Mistä näkee tiedonsiirron määrän?

  • 10 August 2015
  • 3 kommenttia
  • 17 katselukertaa

Minulla on Liikkuva Netti Etu, eli 5Gt/kk datasiirtoa ja nyt ihmettelen, että mikä näistä kaikista luvuista on se itse datasiirto, jota on vain 5Gt/kk 150Mt/s nopeudella, kunnes se vaihtuu 128Kt/s nopeuteen. Käytän tietokonetta erittäin aktiivisesti ja Mobile Partner ilmoittaa kaksi eri määrää, joista toinen on kuukausittainen siirretty data (644 MB) ja toinen kuukausittainen ladattu data (4.66 GB) ja Soneran omilla sivuilla mittari näyttää, että olen käyttänyt 9% Liikkuva Netti Etua. Kysymykseni on nyt siis, että kumman (kuukausittainen siirretty data vai ladattu data) on ylitettävä 5Gt/kk, jotta en voi enää nauttia 150Mt/s nopeudesta?


3 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Omat sivut toimii laskutuskauden mukaisesti ja varmaan laitteesi mittari kuukausittain. Eli ei oikein mikään oo luotettava.


 


Jos käytät paljon internettiä niin miksi et hankkisi Liikkuva Netti Etu Plus kun maksaa vaan 12.90€/kk ja sisältää rajattoman datasiirron. Ei sitten tule ongelmia että netti hidastuisi.

Eihän siitä tule mitään lisäkuluja, jos se ylittää sen 5Gt/kk, sillä ladattu data meni juuri sen yli? Ei ole tarvetta Liikkuva Netti Etu Plussalle, sillä muutan kuun lopussa Tallinnaan ja siellä ei ole tarvetta Liikkuvalle Netille. Muuten kyllä ottaisin.

Ei tule lisäkuluja, liittymästä tulee vaan etanaliittymä, kun raja on ylitetty.

Vastaa