Miten saan Huawei E5186 reitittimiessä portforwarding sekä kiinteän LAN IP NAS:lle?

  • 20 November 2015
  • 5 kommenttia
  • 12 katselukertaa

Hei!

 

Minulla oli aikaisemmin Huawei B593 ja sillä sain oman "pilveni" (Synology NAS 214play) toimimaan opengate lisätoiminnan avulla.

 

Vanhassa B593 sain DHCP:n lisäksi asettaa MAC osoitteen avulla kiinteän LAN IP osoitteen synology NAS:lle mutta nyt en löydä missään vastaavan ominaisuuden e5186 reitittimessä. Voin vain "enalbe tai disalbe DHCP" valita. Ja LAN kohdetta ei ole, ainoastaan WLAN, mutta tietokoneeni sekä NAS ovat kytketty suoraan reitittimen LAN pistokkeen johdolla. Pääsen ongelmitta nettiin, mutta en näe reitittimen tiedoissa koneeni tai NAS:in DHCP osoitteet, aikaisemmin B593 reititin näytti kaikki kytketyt laitteet, sekä WLAN että suoraan johdolla kytketyt laitteet.

 

Tässä esim. miten vanhassa B593 oli NAS:lla asetettu kiinteä IP MAC osoitteen perusteella:

 CollectiveCloud

 00:11:32:2C:81:69

 192.168.1.3

 

Lisäksi en löydä port forwarding toiminnan E5185 reitittimessä. Sen tarvitsen ehdottomasti että saan ulkoiset (internettiin) ja sisäiset portit (LAN verkoston) yhdistettyä.

Esim minun ulkoinen NAS portti oli 4023 ja se oli yhdistetty sisäiseen NAS:in 5001 porttiin, -->

1

TCP/UDP

  

4023

192.168.1.3

5001

Enabled

 

 

Olisi aika erikoista jos toiminnan olisivat uudessa reitittimessä supistuneet. Jos näitä ei enää ole on minun pakko palauttaa reitittimen ja käyttää vanhaa B593 reititintä, joka on valitettavasti selvästi hitaampi, mutta tarvitsen toimivan NAS:in

 

Kiitoksia avusta etutukäteen!

 

YT:

makrophage

 

PS:

En ole IT alalla, saadakseen NAS:in toimivan pari vuotta sitten kesti 2 viikkoa lomastani ja aiheutti pari hermoromahduksia, piti kaiken itse oppia rautalangasta. Toivottavasti saan NAS:n tällä kertaa toimimaan nopeammin....


5 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Hei, kokeile laittaa NASille kiinteä IP-osoite suoraan sieltä verkon hallinnasta. Laita osoite joka ei ole samassa DHCP poolissa kuin DHCP jakoalue ettei DHCP palvelusi jaa samaa IP:tä: IP-ristiriita tulee muuten.


 


Tällöin voit tehdä porttiohjaukset sitten suoraan NAS:ille.

Kiitoksia, todennäköisesti saan sen toimimaan jos asetan ip osoitteen synology nas verkkopavelimen softassa kiinteäksi ja valitsen kuten neuvoit ip osoitteen dhcp ulkopuolelta.

 

Mutta...edelleen en löydä tuota portforward valikkoa e5186 reitittimessä ja portit minun pitää määritellä reitittimessä että saan yhteyttä nas:iin.

Missä tarkasti tuo valikko ulkoisten ja sisäisten porttien avamiselle on piilotettu e5186 reitittimessä? onko joku saanut portit avattua jo tällä reitittimellä? neuvoja kaipataan...

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Tämä pitäisi olla samanlainen kuin Huawei B593 reitittimessä. Voi olla eri nimellä mutta samalla tavalla sen pitäisi toimia.

Omassa E5186:ssa on kyllä virtuaalinen palvelin jota Telewell ja moni muu on käyttänyt nimeksi porttien ohjaamiseen.

"Määritä virtuaalinen palvelin ottaaksesi käyttöön ulkoisten tietokoneiden pääsyn WWW-, FTP- ja muihin LAN-verkon palveluihin."

Ja siellä on wan/lan portti, lan ip ja on Suojaus valikon alla.

Synology tarjoaa ilmaiseksi oman "cloud connect" palvelun. Et tarvitse mitään porttien avaamisia ulkoverkosta, teet vain käyttäjätunnuksen ja salasanan palveluun. Samoin saat dyndns palvelun ilmaiseksi. Helppoa ja nopeaa, sekä turvallista.

Vastaa