Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Marha1973
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 6 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Multimediaviestien lähetyksessä ongelmia

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Minulla on Teliakaupasta hankittu OnePlus Nord älypuhelin. Multimediaviestien lähetys takkuaa. Usein tulee virheilmoitus "viestin lähetys ei onnistu, yritä uudelleen". Vasta kolmannella tai neljännellä kerralla lähetys onnistuu. Olen kokeilut useaan kertaan käynnistää älypuhelimeni uudelleen. Se ei ole auttanut. Aiemmalla Huawei Honor 8 älypuhelimella ei ollut ongelmia.

13 vastausta
KaPetri
Telialainen
Telialainen
  • 103 custom-general.kudos
  • 563 custom-general.replies
  • 50 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Marha1973@  kirjoitti:

Minulla on Teliakaupasta hankittu OnePlus Nord älypuhelin. Multimediaviestien lähetys takkuaa. Usein tulee virheilmoitus "viestin lähetys ei onnistu, yritä uudelleen". Vasta kolmannella tai neljännellä kerralla lähetys onnistuu. Olen kokeilut useaan kertaan käynnistää älypuhelimeni uudelleen. Se ei ole auttanut. Aiemmalla Huawei Honor 8 älypuhelimella ei ollut ongelmia.


Hei @Marha1973 ja Tervetuloa Telia yhteisön joukkoon!

 

Oletko kerennyt varmistaa että laitteen mms asetukset ovat seuraavat?

 

MMS-asetukset

Yhteyden nimi : Telia MMS
APN: mms
Välipalvelimen osoite: 195.156.25.33
Välipalvelimen portti: 8080
MMSC-osoite: http://mms/
Yhteystyyppi: Jatkuva

 

Onko väliä onko puhelin viestiä lähettäessä 3G tai 4G verkossa ja wifi on kytketty pois päältä? Onhan ohjelmistopäivitys tehty? Mikä ohjelmistoversio on nyt laitteella?

Marha1973
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 6 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Asetukset olivat oikeat. Ohessa kuvakaappaukset asetuksista. Ohjelmistoversio on Oxygen OS 10.5.7.AC01BA. Android-versio 10. Ohjelmistopäivitys on tehty.

Kokeilin ilman WLAN:ia ja otin myös F-Secure Freedomen pois päältä. Ilman WLAN:ia toimii heti, vaikka laitoin F-Secure Freedomen päälle. Täytyyhän tuo multimediaviestien toimia, vaikka WLAN olisi päällä. Huaweissa nuo Multimediaviestit toimii normaalisti, vaikka WLAN on käytössä.

 

Screenshot_20200915-194939 (1).jpgScreenshot_20200915-195019 (1).jpg

 

Edit HannaMarikaL: Upotettu kuvat viestiin ja poistettu liitteet

HannaMarikaL
Moderaattori
Moderaattori
  • 92 custom-general.kudos
  • 342 custom-general.replies
  • 19 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Osaiskos @Willin , @MSVain tai @Kuiskari antaa vielä jotain vinkkejä, miten nuo MMS-viestit saisi toimimaan myös WiFin ollessa päällä? 🙂

| Telia Yhteisön moderaattori | iPhone 12 | Sarjat | Musiikki | Kaikkea maan ja taivaan väliltä |

Marha1973
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 6 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tarkennus ensimmäiseen viestiin. WLAN, kun on käytössä; tulee virheilmoitus "viestin lähetys ei onnistu, yritä uudelleen". Vasta kolmannella tai neljännellä kerralla lähetys onnistuu, kun on painanut tuota yritä uudelleen tekstiä.

MSVain
Asiantuntija⎮OnePlus
Asiantuntija⎮OnePlus
  • 101 custom-general.kudos
  • 151 custom-general.replies
  • 3 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Marha1973@  kirjoitti:

Tarkennus ensimmäiseen viestiin. WLAN, kun on käytössä; tulee virheilmoitus "viestin lähetys ei onnistu, yritä uudelleen". Vasta kolmannella tai neljännellä kerralla lähetys onnistuu, kun on painanut tuota yritä uudelleen tekstiä.


Kannattaa kokeilla ensin asetukset -> palautusvalinnat -> nollaa wifin, mobiiliverkon ja bluetoothin asetukset. Jos ei apua, niin kehottaisin olemaan meidän tukeen yhteydessä tarkempia selvittelyjä varten https://www.oneplus.com/fi/support?from=head

Marha1973
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 6 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kokeilin palauttaa nuo verkkoasetukset. Toistaiseksi on toiminut, mutta nyt kaikki multimedia viestit eivät tule puhelimeeni perille. Puhelimeen tulee viesti "Hei, olet saanut mms-viestin numerosta +358... . Lue viesti osoitteessa telia.fi/mms kirjautumalla numerollasi ja liittymäkohtaisella salasanalla. T. Telia". En ole onnistunut lukemaan viestiä, kun pitää yhdistää Telia tunnukset ym.

ReOlivia
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 295 custom-general.kudos
  • 471 custom-general.replies
  • 20 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Marha1973@  kirjoitti:

Kokeilin palauttaa nuo verkkoasetukset. Toistaiseksi on toiminut, mutta nyt kaikki multimedia viestit eivät tule puhelimeeni perille. Puhelimeen tulee viesti "Hei, olet saanut mms-viestin numerosta +358... . Lue viesti osoitteessa telia.fi/mms kirjautumalla numerollasi ja liittymäkohtaisella salasanalla. T. Telia". En ole onnistunut lukemaan viestiä, kun pitää yhdistää Telia tunnukset ym.


Nyt kun asetukset on palautettu, tulee katsoa asetuksiin nuo ylempänä mainitut Internet asetukset. Tunnuksia ei välttämättä tarvitse yhdistää kun kirjaudut Minun Teliaan. Voit kirjautua myös pelkästään puhelinnumerolla ja salasanalla sisään (Ohjeet myös tuolla samassa linkissä). 

Marha1973
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 6 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kuvaviestien lähetys aiheuttaa edelleen ongelmia. Olen kokeillut kaikkea mahdollista. Nuo asetukset ovat oikein. Lähetän usein kuvaviestejä ja siihen joutuu käyttämään paljon aikaa, kun lähetys ei onnistu kuin vähintään viidennellä kerralla. Tämä alkaa tympimään, kun tässä puhelimessa on tällainen vika. En haluaisi lähteä Teliakauppaan puhelimen kanssa, kun se sijaitsee vilkkaassa kauppakeskuksessa...

Katjane
Moderaattori
Moderaattori
  • 179 custom-general.kudos
  • 356 custom-general.replies
  • 28 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Marha1973@  kirjoitti:

Kuvaviestien lähetys aiheuttaa edelleen ongelmia. Olen kokeillut kaikkea mahdollista. Nuo asetukset ovat oikein. Lähetän usein kuvaviestejä ja siihen joutuu käyttämään paljon aikaa, kun lähetys ei onnistu kuin vähintään viidennellä kerralla. Tämä alkaa tympimään, kun tässä puhelimessa on tällainen vika. En haluaisi lähteä Teliakauppaan puhelimen kanssa, kun se sijaitsee vilkkaassa kauppakeskuksessa...


No kylläpäs tuo nyt aiheuttaa sinulle kovasti vaivaa! Onko viestit siis toimineet tässä välissä lainkaan?

 

Aiemmin ketjussa @MSVain neuvoi sinua olemaan OnePlussan tukeen yhteydessä, olitko sieltä jo apua kysynyt? Onko puhelimessa vielä takuuta jäljellä? Mietin, että olisiko sitä hyvä nyt käyttää huollossa tarkistuksessa kun nämä sinun tekemät toimenpiteet eivät ole auttaneet.

Telia Yhteisön moderaattori