Miksi ulkomaan kansalainen ei saa ostaa mobiili yhtymää?

  • 4 January 2020
  • 3 kommenttia
  • 328 katselukertaa

Heippa,

 

Olen ruotsin kansalainen, mutta minulla on myös Suomalainen henkilötunnus. Olen yrittänyt ostaa mobiili yhtymän. Asiakaspalvelu kertoi että onnistuu, mutta Telian kaupassa ei onnistu. Soittavat tukeen ja vastaus on että ei käy jos ei ole Suomen kansalainen.

Ei auta että olen ollut Telian asiakas 40 vuotta Ruotsissa - yhteistyö saman firman sisällä ei näköjään toimi.

 

Voisiko tämän mahdollistaa?

Kiitos etukäteen!

 

 


3 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +13

@JAMKAN@  kirjoitti:

 


Olen ruotsin kansalainen, mutta minulla on myös Suomalainen henkilötunnus. Olen yrittänyt ostaa mobiili yhtymän. Asiakaspalvelu kertoi että onnistuu, mutta Telian kaupassa ei onnistu. Soittavat tukeen ja vastaus on että ei käy jos ei ole Suomen kansalainen.


Ei auta että olen ollut Telian asiakas 40 vuotta Ruotsissa - yhteistyö saman firman sisällä ei näköjään toimi.




Asutko siis tällä hetkellä Suomessa, mutta olet Ruotsin kansalainen? Ihan pelkästään kansalaisuudesta tämä ei ole siis kiinni, vaan myös esimerkiksi virallisista osoitetiedoista ja mihin maahan ne sijoittuvat. Virallisten osoitetietojen tulisi olla Suomessa, jotta kuukausilaskutteisten palveluiden tilaaminen on mahdollista.


 


Kaikissa kuukausiveloitteisissa palveluissa teemme luottotietojen tarkistuksen, ja tätä ei pystytä tekemään tarpeeksi luotettavasti jos luottohistoriaa ei Suomen puolelta löydy. Vaikka käytännössä samaa firmaa toki Ruotsin Telian kanssa olemmekin, niin esimerkiksi palvelumme ja hinnoittelumme ovat keskenään aivan erilaiset.


 


Ikinä ei tietenkään tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan, ja tuleeko joskus mahdollisuutta näitä keskenään synkronoida :smileyhappy: Tällä hetkellä ei tällaista mahdollisuutta siis ole, mutta otetaan mielenkiintoinen idea ehdottomasti korvan taakse! 

Kiitos ripeästä vastauksesta.


Asun Ruotsissa, mutta vietän paljon aikaa kiinteistössäni Suomessa. Haluan tästä syystä käyttää Suomalaista numeroa Suomessa olon aikana.

 

Luottotietojen tarkistus on tietenkin hankalaa Suomessa, koska olen ollut pois maasta 50 vuotta. Voi luoton tarkistaa Ruotsista jos haluaa. Eihän tämä ole osoite kysymys, vaan uskaltaako Telia myöntää luottoa.

 

Pärjään prepaid liittymällä, mutta on tavallaan B-ratkaisu. 

Ehdota talouspuolta tekemään luottotarkistuksen Ruotsista - tarjolla on monia toimitsijoita.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +13

@JAMKAN@  kirjoitti:

Asun Ruotsissa, mutta vietän paljon aikaa kiinteistössäni Suomessa. Haluan tästä syystä käyttää Suomalaista numeroa Suomessa olon aikana.


 


Luottotietojen tarkistus on tietenkin hankalaa Suomessa, koska olen ollut pois maasta 50 vuotta. Voi luoton tarkistaa Ruotsista jos haluaa. Eihän tämä ole osoite kysymys, vaan uskaltaako Telia myöntää luottoa.




Okei joo, aivan!


Tuossa tilanteessa tietysti ymmärrän että olisi hyvä saada myös laskuttava liittymä täältä Suomestakin. Tässä kohtaa kuitenkin voin vain välittää tämän palautteen eteenpäin, sillä yksittäisissäkään tilanteissa emme pysty tekemään poikkeusta. 


Liittymämme ovat tosiaan tällä hetkellä tarkoitettu ja saatavilla vain ja ainoastaan Suomessa asuville, keillä on viralliset osoitetiedot täällä Suomen puolella ja ovat täällä ns. vakituisesti. 


 


Ja toki ymmärtääkseni Ruotsin Telian liittymissäkin on hyvät roaming-edut, jotka kattavat myös tänne Suomen puolelle saakka reissatessa. :smileyhappy: Tietysti tällöinkään se sinun suomalainen numerosi ei ole käytössä, vaan käyttö tapahtuisi sillä ruotsalaisella numerollasi. Mutta tosiaan otan tästä palautteesi ja toiveesi ylös, ja välitän eteenpäin tuotekehitykseemme.

Vastaa