Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 63903
Kirjoituksia 174056

Mistä tiedän kiinteän nettiliittymän nousevan maksiminopeuden?



Highlighted

Mistä tiedän kiinteän nettiliittymän nousevan maksiminopeuden?

Uusi jäsen
Viestejä 2 kpl

Mistä tiedän kiinteän nettiliittymän nousevan maksiminopeuden?

1/6

Jos haen nettiliittymää jollain osoitteella ja tulokseksi tulee valokuitu ja L. Hintatiedoista kliksauttamalla näen, että laskeva nopeus on L-tasolla Valokuidulla 50-100M. Nousevasta nopeudesta ei puhuta mitään.

 

Selaamalla kohdasta https://www.telia.fi/kauppa/kodin-netti/netti-kotiin ja skrollaamalla alas, pääsen kohtaan "Kiinteän laajakaistan nopeudet ja vaihteluvälit". Siellä kliksautan kohtaa L.

 

Valokuidun kohdalla maksiminopeudeksi ilmoitetaan:

 

100/10 Mbit/s tai 100/100 Mbit/s

 

Mielestäni en voi mitenkään yleisestä netistä saada selville, että kumpi nouseva maksiminopeus se sitten on, 10 vai 100.

0 tykkäystä
5 vastausta
Highlighted

Konkari
Viestejä 688 kpl

2/6

Tätä tietoa ei todellakaan saa muuten, kuin tilaamalla liittymän kokeeksi, mittaamalla itse ja perumalla tilauksen etämyynnin katumusajan sisällä. Voit toki myös kysellä nopeuksista naapureilta, mikäli he erottavat todelliset yhteysmuodot markkinointiosaston tekokuiduista.

 

  • Mikäli Telian "valokuitu" on oikeasti valokuidulla toteutettu valokuituyhteys, nopeus on 100/100 Mbit/s.
  • Mikäli Telian "valokuitu" on yleiskaapeloinnilla toteutettu Ethernet-tekokuituyhteys, nopeus on myös 100/100 Mbit/s.
  • Mikäli Telian "valokuitu" on puhelinkaapeloinnilla toteutettu VDSL2-tekokuituyhteys, nopeus on 100/10 Mbit/s

Telialla olisi korjaamisen paikka saatavuushakunsa kanssa. Ei voida edellyttää, että asiakas ostaa liittymän tilauksen jälkeen neljä erilaista reititintä ja modeemia varalle, ainoastaan voidakseen kokeilla, minkä yhteyden hän sattuu Telialta kytkennän jälkeen saamaan.

Highlighted

Uusi jäsen
Viestejä 2 kpl

3/6

Kiitos asiallisesta vastauksesta! 

Highlighted

Moderaattori
Viestejä 146 kpl

4/6

@irritus  kirjoitti:

Telialla olisi korjaamisen paikka saatavuushakunsa kanssa. Ei voida edellyttää, että asiakas ostaa liittymän tilauksen jälkeen neljä erilaista reititintä ja modeemia varalle, ainoastaan voidakseen kokeilla, minkä yhteyden hän sattuu Telialta kytkennän jälkeen saamaan.


Kiitos huomiosta, kirjasin tästä palautteen eteenpäin!

Highlighted

Uusi jäsen
Viestejä 3 kpl

5/6

Nopeus on yksi asia, mutta myös yhteyden tekniikan olisi hyvä tietää jo saatavuushaun yhteydessä. Tällä hetkellä ei selviä mitään muuta kuin nopeus alaspäin ja hinta.

0 tykkäystä
Highlighted

Moderaattori
Viestejä 912 kpl

6/6

@Jimla  kirjoitti:

Nopeus on yksi asia, mutta myös yhteyden tekniikan olisi hyvä tietää jo saatavuushaun yhteydessä. Tällä hetkellä ei selviä mitään muuta kuin nopeus alaspäin ja hinta.


Totta, vinkataan tästä myös eteenpäin. 

0 tykkäystä
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.