peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
58115 Jäsentä
161837 Kirjoitusta

Telia yhteisö on nyt myös laiteyhteisö

Lue lisää
Yhteistyössä OnePlus

Netin hidastelu Pieksämäellä



Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎19-09-2019
Kirjoituksia: 5
1/8

Netin hidastelu Pieksämäellä

Mistä mahtaa johtua Telian 200 megan netin hitaus Pieksämäellä?

Nopeus Pieksamäki.jpg

 

Edit ReOlivia: Muokattu otsikkoa ja upotettu kuva

 

0 tykkäystä
7 vastausta
Asiantuntija
Asiantuntija
Rekisteröitynyt: ‎08-04-2019
Kirjoituksia: 167
2/8

Vs: Netin hidastelu Pieksämäellä

Hei @TaveZ ja tervetuloa Telia Yhteisöön! Mukavaa kun päätit kirjoittaa tänne. Yhteisöstä löydät varmasti mielenkiintoista luettavaa ja keskusteluja, joihin osallistua!

 

Tarkkaa syytä en osaa sanoa, mutta mobiiliyhteyden nopeuteen vaikuttaa moni eri tekijä. Ensinnäkin käyttäjien määrä vaikuttaa nopeuteen, koska tukiaseman tarjoama nopeus jaetaan kaikkien käytättäjien kesken. Tämän voi huomata selkeinten ilta-aikaan. 

Kuvan perusteella puhelin saa vahvan signaalin, mutta onko puhelimella VPN -ohjelmaa käytössä? 


Pieksamäellä on monta tukiasemaa, joten jos voit hieman tarkentaa sijaintia, voin tutkia lähimmät tukiasemat, mutta tarkin selvitys on mahdollista tehdä liittymätietojen kanssa, jota varten sinun tulisi kirjautua meidän omille sivuilla ja avata chat keskustelu. Chatissa voit ilmoittaa esimerkkiajat, milloin netit hidastelee. Jos hitautta on kokoajan, niin suosittelen vielä nollaamaan puhelimesta verkkoasetukset.

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa osana asiantuntija tiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.
0 tykkäystä
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎19-09-2019
Kirjoituksia: 5
3/8

Vs: Netin hidastelu Pieksämäellä

Moi! Vastauksena kysymyksiisi, niin netin asetukset olen nollannut jo aikaisemmin, ei en käytä VPN:nnää ja asun viljelyksen alueella. Signaali on yleensä myös heikko, nyt sattui olemaan normaalia parempi. Jos tämä tarkentaisi vähän asiaa.

0 tykkäystä
Asiantuntija
Asiantuntija
Rekisteröitynyt: ‎17-12-2014
Kirjoituksia: 552
4/8

Vs: Netin hidastelu Pieksamäellä


@TaveZ  kirjoitti:

Moi! Vastauksena kysymyksiisi, niin netin asetukset olen nollannut jo aikaisemmin, ei en käytä VPN:nnää ja asun viljelyksen alueella. Signaali on yleensä myös heikko, nyt sattui olemaan normaalia parempi. Jos tämä tarkentaisi vähän asiaa.


Asusteletko lähempänä rantaa eli tarkoitan sitä, oletko rinteen alapuolella? Parannusta on tulossa Pieksämäen keskustan tuntumaan ensi vuoden puolella. Vielä tätä suunnitelmaa ei näy telia.fi -kartalla (rakenteilla olevat verkot), koska siinä näkyy muutama kuukausi tästä eteenpäin. 

 

Saattaa olla, että Uhomäen päällä oleva tukiasema ei riitä osoitteeseesi asti tällä hetkellä. Se on syynä hitaampiin nettinopeuksiin.

0 tykkäystä
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎19-09-2019
Kirjoituksia: 5
5/8

Vs: Netin hidastelu Pieksamäellä

Asun kyllä suhteellisen lähellä rantaa ja rinteen alapuolella, aikalailla uhonmäeltä suoraan alas

0 tykkäystä
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎19-09-2019
Kirjoituksia: 5
6/8

Vs: Netin hidastelu Pieksamäellä

Onko siinä telian 200 megan sopimuksessa jotain, jos netti on omassa asunnossa aina alle sen 10 mbps?

0 tykkäystä
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎19-09-2019
Kirjoituksia: 5
7/8

Vs: Netin hidastelu Pieksamäellä

Voiko tätä nettiä jotenkin nopeuttaa, että saa paremman signaalin vai pitääkö vaihtaa liittymää?

 

Screenshot_20191013-150953_Speedtest.jpg

 

Edit NikoNo: upotettu kuva liitetiedostosta näkyväksi

0 tykkäystä
Asiantuntija
Asiantuntija
Rekisteröitynyt: ‎08-04-2019
Kirjoituksia: 167
8/8

Vs: Netin hidastelu Pieksamäellä

Sopimuksessa me lupaudumme tarjoamaan vähintään 10Bit/s nopeuden. Jos nopeus ei todistetusti kotiosoitteessa toteudu, on se peruste sopimuksen purkamiselle.

 

Liittymän tarkempaa toimintaa (esim. tukiasemat joihin puhelin ollut yhtedessä) täytyy kuitenkin tarkistaa ennen sopimuksen purkamista, joten pyytäisin olemaan yhteydessä vielä meidän chattiin tai soittamaan 020 690 400. (mpm/pvm) ma–pe 8–18. Häiriöilmoitukset ma–pe 8–20 ja la 9–16.30.

 

Signaalin voimakkuus vaikuttaa hyvältä, joten ongelma ei välttämättä johdu siitä vaan esim. tukiaseman ruuhkaisuudesta, mihin @PiaJo  viittasi aiemmassa viestissä.

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa osana asiantuntija tiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.
0 tykkäystä