Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
antt0
Kommentaattori
  • 3 custom-general.kudos
  • 38 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Moto C Plus -puhelinkampanjan kokonaishinta

Telia mainostaa, että uusiin liittymiin kaupanpäälle Moto C Plus puhelin. Mainoksessa mainitaan "

Sopimuskauden kokonaishinta 12 kk määräaikaisella sopimuksella alkaen 136,80 €."

 

Menin Oulun Telia myymälään, siirtääkseni liittymäni Telialle. Myymälästä kerrottiin, että C Plus puhelimen saa ainoastaan kalliimpiin liittymätyyppeihin. L ja XL. Kysyin miten on mahdollista, että näin mainostetaan. Eivät osanneet vastata. Liittymä on siirtymässä telialle, mutta puhelin jäi saamatta.

 

 Edit RaMaria: Otsikko

 

18 vastausta
Kimppikoo
Vakiokalustoa ☆
  • 89 custom-general.kudos
  • 235 custom-general.replies
  • 6 custom-general.solutions

Joskus kebappi pizzerian edessä oli iso mainoskyltti: ”Kakki pizzat ja kebabit 6 eur”

Tilasin perhepizzan useammalla täytteellä ja hinta olikin 12 eur. Kysyin, että miksi näin kallis? 

”Joojoo, se on vaan mainos” 😄

Sekunti
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1696 custom-general.kudos
  • 2174 custom-general.replies
  • 177 custom-general.solutions


@Kimppikoo kirjoitti:

Joskus kebappi pizzerian edessä oli iso mainoskyltti: ”Kakki pizzat ja kebabit 6 eur”

Tilasin perhepizzan useammalla täytteellä ja hinta olikin 12 eur. Kysyin, että miksi näin kallis? 

”Joojoo, se on vaan mainos” 😄


tai...

index.jpg

 

 

 

¸¸.•*¨*•♫Telia 5G lähettiläs 2021¸¸.•*¨*•♫
"Erehtyminen on inhimillistä, mutta asioiden perinpohjaiseen sotkemiseen tarvitaan tietokone." -Paul Ehrlich
antt0
Kommentaattori
  • 3 custom-general.kudos
  • 38 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

"

Erikoistarjousten osalta mainostajan velvollisuus toimia huolellisesti on korostunut, koska erikoistarjouksen avulla halutaan kuluttaja liikkeeseen nimenomaan ostamaan tarjottu, houkuttava tuote.

Erikoistarjousten poikkeuksellisen luonteen vuoksi mainostajan mahdollista huolellisuutta ei ole tarpeen selvittää erikseen. Jos erikoistarjoustuote varotoimista huolimatta loppuu tarjouksen kestoaikana, myyjän on varauduttava hyvittämään kuluttajalle aiheutunut haitta. Kuluttajalle voidaan esimerkiksi antaa vastaava tuote erikoistarjouksen ehdoilla tai hänelle voidaan antaa mahdollisuus ostaa tarjoustuote myöhemmin.

Virheellisen hinnan sitovuus

Myyjän huolellisuusvelvoitteeseen kuuluu riittävä huolellisuus muun muassa markkinoinnin toteuttamisessa. Kuluttajalla on oikeus odottaa, että mainoksen hintatiedot pitävät paikkaansa.

Verkkokaupoissa ja -mainonnassa tietoja voi päivittää nopeasti ja milloin tahansa, minkä takia internetissä mainostajalla on suurempi vastuu mainosten ja kauppapaikkojen oikeista tiedoista ja huolellisuusvaatimus korostuu. Internetissä lähtökohta on, että myyjän ilmoittamat tiedot tuotteesta, esimerkiksi hinnasta ja ominaisuuksista ovat sitovia.

Kuluttaja voi vaatia tuotetta verkkosivuilla tarjottuun hintaa sen jälkeen, kun hän on hyväksynyt tarjouksen tilaamalla tuotteen. Ainoastaan tietyissä tilanteissa myyjä voi vedota tietojen paikkansa pitämättömyyteen ja vetäytyä kaupasta:

  • Jos kuluttajan olisi pitänyt ymmärtää hinnan olleen selvästi virheellinen, hinta ei sido myyjää. Näin on muun muassa silloin, jos ero ilmoitetun hinnan ja todellisen hinnan välillä on huomattavan suuri tai väärää hintaa voidaan pitää poikkeuksellisen alhaisena yleiseen hintatasoon verrattuna. Jos 600 euron televisiota myydään 60 eurolla, kyseessä on todennäköisesti erehdys.
  • Jos myyjän mukaan hintatieto on ollut muu kuin se, jolla kuluttaja on tehnyt tilauksen, myyjän pitää pystyä esittämään asiasta luotettava näyttö." 

 

Käymme ilmeisesti tämän dialogin loppuun saakka Telia Yhteisössä? Profiilistani löytyvät yhteystietoni. 

NikoNo
Moderaattori
Moderaattori
  • 664 custom-general.kudos
  • 1502 custom-general.replies
  • 95 custom-general.solutions

Tässä on ollut ilmeisen hankalasti tulkittava tarjous. Se mistä tuo hinta 136,80e on koostunut tulee seuraavalla kaavalla: S-liittymän hinta 12kk ajan (9,90e/kk * 6kk + 12,90e/kk * 6kk = (59,40e + 77,40e) = 136,80e)

 

Tämä on siis ollut aivan oikein, mutta S-liittymä on ollut tilattavissa tällä tarjouksella vain verkkokaupassa.

 

Ei valitettavasti @antt0 voida käsitellä asiakkaiden liittymätietoja täällä Yhteisössä edes profiilin tietojen perusteella. Siitä syystä toivoisin, että otat yhteyttä meidän asiakaspalveluun mikäli haluat keskustella aiheesta tarkemmin tai tarkistella liittymäasioita.

antt0
Kommentaattori
  • 3 custom-general.kudos
  • 38 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Mitä ehdotat että etenemme asiassa? Minulle kerrottiin asiakaspalvelusta, että saan tuon liittymän ja siihen puhelimen Telia Kaupasta. Näin ei kuitenkaan tapahtunut. 

RaMaria
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 483 custom-general.kudos
  • 1346 custom-general.replies
  • 100 custom-general.solutions

Suosittelen vielä myös @NikoNo ohjeistuksen mukaisesti olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme. Voit linkata tähän keskusteluun, jolloin asiakaspalvelija pääsee nopeasti jyvälle asiaan. Voit esimerkiksi jättää meille yhteydenottopyynnön, jolloin olemme sinuun yhteydessä asian tiimoilta kunhan tuo pyyntö saapuu käsittelyvuoroon. 

Paina peukkua jos tykkäsit vastauksesta!

Lauram16
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 7 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

On kyllä harhaanjohtavaa markkinointia. Muistathan tehdä ilmoituksen asiasta osoitteessa https://kuti.kkv.fi/Kutiweb/kuluttajat/KuviLomake.aspx 

 

Asiasta on syytä jättää valvontavihje. 

antt0
Kommentaattori
  • 3 custom-general.kudos
  • 38 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Eipä ole kukaan ollut yhteydessä Telialta. Yhteydenottopyyntö on kyllä jätetty. 

RaMaria
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 483 custom-general.kudos
  • 1346 custom-general.replies
  • 100 custom-general.solutions

Sinuun ollaan kyllä varmasti yhteydessä kunhan tuo pyyntö saapuu käsittelyyn. 🙂 Noissa on hippasen jonoa, mutta noita yhteydenottopyyntöjä käsitellään kovalla tohinalla koko ajan, ja pyritään kaikkiin asiakkaisiimme olemaan yhteydessä mahdollisimman nopeasti. 

Paina peukkua jos tykkäsit vastauksesta!