Multi-sim kytkentä 0€ vai 5€


Pienen tauon jälkeen tuli tarve hankkia multisim liittymä. Löytyykö täältä "tuomaria" tai asiantuntijaa seuraavaan:

Sonera Kaupasta tuli haettua simkortti/multisimliittymä. Koska sonera.fi kertoo että itsepalveluna kytkentämaksu on 0€, päätin hoitaa tämän itse. Tähän myyjä ilmoitti että ei onnistu! Multisim-liittymää EI voi kytkeä itsepalveluna, vaan Sonera hoitaa kytkennän, ja hinta on 5€

Jäin toiseksi, joten 5€ lisättiin seuraavaan laskuun, mutta kumpi oli oikeassa??


18 kommenttia

Moi ! Multi-SIM-palvelun kytkeminen ei onnistu itsepalveluna ellei minulla ole aivan vanhentunutta tietoa tai mennyt jotain pahasti ohi 🙂 Mistä muuten löysit tiedon itsepalvelusta ja 0€ kytkentämaksusta? Varmistan tämän vielä tuotevastaavalta ja korjataan sitten tiedot tarvittaessa.

Matkapuhelinpalvelujen hinnastossa on Multisimin kytkentä itsepalveluna 0 €.


 


https://www.sonera.fi/hinnasto/matkapuhelin?pricelist=2880

Kiitos! Selvitellään asiaa :)

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@IlariJR kirjoitti:

Moi @wheeler! Multi-SIM-palvelun kytkeminen ei onnistu itsepalveluna ellei minulla ole aivan vanhentunutta tietoa tai mennyt jotain pahasti ohi 🙂 Mistä muuten löysit tiedon itsepalvelusta ja 0€ kytkentämaksusta? Varmistan tämän vielä tuotevastaavalta ja korjataan sitten tiedot tarvittaessa.




Jep, sivuhuomiona muistaakseni Multisimin mukana tulleessa infokirjeessä mainittiin itsepalveluaktivoiminen. Kun sitä yritin, ei mitään tapahtunut. Lyhytnumerosta vain palautui geneerinen virheilmoitus. Vetosin itsepalvelun epäonnistumiseen, niin aspa ei veloittanut kytkentämaksua. Tämä tapahtui n. 8kk sitten.

PasiS onneksi löysi saman hinnaston

Purnipsi kirjoitti:

"Jep, sivuhuomiona muistaakseni Multisimin mukana tulleessa infokirjeessä mainittiin itsepalveluaktivoiminen. Kun sitä yritin, ei mitään tapahtunut. Lyhytnumerosta vain palautui geneerinen virheilmoitus. Vetosin itsepalvelun epäonnistumiseen, niin aspa ei veloittanut kytkentämaksua. Tämä tapahtui n. 8kk sitten"

 

Vaikka tässä minun tapauksessa on kyseessä "asiakkaan harhaanjohtamisesta" vika ei luultavasti ollutkaan Sonera Kaupan. Myyjä oli luultavasti oikeassa. Ja minä, toivottavasti! Katsotaan mitä IlariJR löytää omassa selvityksessä.

Hyvitystä on aina hankala vaatia kun tuote on ostettu "tiskin yli" Sana sanaa vastaan. Vaikka minulla oli "todistaja" vieressä.

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@wheeler kirjoitti:

@Purnipsi kirjoitti:


"Jep, sivuhuomiona muistaakseni Multisimin mukana tulleessa infokirjeessä mainittiin itsepalveluaktivoiminen. Kun sitä yritin, ei mitään tapahtunut. Lyhytnumerosta vain palautui geneerinen virheilmoitus. Vetosin itsepalvelun epäonnistumiseen, niin aspa ei veloittanut kytkentämaksua. Tämä tapahtui n. 8kk sitten"


 


Vaikka tässä minun tapauksessa on kyseessä "asiakkaan harhaanjohtamisesta" vika ei luultavasti ollutkaan Sonera Kaupan. Myyjä oli luultavasti oikeassa. Ja minä, toivottavasti! Katsotaan mitä IlariJR löytää omassa selvityksessä.


Hyvitystä on aina hankala vaatia kun tuote on ostettu "tiskin yli" Sana sanaa vastaan. Vaikka minulla oli "todistaja" vieressä.


 




Niin, oma henkilökohtainen mielipiteeni on se, että joku on antanut väärää informaatiota, ja olet tehnyt hankintapäätöksen sen tiedon varassa, koska se oli paras mahdollinen saatavilla oleva tieto k.o. hetkellä. Vaikea puntaroida, kumpi on oikeassa; Sonera Kauppa vai Soneran hinnasto. Sinua on siis johdettu harhaan, ja kohtuullinen ratkaisu olisi tuon kytkentämaksun hyvittäminen. Ihan hyvän tavan mukaista, kun on selvästi kämmi käynyt väärän tiedon muodossa.


 


Tämä siis minun mielipide, katsotaan, mihin Sonera päätyy.


@Purnipsi kirjoitti:


@wheeler kirjoitti:

@Purnipsi kirjoitti:


"Jep, sivuhuomiona muistaakseni Multisimin mukana tulleessa infokirjeessä mainittiin itsepalveluaktivoiminen. Kun sitä yritin, ei mitään tapahtunut. Lyhytnumerosta vain palautui geneerinen virheilmoitus. Vetosin itsepalvelun epäonnistumiseen, niin aspa ei veloittanut kytkentämaksua. Tämä tapahtui n. 8kk sitten"


 


Vaikka tässä minun tapauksessa on kyseessä "asiakkaan harhaanjohtamisesta" vika ei luultavasti ollutkaan Sonera Kaupan. Myyjä oli luultavasti oikeassa. Ja minä, toivottavasti! Katsotaan mitä IlariJR löytää omassa selvityksessä.


Hyvitystä on aina hankala vaatia kun tuote on ostettu "tiskin yli" Sana sanaa vastaan. Vaikka minulla oli "todistaja" vieressä.


 




Niin, oma henkilökohtainen mielipiteeni on se, että joku on antanut väärää informaatiota, ja olet tehnyt hankintapäätöksen sen tiedon varassa, koska se oli paras mahdollinen saatavilla oleva tieto k.o. hetkellä. Vaikea puntaroida, kumpi on oikeassa; Sonera Kauppa vai Soneran hinnasto. Sinua on siis johdettu harhaan, ja kohtuullinen ratkaisu olisi tuon kytkentämaksun hyvittäminen. Ihan hyvän tavan mukaista, kun on selvästi kämmi käynyt väärän tiedon muodossa.


 


Tämä siis minun mielipide, katsotaan, mihin Sonera päätyy.




Aivan totta, tässä tapauksessa kytkentämaksu voidaan toki hyvittää riippumatta siitä onnistuuko aktivointi itsepalveluna vai ei. Laitatko @wheeler vaikka yksityisviestiä Facebookissa tai Twitterissä, niin hoidetaan asia kuntoon?

Kiinni jäin! En valitettavasti käytä kumpaakaan. Onko meillä muita vaihtoehtoja?

Kunniamerkki +14

@wheeler kirjoitti:

Kiinni jäin! En valitettavasti käytä kumpaakaan. Onko meillä muita vaihtoehtoja?




 


Puhelin tai omien sivujen viesti/yhteydenottopyyntö voisi sitten olla vaihtoehtoina..

Omien sivujen kautta on paljon tullut hoidettua asioita. Jos ei IlariJR:llä ole muita suunnitelmia käytän sitä. Kiitos vinkistä.


@wheeler kirjoitti:

Omien sivujen kautta on paljon tullut hoidettua asioita. Jos ei IlariJR:llä ole muita suunnitelmia käytän sitä. Kiitos vinkistä.




Voit toki laittaa viestiä myös Omien Sivujen kautta. Linkkaa tämä ketju siihen, niin asiakaspalvelija näkee että kytkentämaksu on luvattu nollata :)

Sain nyt lisätietoja tähän liittyen eli mikäli tilaat Multi-SIMin verkkokaupasta tai Omilta Sivuilta, niin silloin kytkentämaksua ei peritä. Mutta jos haet kortin kaupasta, niin silloin sitä ei pysty enää itsepalveluna aktivoimaan ja tällöin myös kytkennästä menee maksu.

Kiitos infosta. Tämän tiedon perusteella kaikki meni sittenkin ihan oikein. Minulle kuuluu 5€ maksu. Näin ollen hyvitykseen ei ole oikeutta. Jatkossa pitää olla hereillä ja huomioida tämä Sonera kauppa ja Sonera nettikauppa hinnoittelu.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@wheeler kirjoitti:

Kiitos infosta. Tämän tiedon perusteella kaikki meni sittenkin ihan oikein. Minulle kuuluu 5€ maksu. Näin ollen hyvitykseen ei ole oikeutta. Jatkossa pitää olla hereillä ja huomioida tämä Sonera kauppa ja Sonera nettikauppa hinnoittelu.




Jos kerran on jo luvattu hyvittää tuo 5€, niin kyllä hyvityksen ottaisin. Tiedoitus ollut ristiriitaista sekä puutteellista. Ei sinusta sen parempi asiakas tule, vaikka maksat silkasta maksamisen ilosta tuon vitosen. Noh, omahan on valintasi. :smileyhappy:

Kunniamerkki +14

IlariJR kirjoitti
Sain nyt lisätietoja tähän liittyen eli mikäli tilaat Multi-SIMin verkkokaupasta tai Omilta Sivuilta, niin silloin kytkentämaksua ei peritä. Mutta jos haet kortin kaupasta, niin silloin sitä ei pysty enää itsepalveluna aktivoimaan ja tällöin myös kytkennästä menee maksu.



 


Mitenkäs Multi-simin tilaaminen käytössä olevaan liittymään verkkokaupasta tai omilta sivuilta tapahtuu? Uuteen liittymäänhän sen kyllä saa tilauksen yhteydessä tilattua, mutta mitenkäs vanhat asiakkaat?


Ainakaan mulla ei näy Multisimmiä omilla sivuilla edes käytössä olevissa palveluissa, eikä sitä kyllä ollut tilattavissa silloin kun viimeksi sen aktivoin käyttööni (maaliskuu 2015). Itsepalvelutilauksen mahdollisuus poistui muistaakseni jo pari vuotta sitten, kun omat sivut muuttuivat vanhasta versiosta tähän nykyiseen. Vanhassa versiossa Multi-sim näkyi ihan normaalisti muiden palveluiden joukossa, ja sieltä palvelun myös sai tilattua silloin liittymään.


 


Lisäksi Soneran Apu&Tuki sivustolla lukee Multi-simistä näin "Voit tilata Multi-SIMin Sonera kauppiaalta tai asiakaspalvelusta." Itsepalvelutilauksesta ei mainita halaistua sanaa. Hinnastossa tuo itsepalveluaktivointi kyllä kummittelee edelleenkin.


 


Tosin, sainpahan kytkennän veloituksetta kun vetosin itsepalvelutilausmahdollisuuden puuttumiseen ;)


 


Tuossa vielä kuva liittymäni käytössä olevista lisäpalveluista, ei näy multisimmiä ei..


 


kjns kirjoitti faktaa. Totta tosiaan, multisimliittymää ei voi tilata omilta sivuilta. Vain uuden simkortin tilaaminen onnistuu. Chatin kautta tietysti onnistuu.

Ihan totta, näköjään Multi-SIMin tilaus ei vieläkään onnistu Omien Sivujen kautta. Toivottavasti tämä mahdollisuus sinne tulee lähitulevaisuudessa. Pistän taas palautetta tuotevastaavalle, tätä olisi hyvä avata hieman tarkemmin nettisivuillamme.

Tänään sain vahvistuksen aspasta multisim kytkennästä. 5€ ei palauteta. Sopivasti kun hinnasto soneran sivuilla on päivitetty:

"Koska multisimkytkentä ei ole mahdollista tehdä itsepalveluna, veloitettu kytkentämaksu on perusteltu"

Näin lopullinen tuomio tässä asiassa.

 

https://www.sonera.fi/hinnasto/matkapuhelin?pricelist=2880

 

 

 

 

Vastaa