuorokausi aiemmin perille. Mutta tulipahan selvitettyä tämäkin mysteeri, niin osaa jatkossa valita pitkän tekstiviestin sijaan puhelun, ettei tarvitse alkaa ihmettelemään outoja viestejä. Kiitos paljon avusta!

Olin kaverin kesäasunnolla Uudenmaan maalaiskunnassa. Hänelle oli vasta sattunut hyvin samankaltainen tapaus.

 

MMS-viestit ovat normaalisti tulleet puhelimeen. Nyt oli tullut kaksi tekstiviestiä, joissa Telia ilmoittaa tuntemattomastaa verkkovirheestä MMS-viestissä ja kehottaa lukemaan MMS-viestin osoitteessa telia.fi/mms. Omat lapset ilmoitettiin lähettäjiksi. Tekstiviestejä eri numeroista oli puhelimeen tullut ilmoitusten välissäkin. Ensimmäisen ilmoituksen tultua oli heti ottanut yhteyttä lähettäjäksi mainittuun, joka oli sanonut, ettei ole MMS-viestiä lähettänut. Heräsi epäilys, että viesteissä puhelimeen on samanlaista rikollista poiskitkemätöntä roskapostitoimintaa kuin sähköpostissa. Myöhemmin tuli samanlainen verkkovirheilmoitus toisen lapsen MMS-viestistä, jossa piti olla kuva sukulaisesta.

 

Olin paikalla kun läppärillä ja Telian mobiililaajakaistalla  yritettiin telia.fi/mms sivulle. Kehottaa kirjautumaan Mobiilivarmenteella/Telia-tunnuksella/Pankkitunnuksilla. Kännykkäliittymän mahdollista salasanaa  ei ollut matkassa, joten yritettiin pankkitunnuksin. Telian yhteydellä monella yrityksella ja kahdella pankilla tunnistautumista ei saatu tehtyä, vaan jossain vaiheessa jouduttiin timeoutiin eli tunnistautuminen ei saanut yhteyttä palvelimeen.

 

Seuraavaksi yritettiin minun läppärillä kilpailevan operaattorin liikkuvalla laajakaistalla. Verkkotunnistautuminen onnistui ongelmitta, mutta Telian sivulla ilmaantui henkilön nimi merkkinä henkilön tunnistamisesta mutta ilmoitusteksi

 

HUPS!

Emme valitettavasti voineet yhdistää sinua Telian palveluun. Tarkista, että käytit Omille Sivuille sopivaa käyttäjätunnusta eikä selaimessasi ole jokin toinen Telian verkkopalveluista avoinna. Voit yrittää kirjautua uudelleen Omille Sivuille tai Yritysportaaliin

 

 

 

Arvelin että kun läppärillä oli joskus aikaisemmin käyty Telian sivuilla minun tunnuksilla, niin Telia ehkä taas sekoilee keksiensä kanssa.

 

Niinpä jaoin oman nettiyhteyteni läppäristäni WiFillä kaverin läppäriin. Nyt kaverin verkopankkitunnistautuminen onnistui läppärissään ongelmitta. Mutta sama HUPS! tuli eikä MMS-viestejä päässyt katsomaan.

 

Olisiko niin, että mms-viestjä Telian sivuilta katsoakseen pitäisi olla itse pankkitunnuksilla tehtynä Telia-tunnus, asiakastunnus Telialla. Jos, niin hävetkää ja korjatkaa. Peruspuhelimen kännykkäliittymän lisäksi siis kaverilla on käytössä mm. mobiililaajakaista.

 

Kokeilin nettinopeuden Telian mobiililaajakaistalla Telian testillä. Download oli vähän alle 20 Mb/s ja upload alle 40 Mb/s. Puhelinverkon masto näkyy lähellä ikkunasta. Ongelmia palvelinyhteyksissä  Telia mobiililaajakaistalla koettiin paljon käytettäessä aikaisemmin Windows live sähköpostiohjlmaa

 

Kehotin sammuttamaan ja käynnistämään puhelimen ja sen jälkeen lähettämäni kuva tuli MMS-viestinä puhelimeen.

 

MMS-viestit on netistä katsomatta ja kohta 10 päivän säilytysaika netissä on ummessa.

 

Vastaavia koin tavan takaa kun olin vielä Soneran asiakas
- pankkitunnistautuminen ei onnistunut Telian mobiililaajakaistayhteydellä, toisen operaattorin yhteydellä samassa koneessa kyllä

- kännykkään lähetettyjä viestejä ilmoitettiin laitetuksi telia.fi/mms sivustolle tuntemattoman virheen vuoksi; toisen viestin lähettäjä kielsi viestiä lähettäneensä

- pankkitunnistautumisella henkilö tunnistettiin telia.fi-sivustolle, mutta mms-viestejä ei näytetty

 

 

Tämänkin viestin lähetän uudelleen, kun sivusto sanoo siinä olleen viallista HTML:ää. Olisiko tullut tullut siitä että copy/pastesin Hups-ilmoituksen, joka tuli juuri mennessäni omalla Telia-tunnuksellani telia.fi/mms-sivulle. Tämä lisävihjeenä mms-viestien netissä näytön viasta. Käyn tuhoamassa telian keksit selaimesta. Se usein on auttanut Telian sivujen toimintaa.

 

 

Kirjauduin ulos Telia-tunnukseltan Firefox 60.0.1 selaimessa Linuxissa, Menin asetuksiin ja kohdassa Tietosuoja ja turvallisuus, hain keksit joissa esiintyy telia ja poistin ne. Kirjauduin uudelleen Telia-tunnuksellani ja koitin telia.fi/mms-sivuille. Sama HUPS! ilmoitus tulee edelleen. Minun Telia-tunnukseni alaisuudessa ei enää ole voimassaolevia sopimuksia.

 

Samoin toimii Chromessa Windows 10:ssä. Kyllä käytin Telian Omille sivuille sopivaa Telia-tunnustani eikä selaimessani ole mitään muuta avoinna.

 

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei @aina!


aina kirjoitti:


Olisiko niin, että mms-viestjä Telian sivuilta katsoakseen pitäisi olla itse pankkitunnuksilla tehtynä Telia-tunnus, asiakastunnus Telialla. Jos, niin hävetkää ja korjatkaa. Peruspuhelimen kännykkäliittymän lisäksi siis kaverilla on käytössä mm. mobiililaajakaista.


 


Kokeilin äsken kirjautuen ensin Telia tunnuksella ja sitten puhelinnumerolla telia.fi -sivustolle ja pystyin molemmilla tavoilla lukemaan saapuneet mms-viestit (tosin minulla ei ollut saapuneita viestejä), mutta mitään HUPS! -juttua ei tullut. 


Ehkä kannattaa olla yhteydessä asiakaspalveluun, jotta voitaisiin tarkistaa liittymän tilanne.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

MMS viestien lukeminen onnistuu telia.fi -sivuilta silloin kun sivustolle kirjautuu puhelinnumerolla ja salasanalla. Eli käyttäjätunnus on sen liittymän puhelinnumero jonka viestejä halutaan lukea. Salasana tilataan lähettämällä viesti SALASANA numeroon 15400 tästä samaisesta numerosta jonka viestejä halutaan lukea. Ohjeet viestien lukemiseksi löytyvät myös täältä.


 


@kiisseli67 on todennäköisesti yhdistänyt sekä tekstiviestitunnuksen että Telia-tunnuksen aikoinaan niin viestien lukeminen onnistuu sen vuoksi hänellä myös tuon Telia-tunnuksen kautta.


 


Testailehan @aina kirjautumista tuolla matkapuhelinnumerolla ja salasanalla, onnistuuko ja pääsetkö viesteihin käsiksi jos sellaisia siellä on.

 

Toki välittelen täällä esiintulevan asianomaiselle. Harkitsee itse minkä vaivan arvoinen on. Varsinkin jos vielä ilmaantuu ilmoituksia tuntemattomista verkkovirheistä.

Esitin jo aikaisemmin mahdollisuutta pyytää känykkäliittymälle uusi salasana ja kokeilla sillä, kun vaikuttaa että pankkitunnuksilla tunnistautuminen toimisi vain Telia-tunnuksen kanssa. (Jos Telian yhteydellä silloinkaan.)

 

Turha minun sinne mms-sivulle on Telia-tunnuksellani päästäkään, kun ei ole enää Telian liittymääkään. Ilmoitus voisi kuitenkin puhua ennemmän totta

 

"Emme valitettavasti voineet yhdistää sinua Telian palveluun. Tarkista, että käytit Omille Sivuille sopivaa käyttäjätunnusta eikä selaimessasi ole jokin toinen Telian verkkopalveluista avoinna. Voit yrittää kirjautua uudelleen Omille Sivuille tai Yritysportaaliin"

 

Omille sivuille Telia-tunnuksellani pääsen. Kaverilla ei Telia-tunnusta kai ole.

 

Ketjun aikaisemman tapauksen käsittely laimensi pelkoa, että mms-viestejä ehkä lähetellään väärennetyillä lähettäjänumeroilla.

 

Oikeasti minua huoletti eniten tuo, että Telian mobiililaajakaistan käytössä (Windows 7 + Chrome) yritettiin pankkitunnuksilla tunnistautumista Telian sivuille monta kertaa ja toistui että aika (yksi minuutti?) jossain vaiheessa ei riittänyt ja tunnistautuminen systemaattisesti epäonnistui. Ja kun myöhemmin yhteys otettiin samaan koneeseen WiFillä minun läppäristäni toiselta operaattorilta, niin Telia tunnisti henkilön ilman viiveongelmia. Muttei näyttänyt mmsia.

 

Pankkitunnuksilla tunnistautumisen on tarpeen toimia. Epäselväksi jäi, koskiko epäonnistuminen nimenomaisesti Teliaa. Tuo Tupas-tunnistautuminen tullaan muuten vuoden sisällä korvaamaan uudella menettelyllä.

 

Minusta se että download-nopeus oli vain puolet upload-nopeudesta vihjaa Telian yhteyden ylikuormaan?

 

Toisinaan Telian asiakaspalvelijat osaavat, mutta joskus on saanut soitella vuodenkin kuukausittain ennen vian korjaamista. Tänne julkikirjoittaminen on aina edistänyt asian selviämistä.

Käyttäjätaso 7


@Merja_J@  kirjoitti:

MMS viestien lukeminen onnistuu telia.fi -sivuilta silloin kun sivustolle kirjautuu puhelinnumerolla ja salasanalla. Eli käyttäjätunnus on sen liittymän puhelinnumero jonka viestejä halutaan lukea. Salasana tilataan lähettämällä viesti SALASANA numeroon 15400 tästä samaisesta numerosta jonka viestejä halutaan lukea. Ohjeet viestien lukemiseksi löytyvät myös täältä.

 


Niinpä niin. Hiukan hullulta tuntuu , että se Telia-tunnus ei kelpaa kaikkiin toimintoihin , vaan pitää olla jokin erillistunnus viestien lukemiseen. Muistakseni myös vastaajan hallinnnointi vaatii tuon puhelinnumerotunnuksen ja voi olla vielä jotakin muutakin.

Korjatkaapa systeeminne , että Telia-tunnuksella voi tehdä kaiken.

@Merja_J@  kirjoitti:

MMS viestien lukeminen onnistuu telia.fi -sivuilta silloin kun sivustolle kirjautuu puhelinnumerolla ja salasanalla. Eli käyttäjätunnus on sen liittymän puhelinnumero jonka viestejä halutaan lukea.  joudutaan

Kuitenkin tekstiviestissä kehotetulle sivulle telia.fi/mms mennen (myös kun olen tänne yhteisöön kirjautuneena Telia-tunnuksella)  joudutaan tunnistautumissivustollejossa pyydetään asiakkaan ("Telia-tunnus", ei ollut), ei sopimuksen (puhelinnumero, ei ollut salasanaa) tunnusta tai pankkitunnistautumista tai henkilön mobiilivarmennetta.

 

Noinhan tosiaan taisi olla, että kun Telia-tunnuksen paikalle kirjoittaa sopimuskohtaisen tunnuksen (esim. puhelinnumeron) ja sen salasanan, niin pääsee Omilla sivuilla sen sopimuksen tietoihin eri tavalla kuin Telia-tunnuksen kautta sopimuksen tietoihin pääsisikään.

 

Jos Telia-tunnuksella ja pankkitunnuksilla ei pääse mmsiä lukemaan, níin tuskin pääsee mobiilivarmenteellakaan.

 

Ehkä katsellaan asiaa kun seuraavan kerran kaverin tapaan. Jos kiinnostusta riittää.

 

 

Varmaan Telialla ymärsitte, että olemme tottuneet elämään virheittenne kanssa, mutta tässä taas kerran koitimme kertoa mille "palvelu" asiakkaalle näyttää.

 

 

 

 


@kustaa1967@  kirjoitti:



Niinpä niin. Hiukan hullulta tuntuu , että se Telia-tunnus ei kelpaa kaikkiin toimintoihin , vaan pitää olla jokin erillistunnus viestien lukemiseen. Muistakseni myös vastaajan hallinnnointi vaatii tuon puhelinnumerotunnuksen ja voi olla vielä jotakin muutakin.

Korjatkaapa systeeminne , että Telia-tunnuksella voi tehdä kaiken.

 

Niin sen tietenkin kuuluu olla, että asiakastunnuksella (Telia-tunnuksella) kirjautuen pääsee asiakkaan kaikkiin sopimuksiin ja niiden alitoimintoihin. Vanhastaan oli vain sopimuskohtainen hallinnointi.

 

Jos näin ei jo ole, niin aikaa on kulunut kohtuuttomasti. Muistan että eräs kivi kengässä oli, että kiinteisiin laajakaistaliittymiin kuuluu mm useita sähköpostiosotteita, joista yksi on pääosoite ja muut lisäosoitteita esimerkiksi perheenjäsenille. Osa lisäosoitteiden hallinnoinnista (mm. salasana) on osoitteenhaltijalla, jolla siis ei ole sopimussuhdetta palveluntarjoaja Teliaan (vastuu on sopimuksentekijällä). Tämäntapaiset estävät kaiken keskittämisen Telia-tunnukselle ja alempaakin hallintaa tarvitaan.

 

Kaveri siis ei ollut Telia-tunnusta tehnyt, että meillä ei ole kokemusta sen nykyisestä toimivuudesta.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Kyllä juurikin noin, että Telia tunnuksen paikalle kirjoitetaan puhelinnumero esim. 040123456 (tietenkin oma numero tämän tilalla) ja salasanaksi minkä on saanut tuolle puhelinnumerolle tai jonka on muuttanut itse tuolla liittymätiedoissa.


Puhelinnumeroa käyttäessä käyttäjätunnuksena pääsee aina sen numeroisen liittymän tietoja tarkastelemaan ja muokkaamaan, myös sitä vastaajaa. Ei siis tarvita aina Telia tunnuksia tai pankkitunnuksia yksittäisen puhelinliittymän kohdalla.


Edit. Tämä on siis kätevä siinä tapauksessa jos liittymiä on vain yksi, jos useampia liittymiä niin sitten Telia tunnus käytännöllisempi.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei @kustaa1967!


Näin se onnistuu :


LIITTYMÄN YHDISTÄMINEN ASIAKASTIETOIHIN



  1. Kirjaudu sisään palveluun. Jos olet jo kirjautunut, klikkaa omaa nimeäsi sivun oikeassa yläkulmassa

  2. Omat tietoni ja asetukset

  3. Muokkaa kirjautumistietoja (ihan alhaalla "Kirjautumistiedot" -otsikon alla)

  4. Tunnistaudu Mobiilivarmenteella/pankkitunnuksilla

  5. Valitse liittymät, jotka haluat yhdistää ja syötä niiden liittymäkohtaiset salasanat.


Valmis! Seuraavalla kerralla kirjautuessasi Teliaan näet yhdistämäsi liittymän etusivulla kaikkien omistamiesi liittymien lisäksi.


Voit yhdistää yhden matkapuhelin- ja/tai laajakaistaliittymän asiakastietoihin. Tämän jälkeen voit käyttää sähköpostia, ajastaa Telia TV -etätallennuksen sekä lukea saapuneen MMS-viestin kirjautumalla Teliaan.


Vaikka et yhdistäisikään liittymiä, voit hallinnoida Telia-tunnuksella kaikkia omistamiasi liittymiä kuten ennenkin.


Huom! Mikäli liittymä ei ole henkilökohtaisessa omistuksessasi, et voi liittää sitä asiakastietoihin.

Käyttäjätaso 7

@kiisseli67  kirjoitti: Ei siis tarvita aina Telia tunnuksia tai pankkitunnuksia yksittäisen puhelinliittymän kohdalla.

Joo ymmärrän sen kyllä , että joihinkin asioihin ei tarvita Telia-tunnuksia. Sitä en ymmärrä , että Telia-tunnuksilla ei voi tehdä kaikkea , vaan nekin , joilla se Telia-tunnus on , joutuvat kikkailemaan kaksilla tunnuksilla.

 

Se on typerää. :smileyfrustrated:

^

Tuossa näyttää olevan ajattelu, että puhelimen sopimuksen tehnyt ja haltija ovat erikseen.

 

Mutta kyllä juuri tuollainen tekee hallinnoinnista vastenmielisen ja sekavan, jos Telia-tunnuksen kautta pääsee vain osaa tiedoista hallinnoimaan. Romuttaa koko Telia-tunnuksen idean asiakkaalle. Tuskin siellä Telia-tunnuksen OmaSivussa osataan fiksusti neuvoa kirjautumaan ulos ja sopimuskohtaisella tunnuksella uudelleen hallinnoimaan pääsemiseksi.

 

Itse sinnittelin pitkään Sonera-tunnuksen perustamista vastaan kun tiedettiin sen kanssa tulevan lisää väärintoimintoja.  Jotain tarpeellista ei kuitenkaan voinut ilman sitä tehdä.

 

Noh, on muittenkin teleoperaattorien webbisivut luvattoman kehnosti toimivat.

Käyttäjätaso 7

@kiisseli67@  kirjoitti:

Hei @kustaa1967!

Näin se onnistuu :

LIITTYMÄN YHDISTÄMINEN ASIAKASTIETOIHIN
  1. Kirjaudu sisään palveluun. Jos olet jo kirjautunut, klikkaa omaa nimeäsi sivun oikeassa yläkulmassa
  2. Omat tietoni ja asetukset
  3. Muokkaa kirjautumistietoja (ihan alhaalla "Kirjautumistiedot" -otsikon alla)
  4. Tunnistaudu Mobiilivarmenteella/pankkitunnuksilla
  5. Valitse liittymät, jotka haluat yhdistää ja syötä niiden liittymäkohtaiset salasanat.

Valmis! Seuraavalla kerralla kirjautuessasi Teliaan näet yhdistämäsi liittymän etusivulla kaikkien omistamiesi liittymien lisäksi.

Voit yhdistää yhden matkapuhelin- ja/tai laajakaistaliittymän asiakastietoihin. Tämän jälkeen voit käyttää sähköpostia, ajastaa Telia TV -etätallennuksen sekä lukea saapuneen MMS-viestin kirjautumalla Teliaan.

Vaikka et yhdistäisikään liittymiä, voit hallinnoida Telia-tunnuksella kaikkia omistamiasi liittymiä kuten ennenkin.

Huom! Mikäli liittymä ei ole henkilökohtaisessa omistuksessasi, et voi liittää sitä asiakastietoihin.


Joo olen kyllä tietoinen tuosta yhdistämisestä , mutta minusta se on ihan peetä. Jos sinulla on se Telia-tunnus , niin sillä pitäisi pystyä OLETUKSENA hallinnoimaan ihan kaikkea , mitä on Telialta tilannut.

 

Niin muiden operaattoreiden itsepalvelut toimivat.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@kustaa1967@  kirjoitti:


@kiisseli67@  kirjoitti:

Hei @kustaa1967!


Näin se onnistuu :


LIITTYMÄN YHDISTÄMINEN ASIAKASTIETOIHIN

  1. Kirjaudu sisään palveluun. Jos olet jo kirjautunut, klikkaa omaa nimeäsi sivun oikeassa yläkulmassa

  2. Omat tietoni ja asetukset

  3. Muokkaa kirjautumistietoja (ihan alhaalla "Kirjautumistiedot" -otsikon alla)

  4. Tunnistaudu Mobiilivarmenteella/pankkitunnuksilla

  5. Valitse liittymät, jotka haluat yhdistää ja syötä niiden liittymäkohtaiset salasanat.


Valmis! Seuraavalla kerralla kirjautuessasi Teliaan näet yhdistämäsi liittymän etusivulla kaikkien omistamiesi liittymien lisäksi.


Voit yhdistää yhden matkapuhelin- ja/tai laajakaistaliittymän asiakastietoihin. Tämän jälkeen voit käyttää sähköpostia, ajastaa Telia TV -etätallennuksen sekä lukea saapuneen MMS-viestin kirjautumalla Teliaan.


Vaikka et yhdistäisikään liittymiä, voit hallinnoida Telia-tunnuksella kaikkia omistamiasi liittymiä kuten ennenkin.


Huom! Mikäli liittymä ei ole henkilökohtaisessa omistuksessasi, et voi liittää sitä asiakastietoihin.




Joo olen kyllä tietoinen tuosta yhdistämisestä , mutta minusta se on ihan peetä. Jos sinulla on se Telia-tunnus , niin sillä pitäisi pystyä OLETUKSENA hallinnoimaan ihan kaikkea , mitä on Telialta tilannut.


 


Niin muiden operaattoreiden itsepalvelut toimivat.




No minä olen nuo tunnukset yhdistänyt jo Soneran aikaan eli pääsen hallinoimaan kaikkea yksillä tunnuksilla, silti voin vielä käyttää pelkästään puhelinnumeroa jos haluan tarkastella vain puhelinliittymääni.

Käyttäjätaso 7

@kiisseli67@  kirjoitti:



No minä olen nuo tunnukset yhdistänyt jo Soneran aikaan eli pääsen hallinoimaan kaikkea yksillä tunnuksilla, silti voin vielä käyttää pelkästään puhelinnumeroa jos haluan tarkastella vain puhelinliittymääni.


Good for you.

 

Minulla on vain yksi ja ainoa puhelinliittymä Telialta ja en voi sen kaikkia ominaisuuksia hallinnoida Telia-tunnuksella , vaan tarvitsen myös sen puhelinnumerotunnuksen tiettyihin asioihin.

 

Kun on vain yksi liittymä , niin kerrotko minkä kanssa sen voi yhdistää???

Ikäni tietojärjestelmiä työkseni mm. teleoperaattoreille rakentaneena ja pitkällä Sonera-asiakaskokemuksella en lähtisi rakentamaan lisähimmeleitä käyttäjätietoihin Telialla minäkään.

 

Sopimukseni ovat viimeksi olleet Telia-tunnuksen alaisuudessa eikä se laastaroimalla parane.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

Tässä on taustalla yksityisyyden suoja. Omistaja asiakkaalla voi olla nimellään monta liittymää, joissa on kaikissa eri käyttäjät. Jos käyttäjä saa mms viestin telia.fi -sivuille, hän ei välttämättä halua että liittymän omistaja käy sen lukemassa. Sen vuoksi viestin lukeminen onnistuu liittymän omalla tunnuksella. Toki jos käyttäjä haluaa yhdistää tunnuksensa Telia-tunnukseen niin silloinhan hän puolestaan antaa luvan henkilökohtaisten tietojensa selailuun.

Kiitokset @aina kommenteista ja kehitysehdotuksista. Sivustoa viilataan koko ajan ja varmasti parantamisen varaa on edelleen. Mielellään siis otamme vastaan palautetta ja toimitamme niitä sitten edelleen sivustosta vastaavalle taholle. Mahdollisissa vikatilanteissa kannattaa tehdä telia.fi -sivujen kautta vikailmoitusta joko chatissa tai sitten lomakkeen kautta. Näin päästään ongelmaan kiinni heti tuoreeltaan.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@kustaa1967@  kirjoitti:


@kiisseli67@  kirjoitti:





No minä olen nuo tunnukset yhdistänyt jo Soneran aikaan eli pääsen hallinoimaan kaikkea yksillä tunnuksilla, silti voin vielä käyttää pelkästään puhelinnumeroa jos haluan tarkastella vain puhelinliittymääni.




Good for you.


 


Minulla on vain yksi ja ainoa puhelinliittymä Telialta ja en voi sen kaikkia ominaisuuksia hallinnoida Telia-tunnuksella , vaan tarvitsen myös sen puhelinnumerotunnuksen tiettyihin asioihin.


 


Kun on vain yksi liittymä , niin kerrotko minkä kanssa sen voi yhdistää???




Ottaako joku Telian moderaattoreista tästä kopin? @Merja_J @RaMaria ;)

Käyttäjätaso 7

@Merja_J@  kirjoitti:

Tässä on taustalla yksityisyyden suoja. Omistaja asiakkaalla voi olla nimellään monta liittymää, joissa on kaikissa eri käyttäjät. Jos käyttäjä saa mms viestin telia.fi -sivuille, hän ei välttämättä halua että liittymän omistaja käy sen lukemassa. Sen vuoksi viestin lukeminen onnistuu liittymän omalla tunnuksella. Toki jos käyttäjä haluaa yhdistää tunnuksensa Telia-tunnukseen niin silloinhan hän puolestaan antaa luvan henkilökohtaisten tietojensa selailuun.



Tuo on sinänsä ihan ymmärrettävää.

 

Minulla kuitenkin on vain yksi liittymä , jonka omistaja ja käyttäjä olen ja silloinkin tarvitsen kahdet tunnukset.

 

Se on typerää. :smileyfrustrated:

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

Jes! Tunnusten yhdistäminen onnistuu Omat tietoni ja asetukseni -välilehdellä. Sivua kun skrollaa hieman alaspäin, löytyy kohta Muokkaa kirjautumistietoja. Sieltä edetään pankkitunnistautumisen kautta kohtaan jossa valitaan Yhdistä henkilökohtaisen liittymäsi palveluita Telia-tunnukseen. Tässä voit valita mitä liittymiä yhdistät olemassaolevaan Telia-tunnukseen. Jos sinulla ei ole kuin yksi liittymä, täppäät silloin ruksin kyseisen liittymän eteen, jolloin avautuu laatikko johon kirjoitetaan liittymän salasana, siis se jonka voi tilata tekstiviestillä. Lopuksi tilaus vahvistetaan ja yhdistäminen on tehty. Hoituu näppärästi, joten ehdottomasti kannattaa käydä tuo muutos klikkaamassa.

Vastaa