Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Torsteni
Uusi jäsen
  • 1 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Mistä tiedän kiinteän nettiliittymän nousevan maksiminopeuden?

Jos haen nettiliittymää jollain osoitteella ja tulokseksi tulee valokuitu ja L. Hintatiedoista kliksauttamalla näen, että laskeva nopeus on L-tasolla Valokuidulla 50-100M. Nousevasta nopeudesta ei puhuta mitään.

 

Selaamalla kohdasta https://www.telia.fi/kauppa/kodin-netti/netti-kotiin ja skrollaamalla alas, pääsen kohtaan "Kiinteän laajakaistan nopeudet ja vaihteluvälit". Siellä kliksautan kohtaa L.

 

Valokuidun kohdalla maksiminopeudeksi ilmoitetaan:

 

100/10 Mbit/s tai 100/100 Mbit/s

 

Mielestäni en voi mitenkään yleisestä netistä saada selville, että kumpi nouseva maksiminopeus se sitten on, 10 vai 100.

5 vastausta
irritus
Konkari
  • 515 custom-general.kudos
  • 883 custom-general.replies
  • 80 custom-general.solutions

Tätä tietoa ei todellakaan saa muuten, kuin tilaamalla liittymän kokeeksi, mittaamalla itse ja perumalla tilauksen etämyynnin katumusajan sisällä. Voit toki myös kysellä nopeuksista naapureilta, mikäli he erottavat todelliset yhteysmuodot markkinointiosaston tekokuiduista.

 

  • Mikäli Telian "valokuitu" on oikeasti valokuidulla toteutettu valokuituyhteys, nopeus on 100/100 Mbit/s.
  • Mikäli Telian "valokuitu" on yleiskaapeloinnilla toteutettu Ethernet-tekokuituyhteys, nopeus on myös 100/100 Mbit/s.
  • Mikäli Telian "valokuitu" on puhelinkaapeloinnilla toteutettu VDSL2-tekokuituyhteys, nopeus on 100/10 Mbit/s

Telialla olisi korjaamisen paikka saatavuushakunsa kanssa. Ei voida edellyttää, että asiakas ostaa liittymän tilauksen jälkeen neljä erilaista reititintä ja modeemia varalle, ainoastaan voidakseen kokeilla, minkä yhteyden hän sattuu Telialta kytkennän jälkeen saamaan.

Torsteni
Uusi jäsen
  • 1 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Kiitos asiallisesta vastauksesta! 

MinnaLN
Moderaattori
Moderaattori
  • 107 custom-general.kudos
  • 385 custom-general.replies
  • 24 custom-general.solutions


@irritus  kirjoitti:

Telialla olisi korjaamisen paikka saatavuushakunsa kanssa. Ei voida edellyttää, että asiakas ostaa liittymän tilauksen jälkeen neljä erilaista reititintä ja modeemia varalle, ainoastaan voidakseen kokeilla, minkä yhteyden hän sattuu Telialta kytkennän jälkeen saamaan.


Kiitos huomiosta, kirjasin tästä palautteen eteenpäin!

Telia Yhteisön moderaattori | ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Jimla
Uusi keskustelija
  • 7 custom-general.kudos
  • 13 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Nopeus on yksi asia, mutta myös yhteyden tekniikan olisi hyvä tietää jo saatavuushaun yhteydessä. Tällä hetkellä ei selviä mitään muuta kuin nopeus alaspäin ja hinta.

Merja_J
Moderaattori
Moderaattori
  • 800 custom-general.kudos
  • 1050 custom-general.replies
  • 72 custom-general.solutions


@Jimla  kirjoitti:

Nopeus on yksi asia, mutta myös yhteyden tekniikan olisi hyvä tietää jo saatavuushaun yhteydessä. Tällä hetkellä ei selviä mitään muuta kuin nopeus alaspäin ja hinta.


Totta, vinkataan tästä myös eteenpäin. 

| Telia Yhteisön moderaattori | Apple iPhone 12 | Apple Watch SE | C More