Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 64839
Kirjoituksia 176349

Multimediaviestien lähetyksessä ongelmia



Highlighted

Multimediaviestien lähetyksessä ongelmia

Uusi jäsen
Viestejä 4 kpl

Multimediaviestien lähetyksessä ongelmia

1/8

Minulla on Teliakaupasta hankittu OnePlus Nord älypuhelin. Multimediaviestien lähetys takkuaa. Usein tulee virheilmoitus "viestin lähetys ei onnistu, yritä uudelleen". Vasta kolmannella tai neljännellä kerralla lähetys onnistuu. Olen kokeilut useaan kertaan käynnistää älypuhelimeni uudelleen. Se ei ole auttanut. Aiemmalla Huawei Honor 8 älypuhelimella ei ollut ongelmia.

Vastaa
0 tykkäystä
7 vastausta
Highlighted

Telialainen
Viestejä 429 kpl

2/8

@Marha1973  kirjoitti:

Minulla on Teliakaupasta hankittu OnePlus Nord älypuhelin. Multimediaviestien lähetys takkuaa. Usein tulee virheilmoitus "viestin lähetys ei onnistu, yritä uudelleen". Vasta kolmannella tai neljännellä kerralla lähetys onnistuu. Olen kokeilut useaan kertaan käynnistää älypuhelimeni uudelleen. Se ei ole auttanut. Aiemmalla Huawei Honor 8 älypuhelimella ei ollut ongelmia.


Hei @Marha1973 ja Tervetuloa Telia yhteisön joukkoon!

 

Oletko kerennyt varmistaa että laitteen mms asetukset ovat seuraavat?

 

MMS-asetukset

Yhteyden nimi : Telia MMS
APN: mms
Välipalvelimen osoite: 195.156.25.33
Välipalvelimen portti: 8080
MMSC-osoite: http://mms/
Yhteystyyppi: Jatkuva

 

Onko väliä onko puhelin viestiä lähettäessä 3G tai 4G verkossa ja wifi on kytketty pois päältä? Onhan ohjelmistopäivitys tehty? Mikä ohjelmistoversio on nyt laitteella?

Vastaa
Highlighted

Uusi jäsen
Viestejä 4 kpl

3/8

Asetukset olivat oikeat. Ohessa kuvakaappaukset asetuksista. Ohjelmistoversio on Oxygen OS 10.5.7.AC01BA. Android-versio 10. Ohjelmistopäivitys on tehty.

Kokeilin ilman WLAN:ia ja otin myös F-Secure Freedomen pois päältä. Ilman WLAN:ia toimii heti, vaikka laitoin F-Secure Freedomen päälle. Täytyyhän tuo multimediaviestien toimia, vaikka WLAN olisi päällä. Huaweissa nuo Multimediaviestit toimii normaalisti, vaikka WLAN on käytössä.

 

Screenshot_20200915-194939 (1).jpgScreenshot_20200915-195019 (1).jpg

 

Edit HannaMarikaL: Upotettu kuvat viestiin ja poistettu liitteet

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Moderaattori
Viestejä 227 kpl

4/8

Osaiskos @Willin , @MSVain tai @Kuiskari antaa vielä jotain vinkkejä, miten nuo MMS-viestit saisi toimimaan myös WiFin ollessa päällä? 🙂

Vastaa
Highlighted

Uusi jäsen
Viestejä 4 kpl

5/8

Tarkennus ensimmäiseen viestiin. WLAN, kun on käytössä; tulee virheilmoitus "viestin lähetys ei onnistu, yritä uudelleen". Vasta kolmannella tai neljännellä kerralla lähetys onnistuu, kun on painanut tuota yritä uudelleen tekstiä.

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Asiantuntija⎮OnePlus
Asiantuntija⎮OnePlus
Viestejä 147 kpl

6/8

@Marha1973  kirjoitti:

Tarkennus ensimmäiseen viestiin. WLAN, kun on käytössä; tulee virheilmoitus "viestin lähetys ei onnistu, yritä uudelleen". Vasta kolmannella tai neljännellä kerralla lähetys onnistuu, kun on painanut tuota yritä uudelleen tekstiä.


Kannattaa kokeilla ensin asetukset -> palautusvalinnat -> nollaa wifin, mobiiliverkon ja bluetoothin asetukset. Jos ei apua, niin kehottaisin olemaan meidän tukeen yhteydessä tarkempia selvittelyjä varten https://www.oneplus.com/fi/support?from=head

Vastaa
Highlighted

Uusi jäsen
Viestejä 4 kpl

7/8

Kokeilin palauttaa nuo verkkoasetukset. Toistaiseksi on toiminut, mutta nyt kaikki multimedia viestit eivät tule puhelimeeni perille. Puhelimeen tulee viesti "Hei, olet saanut mms-viestin numerosta +358... . Lue viesti osoitteessa telia.fi/mms kirjautumalla numerollasi ja liittymäkohtaisella salasanalla. T. Telia". En ole onnistunut lukemaan viestiä, kun pitää yhdistää Telia tunnukset ym.

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Yhteisömanageri
Viestejä 466 kpl

8/8

@Marha1973  kirjoitti:

Kokeilin palauttaa nuo verkkoasetukset. Toistaiseksi on toiminut, mutta nyt kaikki multimedia viestit eivät tule puhelimeeni perille. Puhelimeen tulee viesti "Hei, olet saanut mms-viestin numerosta +358... . Lue viesti osoitteessa telia.fi/mms kirjautumalla numerollasi ja liittymäkohtaisella salasanalla. T. Telia". En ole onnistunut lukemaan viestiä, kun pitää yhdistää Telia tunnukset ym.


Nyt kun asetukset on palautettu, tulee katsoa asetuksiin nuo ylempänä mainitut Internet asetukset. Tunnuksia ei välttämättä tarvitse yhdistää kun kirjaudut Minun Teliaan. Voit kirjautua myös pelkästään puhelinnumerolla ja salasanalla sisään (Ohjeet myös tuolla samassa linkissä). 

Vastaa
0 tykkäystä
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.