Jatkuva vika (Hyvinkää)


Terve.

Tähän hommaan täytyisi hiljalleen saada joku tolkku. Hyvinkäällä on jatkuvia katkoksia netin toiminnassa. Viimeisen kahden kuukauden aikana on ollut 3 yli vuorokauden kestänyttä häiriötä, erittäin paljon enemmän muutaman tunnin katkoja, ja lisäksi todella usein ajanjaksoja kun netti on huomattavan hidas tai katkeilee jatkuvasti lyhyiksi ajoiksi.

Vikailmoitus tehty 3 kertaa, aina on ilmoitettu että "vika korjattu". Eräällä kerralla tuli tekstiviesti-ilmoitus alueellisesta viasta, jota oltiin korjaamassa, mutta jota ei kuitenkaan löytynyt häiriötiedotteista.

Vika EI ole laitteistossa. Lähialueella usealla tutulla on tismalleen samoja ongelmia. Naurettavin puoli tässä on se, että kun otan yhteyden tästä Soneran liittymästäni USA:ssa sijaitsevaan VPN-palvelimeen, yhteys on yli tuplasti nopeampi. Selkeästi tämä kertoo jonkinlaisesta laajemmasta ongelmasta soneran päässä.

Toivoisin että asia otettaisiin nyt ja laitettaisiin kuntoon. Tuntuu typerältä maksaa jatkuvasti netinkäytöstä, kun toimintavarmuus on korkeintaan välttävä. Erityisesti tämä vaikeuttaa, tai välillä tekee mahdottomaksi, etätyön tekemisen - enkä varmasti ole ainoa jota tämä ongelma haittaa merkittävästi.

Tähänkin varmaan taas vastataan, että "tee vikailmoitus". Mutta kun tästä on tehty vikailmoitus jo moneen kertaan, ja se vika vaan ei korjaannu, eikä edes tiedoteta että olisi joku jatkuva vika menossa, saati kerrota korjausaikataulusta. Meneekö sinne huoltoporukalle edes kunnolla infoa asiasta, jos sen vikailmoituksen tekee puhelimitse? Epäilen. Eikä kiinnosta enää vastailla "Onko modeemin sähköjohto seinässä" kysymyksiin.

Vika on Soneran päässä, vika on selkeästi alueellinen, ja vika on joko tahallaan jätetty asiakkaille tiedottamatta, tai sitä ei ole edes yritetty korjata. Mitään hyvityksiä liittymän laskuun ei ole edes vihjattu.

28 kommenttia

Koitin muutama kuukausi takaperin vääntää sitä rautalangasta asiakaspalveluun, mutta ei soneraa kiinnosta niin kauan kun maksavia asiakkaita riittää. Oikeasti vituttaa oikeen urakalla kun netti pätkii kuukaudesta toiseen ja nopeudet heittelee, saapahan liikuntaa kun modeemin käynnistelee sen 3 kertaa päivässä.

Asiakaspalveluun en soita enään, netin hinta nousee 20e/kk kun soittelee MAKSULLISEEN itkupuhelimeen.

Olo Soneran asiakkaana on ku itkis ja nussis ja näkis unta kuolemasta.
mjv kirjoitti:
Naurettavin puoli tässä on se, että kun otan yhteyden tästä Soneran liittymästäni USA:ssa sijaitsevaan VPN-palvelimeen, yhteys on yli tuplasti nopeampi.


Kannattaa varmistaa ettei tietokoneen internet-asetuksiaa ole välityspalvelinta tai automaattista asetusten hakua käytössä.

mjv kirjoitti:
Tähänkin varmaan taas vastataan, että "tee vikailmoitus". Mutta kun tästä on tehty vikailmoitus jo moneen kertaan, ja se vika vaan ei korjaannu, eikä edes tiedoteta että olisi joku jatkuva vika menossa, saati kerrota korjausaikataulusta. Meneekö sinne huoltoporukalle edes kunnolla infoa asiasta, jos sen vikailmoituksen tekee puhelimitse? Epäilen.


Yksittäisen laajakaistaliittymän verkossa oleva vika ei tule Soneran tietoon ellei liittymän käyttäjä tee vikailmoitusta. Myös osa suurempaa liittymämäärää koskevista verkkovioista tulee esille samalta alueelta tulevien vikailmoitusten perusteella. Vikailmoitus on ainoa tapa saada liittymän toimintaa haittaava verkon vika korjaukseen. Poikkeuksen tähän tekevät vain akuutit ja yleensä laajat verkkoviat, jotka tulevat verkon hälyytysten kautta esille. Yleisin tämän tyyppisten verkkovikojen aiheuttaja lienee edelleen poikki kaivettu kaapeli.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Samaa vikaa täälläkin. Olen ensimmäisen kirjoittajan kanssa täysin samoilla linjoilla. Pätkimistä on hyvin paljon, eikä se tunnu olevan omista laitteista kiinni. Kaapelimodeemia olen resetoinut jo useampaankin kertaan ja toivonut, että jospa se yhteys toimis edes muutaman päivän katkeamatta... Ei työnteosta tule oikein mitään, jos nettiä tarvii...

Itse asun Pavinmäen alueella Hyvinkäällä...
Itsekin kuuluu tähän valitettavasti tähän samaan Hyvinkäällä asuviin Soneran uhrien joukkoon. Ongelmat oikeastaan alkoivat siitä että Sonera myi minulle 100 megaseen liittymään väärän modeemin, mutta ei tästä enempää kun on vanha asia ja hyvitetty... Mutta pätkimistä on ollut luvattamon paljon koko aikana ja liittymä on ollut siis 1,5 vuotta.

Yksi paha ongelma on ollut koko ajan, ongelma tulee ja menee, eli välillä modeemi aiheuttaa häiriötä telkkaan pimentäen jopa kuvan tietyillä kanavilla. Asentaja käynyt useasti tutkimassa ongelmaa mutta levittää vain kätensä ja sanoo että ei pysty paikantamaan ongelmaa. Noh, tämän kanssa pystyy elämään kun itse pyrkii valitsemaan oikean upstream kanavan modeemiin, jos ongelma ilmenee...

Mutta siis pätkimiseen.

Nyt tammikuussa ja erityisesti viimeisenä 4 päivänä netti on katkeillut luvattoman usein, eli vähintään kerran päivässä (en tiedä onko yö aikaan ollut pätkimistä...).

Ja vielä lopuksi se että todellinen liittymän nopeus on jotain aivan muuta kuin pitäisi olla...
Ehdottomasti samoilla linjoilla; ongelmat ovat jatkuvia eikä Soneralla tunnu olevan mitään intressejä ongelmien korjaamiseen. Ilmeisesti meitä maksavia pösilöitä on riittävästi ja/tai kilpailua alueella liian vähän.

Itselläni on jo ties kuinka pitkään latausnopeus ollut 10 M sijaan parin Megan tietämillä, joskus vain muutamia satoja kiloja. Lähetysnopeus pitäisi olla 2 M mutta todellinen nopeus jää jopa 80 kiloon!!! Millä perusteilla tästä nuhapumpusta voi käyttää nimitystä Laajakaista???

Ja kun näitä keskustelupalstoja ym. lueskelee niin kyse ei tosiaankaan ole mistään yksittäistapauksista. Verkko ja yhteydet on luultavimmin rakennettu palvelemaan pienempää asiakasmäärää ja tuon määrän pienentämiseen Sonera ilmeisesti pyrkiikin...

Joskus viime vuoden alkupuolella mittailin vielä ajoittain nopeuksia jotka olivat parhaimmillaan jopa 9/1,8 M. Eikä motukoita tai sisäverkkoa ole mitenkään peukaloitu. Nopeudet vain ovat pudonneet ja nyt tuntuu, että ilmiö on pysyvä. Ja myös tuota mainittua pätkimistä on ajoittain todella runsaasti. Joskus sekin ilmiö toviksi häviää ilman, että sisäverkolle tai laitteille tehdään mitään. Eikö nämä nyt jo osoita, että vika/viat ovat Soneran verkossa ja yhteyksissä.

Vikailmoituksien kanssa en enää aio minäkään rahojani ja loppuja hermojen riekaileitani menettää, koska on ilmiselvää, että ongelmille ei aiotakaan mitään tehdä. Eikä näiden ongelmien havaitseminen niin vaikeaa ole; itse olin aikanaan erään laajakaistaoperaattorin hallintakeskuksessa töissä ja kyllä niillä vermeillä pystyi helposti havainnoimaan ongelmat. Halutessaan siis...

Käytän (tai yritän käyttää), liittymääni myös etätyöhön ja toimintavarmuus on minulle tärkeää. Tosiasia kuitenkin on, että nykyisellään on usein pakko ottaa yhteys läppäriin asennetun "mokkulan" avulla jos meinaa etänä olla...

-dr-
Jos yhteydessä esiintyy ongelmia, eikä liittymästä ole tehty vikailmoitusta, ei vikaa voida Soneran puolesta tutkia, eikä korjata.

Jos et halua soittaa Sonera Vikapalvelun numeroon, voit jättää vikailmoituksen Omien Sivujen lomakkeen kautta, jolloin ilmoituksesi välittyy teknisen asiakasneuvojan käsiteltäväksi.

T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
Vikailmoitus ja vikailmoitus.

Anteeksi vaan, mutta on niitä tehty ja mitään se ei auta. Viimeisen vikailmoituksen tein noin 3vk sitten, ja se oli viimeinen tikki kun asiakaspalvelija sanoi että mitään alueellista vikaa ei ole, ja joudun todennäköisesti huollon maksamaan. Tunnin päästä tuli tekstiviesti että "ongelmanne liittyy alueelliseen vikaan".

Samaa paskamaista asennetta tälläkin foorumilla Soneran toimesta.

On TÄYSIN selvä että Hyvinkään alueella on Soneran tarjoamassa palvelussa jatkuva, toimintaa haittaava vika. Vikailmoitukset eivät auta mitään, niitä on tehty - kukaan ei sielä päässä ikinä usko että vika ei ole käyttäjän päässä.

Nyt joku arvon Soneran työntekijöistä voisi ottaa hatun kauniiseen käteensä ja tehdä jotain sen eteen että tästä viasta tiedotetaan oikeille tahoille. Vikailmoituksen kautta se ei ole onnistunut, eikä tule onnistumaan.

Jos tällekin foorumille sattumanvaraiseen keskusteluun on tiensä löytänyt jo useampi samoista ongelmista samalla alueella kärsivä, niin sitä voi jokainen miettiä mikä on todellisuudessa viasta kärsivien määrä.
Vaihda pois Soneralta, itsellä ollut nyt vajaat kaksi viikkoa Saunalahden adsl, jo toiminut kuin se kuuluisa junan vessa. Ja eikä edes vielä virallisesti ole liittymää asennettu 🙂. Tietenkin nimellinen nopeus on nyt 24/1 mikä tietenkin aikalailla pienempi kuin soneran nimellinen 100/5, tosiasiallinen nopeus kuitenkin huomattavasti tätä nimellisnopeuden eroa pienempi, surffailussa ei eroa tietenkään huomaa, torrenteissakaan ei huomattavaa eroa ole, tietenkin jos mittaa esim funetista lataamalla niin hieman hitaampi kyllä.
Milläs alueilla noita ongelmia on sitten ollut?

Minulla oli pari vuotta sitten jatkuvaa ongelmaa Veikkarissa ja apua ei saatu ennenkuin vaihdettiin
ADSL-tekniikka tilalle.

Sen aikainen maksiminopeus oli 8Mb (kaapelisssa) joka toimi vuoden päivät kohtuullisesti ennenkuin alkoi pätkimään.

Nyt on nykyisen sopimuksen määräaikaisuus päättymässä mutta ei hirveästi kiinnostaisi ottaa pätkivää
100/5 tilalle vaikka kohtuullisella korvauksella saisi.
En tiedä missä tarkalleen missä kaikkialla Hyvinkäällä vikaa on ilmennyt. Mutta henkilökohtainen suositukseni on kuitenkin että: älä ota Soneraa :)

Voisi luulla että vastuuntuntoista palveluntarjoajaa voisi kiinnostaa selvittää vian laajuus ja onko rajautunut pienemmälle alueelle Hyvinkään sisällä, mutta ei niin ei....

Olen jo "repinyt" kaapelimodeemin irti aikoja sitten joten en tiedä viime aikojen toimivuuden tilaa...
Minulla tulee kohta vuosi täyteen 18 kk sopimuksesta ja koko aikana ei kaapeli ole toiminut kunnolla. Modeemin (Netgear) joutuu boottamaan huonoimillaan useita kertoja päivässä, parhaimmillaan pari-kolme kertaa riittää. Luulin aluksi että modeemi on ns. maanantaikappale, mutta tätä samaa kekustelua käytiin jo viime kesänä. Jatkuva pätkiminen ei ilmeisesti ole vika vaan Soneran kaapeliextran ominaisuus. Aikaisemmin minulla oli Soneran ADSL joka toimi takuuvarmasti. Harmittaa kun tuli vaihdettua. Kun 18 kk on täynnä niin kaapeli lähtee ja uusi palveluntarjoaja on joku muu kuin Sonera, olen sen verran kypsä ko. firmaan ja sen palveluun. Niin, ja asun kruununpuiston alueella. Keskusteluista päätellen tämä pätkimis ominaisuus koskee tasaiseti kaikkia kaapeliasiakkaita ympäri Hyvinkäätä.

T.jmatti
jmatti kirjoitti:
Minulla tulee kohta vuosi täyteen 18 kk sopimuksesta ja koko aikana ei kaapeli ole toiminut kunnolla. Modeemin (Netgear) joutuu boottamaan huonoimillaan useita kertoja päivässä, parhaimmillaan pari-kolme kertaa riittää. Luulin aluksi että modeemi on ns. maanantaikappale, mutta tätä samaa kekustelua käytiin jo viime kesänä. Jatkuva pätkiminen ei ilmeisesti ole vika vaan Soneran kaapeliextran ominaisuus. Aikaisemmin minulla oli Soneran ADSL joka toimi takuuvarmasti. Harmittaa kun tuli vaihdettua. Kun 18 kk on täynnä niin kaapeli lähtee ja uusi palveluntarjoaja on joku muu kuin Sonera, olen sen verran kypsä ko. firmaan ja sen palveluun. Niin, ja asun kruununpuiston alueella. Keskusteluista päätellen tämä pätkimis ominaisuus koskee tasaiseti kaikkia kaapeliasiakkaita ympäri Hyvinkäätä.

T.jmatti



Häiriöstä on suositeltavaa olla yhteydessä vikapalveluumme, jos ongelma ei ole selvinnyt omien laitteiden ja johtojen varmistuksilla. Muulla tavoin liittymäsi toimintaa ei päästä puoleltamme selvittämään.

Kerroit aiemmin lähettämässäsi viestissä, että käytössäsi on Netgearin modeemi, jossa on wlan-ominaisuus. Olet voinutkin jo kokeilla asiaa, mutta jos tietokoneesi on kytketty modeemin tällä hetkellä wlanin välityksellä, kannattaa testata onko yhteyden toiminnassa eroa, jos tietokone on kytketty modeemiin verkkokaapelilla.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Kyllähän täällä aika paljon tuntuu tyytymättömiä asiakkaita olevan.
Taidan nykyisen sopparin päätyessä pitäytyä mobiilidatassa joka toimii alueellani kohtuulisen hyvin.
Jääpähän yksi kuukausimaksu puhtaana lompakkoon..
Taas ei ole kahteen päivään toiminut netti sinnepäinkään. Nopeudet alle puolet siitä mitä pitäisi olla, yhteys katkeilee muutamaksi sekunniksi noin minuutin välein, ja suurimpaan osaan nettisivuista pitää yrittää pari kertaa että saa yhteyden.

Kas kummaa, kun nettiä selaa VPN-yhteyden kautta, nopeudet ovat normaalit, ja nettisivut aukeavat normaalisti, eikä yhteys katkeile.

Tästäkin on vikailmoitus tehty jo kerran aikaisemmin, eikä se auta suoraan sanottuna paskaakaan. Vikailmoitusten tekeminen teille yhtä tyhjän kanssa, saa vaan puhelimessa kuunnella kuinka vika on minun laitteissani ja ties mitä.

Miksei kukaan nyt voi avata silmiään ja nähdä että Hyvinkään alueella on päivänselvä, laaja ongelma, ja edes helvetti sentään yrittää tehdä asialle jotain. Helppo tehdä asiakkaiden kanssa määräaikaisia sopimuksia, niin ei tarvitse sitten tehdä asioille mitään kun liittymä ei toimi, mutta laskut kyllä tulee ajallaan.
Mainostan taas Sauniksen 24 adsl:ää johon siis pääsin vihdoinkin vaihtamaan kuun alussa... En ole huomannut mitään katkoa tänä aikana enkä hidastumisia taikka muutakaan... Hieman erilaista kuin oli viimeiset kuukaudet Soneran paskan 100 megasen kaapelin kanssa. Olen siis erittäin tyytyväinen.
Sonera-asiantuntija kirjoitti:


Kerroit aiemmin lähettämässäsi viestissä, että käytössäsi on Netgearin modeemi, jossa on wlan-ominaisuus. Olet voinutkin jo kokeilla asiaa, mutta jos tietokoneesi on kytketty modeemin tällä hetkellä wlanin välityksellä, kannattaa testata onko yhteyden toiminnassa eroa, jos tietokone on kytketty modeemiin verkkokaapelilla.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu


Netgear modeemista tietoa myös Asiantuntijalle. Sitä kannattaa kokeilla johdolla kytkettynä ja modeemista wlan kokonaan pois, vika voi poistua myös jos poistaa wlan suojaukset. Melko sekundamodeemi, softa "vanhennus" voi auttaa vikaan jonka saanet tekemällä vikailmoituksen.

Kas kummaa, kun nettiä selaa VPN-yhteyden kautta, nopeudet ovat normaalit,
ja nettisivut aukeavat normaalisti, eikä yhteys katkeile.

miten voi tossa vaiheessa edes epäillä että vika on jossain muualla kuin omassa koneessa? ei se verkko/signaali siellä mihinkään muutu vaikka siellä olisi VPN-yhteys. Kannattaa kokeilla toisella koneella jos sitä ei ole tehnyt.

modeemi aiheuttaa tv:seen häiriötä.

vikapaikkoja voi olla useita, helpot ja halvat kokeilut saat vaihtamalla tv:n antennijohdon sekä t-jaottimen. Vähän kalliimpi vaihtoehto on vaihdatuttaa ammattilaisella antennirasia datarasiaksi jossa on modeemille oma kytkentäpiste. Mutta vika voi tietenkin olla myös liian vahvassa/heikossa signaalissa.
LahesAT kirjoitti:


Netgear modeemista tietoa myös Asiantuntijalle. Sitä kannattaa kokeilla johdolla kytkettynä ja modeemista wlan kokonaan pois, vika voi poistua myös jos poistaa wlan suojaukset. Melko sekundamodeemi, softa "vanhennus" voi auttaa vikaan jonka saanet tekemällä vikailmoituksen.


Kiitos LahesAT:lle vinkistä, mutta modeemin käyttö langallisena ei ole toimiva vaihtoehto minulle (4 käyttäjää, osalle kaapelien veto vaikeaa). Wlanin mykistyessä ei modeemi toimi ethernet-kaapelillakaan, vaan modeemi mykistyy totaalisesti. Tuota softan vanhennusta voisi kokeilla. Salaamaton yhteys ei houkuttele. Ja jos Sonera myy minulle modeemin joka tukee salausta ja sitä pitäisi käyttää ilman salausta, niin herää kysymys onko laite myyntilupausten mukainen? Nykyisin on käytössä WEP-salaus koska WPA salauksella käyttö oli toivotonta.

En itseasiassa tiedä aivan varmasti, mykistyykö modeemi Soneran kaapelin takia vai kaatuuko omaan huonouteensa. Modeemin kuormituksella ei ole merkitystä, netti katkeaa täysin satunnaisesti. Minulle asialla ei ole väliä kummasta se johtuu, modeemi on kuitenkin käynnistettävä uudelleen ja toivottava että yhteys alkaa toimimaan ja tämä on tehtävä 0-10 kertaa päivässä. Enkä viitsi sijoittaa 50 - 1?? euroa uuteen modeemiin, jolla liittymä ehkä tulee kuntoon. Enkä tunne muita kaapelimodeemin omistajia joiden kanssa vaihtaa laitteita ja kuka haluaa vaihtaa toimivan laitteen ehkä toimivaan? Kun tämä 18kk on kärsitty, palaan ADSL:ään joka oli hitaampi mutta varmempi. Sekin liittymä oli Soneralta ja toimi 10v moitteetta. Saivat halvalla hinnalla ja nopeudella houkuteltua vaihtoon. Niin se fiksumpi tyhmempää aina vähän juksuttaa.

PS. Jos jollain on Hyvinkäällä nurkissa käyttämättömänä hyvin toimiva kaapelimodeemi wlanilla voisin kokeilla ja ostaa jos toimii.
Minulla olisi modeemi tarjolla Hyvinkäällä, Thomoson TCW710, lähtee kyllä halvalla... Mutta... pari asiaa...:

Modeemi toiminut periaatteessa hyvin, koska oletan että netin toimimattomuus johtunut ennemmin Sonerasta kuin itse modeemista.

Toisaalta erittäin kovalla rasituksella esim. torrentteja ladattessa modeemi voi hieman hyytyä niin sanotusti.

Eli en tiedä kannattaako miettiä tätä. Suosittelisin ADSL:ään siirtymistä.
jmatti kirjoitti:
[quote="LahesAT":1bop48er]

Netgear modeemista tietoa myös Asiantuntijalle. Sitä kannattaa kokeilla johdolla kytkettynä ja modeemista wlan kokonaan pois, vika voi poistua myös jos poistaa wlan suojaukset. Melko sekundamodeemi, softa "vanhennus" voi auttaa vikaan jonka saanet tekemällä vikailmoituksen.


Kiitos LahesAT:lle vinkistä, mutta modeemin käyttö langallisena ei ole toimiva vaihtoehto minulle (4 käyttäjää, osalle kaapelien veto vaikeaa). Wlanin mykistyessä ei modeemi toimi ethernet-kaapelillakaan, vaan modeemi mykistyy totaalisesti. Tuota softan vanhennusta voisi kokeilla. Salaamaton yhteys ei houkuttele. Ja jos Sonera myy minulle modeemin joka tukee salausta ja sitä pitäisi käyttää ilman salausta, niin herää kysymys onko laite myyntilupausten mukainen? Nykyisin on käytössä WEP-salaus koska WPA salauksella käyttö oli toivotonta.[/quote:1bop48er]

eli kannattanee tehdä vikailmoitus, onhan modeemissakin vähintään vuoden takuu kuten kaikessa elektroniikassa jos tuo softan vaihto ei auta.
eli kannattanee tehdä vikailmoitus, onhan modeemissakin vähintään vuoden takuu kuten kaikessa elektroniikassa jos tuo softan vaihto ei auta.
Tuo WPA:n toimimattomuus Netgearissa taitaa olla "ominaisuus" joka ei toiseen samanlaiseen vaihtamalla parane. Mutta nyt tuo Netgear kuoli lopullisesti. Lupasivat lähettää ensi viikolla uuden laitteen takuuseen. Tulee kuulemma todennäköisesti joku muu kuin Netgear. Saa nähdä paraneeko nettiyhteyden laatu uudella modeemilla. Netgearin insinööreille on tainnut tulla laskuvirhe laite kun levisi muutamaa viikkoa ennen takuun loppumista. LahesAT:een modeemia en enää tarvitse, kiitos tarjouksesta. Jos ei uudella modeemilla parane, niin vaihdan ADSL:ään
Meillä kaapelimodeemi odottaa IP-osoiteasetuksia "Waiting for DHCP offer". Buutti ei auta. Onko Soneralla IP-osoitteet loppu vai onko meidän extra liittymälle allokoitu liian vähän osoitteita?

Ei sinällään, kun viimeaikoina roska on toiminut, niin pakettihävikki on ollut luokkaa 60% ja sekin modeemista mitattuna eli läppäri, wlan, tms ei vaikuta tulokseen. Tee siinä sitten etätöitä!!

On yhteys joskus toiminut ihan hyvinkin, mutta nyt on aivan hyödytön. Onko Hyvinkään alueella tiedossa olevaa vikaa ja tullaanko tilannetta korjaamaan? Kyseessä on ilmi selvä runkoverkko ongelma.
vallija1: Hyvinkään alueella ei ole tiedossa olevaa kaapelilaajakaistaverkon vikaa, joten yksittäisen liittymän ongelmasta on todennäköisesti kyse. Liittymästäsi aiemmin tehty vikailmoitus on päättynyt siihen, että yhteyden on todettu toimivan. Ymmärtääkseni vikailmoitusta hoitanut asentaja on soittanut sinulle ja varmistanut toiminnan. Tiedossani ei ole mitä toimenpiteitä yhteydelle on tehty.

Jos yhteys kuitenkin jälleen toimii huonosti, tee liittymästä uusi vikailmoitus. Vikapalveluun saa puhelimen lisäksi yhteyttä myös Omilta sivuilta löytyvällä Laajakaistan vikailmoitus - lomakkeella.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Ylläripylläri...taas toimii ja mitään muutoksia/buuttauksia meidän toimesta ei ole tehty. No, nyt on "koeaika" menossa ja jos ongelmia vielä ilmenee, niin samantien operaattori vaihtoon. Bittiputkena toimiminen ei voi olla näin vaikeaa!! Tuskin Sonera laitteita ja yhteyksiä edes kunnolla valvoo, vasta vikatiketin perusteella aletaan pingailemaan ja ihmettelemään...
vallija1 kirjoitti:
Tuskin Sonera laitteita ja yhteyksiä edes kunnolla valvoo, vasta vikatiketin perusteella aletaan pingailemaan ja ihmettelemään...


Yksittäisen laajakaistaliittymän toimintaa ei valvota, joten liittymän toimivuuden ongelmat eivät tule Soneran tietoon ellei liittymän käyttäjä tee vikailmoitusta.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
mjv kirjoitti:
Terve.

Tähän hommaan täytyisi hiljalleen saada joku tolkku. Hyvinkäällä on jatkuvia katkoksia netin toiminnassa. Viimeisen kahden kuukauden aikana on ollut 3 yli vuorokauden kestänyttä häiriötä, erittäin paljon enemmän muutaman tunnin katkoja, ja lisäksi todella usein ajanjaksoja kun netti on huomattavan hidas tai katkeilee jatkuvasti lyhyiksi ajoiksi.

Vikailmoitus tehty 3 kertaa, aina on ilmoitettu että "vika korjattu". Eräällä kerralla tuli tekstiviesti-ilmoitus alueellisesta viasta, jota oltiin korjaamassa, mutta jota ei kuitenkaan löytynyt häiriötiedotteista.

Vika EI ole laitteistossa. Lähialueella usealla tutulla on tismalleen samoja ongelmia. Naurettavin puoli tässä on se, että kun otan yhteyden tästä Soneran liittymästäni USA:ssa sijaitsevaan VPN-palvelimeen, yhteys on yli tuplasti nopeampi. Selkeästi tämä kertoo jonkinlaisesta laajemmasta ongelmasta soneran päässä.

Toivoisin että asia otettaisiin nyt ja laitettaisiin kuntoon. Tuntuu typerältä maksaa jatkuvasti netinkäytöstä, kun toimintavarmuus on korkeintaan välttävä. Erityisesti tämä vaikeuttaa, tai välillä tekee mahdottomaksi, etätyön tekemisen - enkä varmasti ole ainoa jota tämä ongelma haittaa merkittävästi.

Tähänkin varmaan taas vastataan, että "tee vikailmoitus". Mutta kun tästä on tehty vikailmoitus jo moneen kertaan, ja se vika vaan ei korjaannu, eikä edes tiedoteta että olisi joku jatkuva vika menossa, saati kerrota korjausaikataulusta. Meneekö sinne huoltoporukalle edes kunnolla infoa asiasta, jos sen vikailmoituksen tekee puhelimitse? Epäilen. Eikä kiinnosta enää vastailla "Onko modeemin sähköjohto seinässä" kysymyksiin.

Vika on Soneran päässä, vika on selkeästi alueellinen, ja vika on joko tahallaan jätetty asiakkaille tiedottamatta, tai sitä ei ole edes yritetty korjata. Mitään hyvityksiä liittymän laskuun ei ole edes vihjattu.
Otin 22.2-10 kaapelilaajakaistan 10/2 ja ongelmia on ollut aivan sairaan paljon, parhaiten ongelmat huomaa kuvassa, niin youtube kuin elokuvat sekä yleensä videot kuten ylen arkisto jne tökkivät, pysähtelevät jne, välillä menee kone juntturiin vähän väliä elikä ei löydä yhteyttä. Olen soitellut Soneralle sen kymmenet kerrat, kerran huoltomies soitti jostain, että vika maksaa 99.00 euroa minulle, en tiedä milä perusteilla sillä meillä ei ole käynyt yksikään huoltomies, enkä ota sitä riskiä että maksatetaan vika asiakkaalla. Olen jopa asentanut koneelle uudelleen xp:n ja media player sekä flash player ohjelmat, eikä mitään apua asiaan tullut, minulla on kaksi eri modeemia aktiivisenä ja molemmilla tökkii, yksi modeemi on Soneralta tulossa takuuvaihtoon, mutta oletan että vika on ihan muualla, paikkakunta on Hyvinkää! Eki

Vastaa