Netin nopeus muutettu 150 Mbit7s 100 Mbit/s

  • 23 March 2017
  • 1 kommentti
  • 18 katselukertaa

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +10

Tuolla löydä uusi yhteys osiossa jo joku kyseli asiaa myös ja vastausta ei osattu vielä antaa RaMarian puolesta. Ajattelin kun sinne tulee kaikkea muutakin juttelua niin uuden kyselyn sille avata tänne. Päätin itsekin tarkistaa tilanteen sen takia. Minulla myös oli sopimus missä luki rajaton ja nopein mahdollinen liittymä ( liikkuva netti),  eli oli se 150 megaa sopimuksessa mutta nyt kun kävin omilla sivuilla katsomassa tilanteen se antaa siellä tiedoissa vain 100 megaa yhteyden minulle. Minkä takia sopimusta muutettiin ilmoittamatta minulle . Vaikka 100 megaa on ihan hyvä ja en ole vielä 150 missään päässyt niin jos sopimus tehdään 150 m mukaan luulisi sen pitävän. Tai oikeastaan kun lukee vielä nopein mahdollinen netti niin 300 m olisi kanssa kiva mahdollisuus.


1 kommentti

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +16

Teknillisesti nopeutta ei ole muutettu mutta tämä johtuu Viestintäviraston määräyksestä ilmoittaa nopeudet uudella tavalla. Tarkoitus näyttää nopeutta ns. todellisella tavalla mikä on mahdollista saada verkossa. Tämä koskee mobiilia kuin kiinteän verkon liittymiä. 


 


Eli liittymäsi on edelleen sama, teknillistä muutosta ei ole tehty vaan ilmoitustapaa on muutettu noudattamaan todellista nopeutta.


 


Lisätietoa:


 


https://www.viestintavirasto.fi/ohjausjavalvonta/ohjeetjajulkaisut/ohjeidentulkintojensuositustenjaselvitystenasiakirjat/kannanottointernetyhteyspalvelunnopeudenkohtuullisestailmoittamistavasta.html

Vastaa