Netti hidastui paketin vaihdon jälkeen

  • 16 March 2019
  • 8 kommenttia
  • 39 katselukertaa

Hei


Äitini osti paremman nettipaketin sen vuoksi, että olen huomenna lähdössä Saksaan. Noh eilen tuli viesti että käynnistä laite uudelleen aktivoidaksesi uusi paketti. Testasin netin nopeutta, ja se on vaivaiaset 0.20mb/s ja yleensä jopa sen alle. Mikä ihme siinä on? Edellinen paketti toimi hyvin noin 60mb/s.


Mikä ihme siihen tuli yhtäkkiä? Ei kehtaisi noin hitaalla tehdä mitään.

Edit IlariJR: otsikko muokattu kuvaavammaksi.


8 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@Rasmusk23@  kirjoitti:

Hei

Äitini osti paremman nettipaketin sen vuoksi, että olen huomenna lähdössä Saksaan. Noh eilen tuli viesti että käynnistä laite uudelleen aktivoidaksesi uusi paketti. Testasin netin nopeutta, ja se on vaivaiaset 0.20mb/s ja yleensä jopa sen alle. Mikä ihme siinä on? Edellinen paketti toimi hyvin noin 60mb/s.

Mikä ihme siihen tuli yhtäkkiä? Ei kehtaisi noin hitaalla tehdä mitään.

Edit IlariJR: otsikko muokattu kuvaavammaksi.


Kuulostaisi sille, että puhelin ehkäpä tarvitsisi verkkoasetusten nollauksen (Applen laitteet: Asetukset / Yleiset / Nollaa ja nollaa verkkoasetukset) tai sitten Androidin puhelimesta palauta oletukset - riippuen mikä puhelinmalli ja Android-versio on kyseessä; mutta menee suurinpiirtein asetuksista tukiasemien yhteyspiste /kolme pistettä allekkain ja sieltä palauta oletukset (samalla näkymällä on APN internet ja MMS). 

 

Saksassa kannattaa kokeilla myös toista operaattoria manuaalisella haulla, eli toimiiko toinen operaattori kenties paremmin. (TMO D/D1/T-D1, E-Plus tai O2/Interkom). 

Hei, kiitos avusta. Kokeilen sinun neuvoa. Mutta onko noin hitaita 4g liittymiä edes olemassa?

 Hei

Kokeilin tota sinun korjausta, muttei auttanut. Kiire ois saada se oikeeseen nopeuteen huomiseksi.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei!


 


Jos oikein ymmärsin, niin olet yhä Suomessa.


Telialla on myynnissä 256Kbps nopeuteen pääseviä liittymiä. Eihän äitisi sinulle tilaama liittymä ollut sellainen? Jos oli, niin se toimii siis oikein. Kysynkin, mikä on kyseisen paketin tuotenimi, jos katsot tältä sivulta: https://kauppa.telia.fi/yksityisille/tuotteet/puhelinliittymat.aspx


Esimerkiksi tuo Rajaton Lite toimisi juuri tolla tavalla, kuten kuvailet. Ratkaisuna on sitten nopeamman tilaaminen. Tosin joskus on saattanut käydä niin, että liittymälle on mennyt väärä nopeusprofiili. Voi olla, että jos liittymä on esim. Rajaton 20 taikka 100 ja yhteys noin hidas, hitaus alkanut selkeästi päivityksen myötä, saattaa olla jokin ongelma liittymässä, eikä suinkaan puhelimessa. Tosin tukiasemaverkossakin voi olla alkanut sattumalta vikaa. Suosittelen olemaan yhteydessä asiakaspalveluun.

Hei

Äitini sanoi, että se kuulemma laittoi 8 gigatavua rajaksi. Puhetta ei ollut että liittymä muutuisi millään muulla tavalla, kun vain data rajaa nostetaan. Noh, ei kai tässä muuta oo kun pärjäillä tällä liittymällä sen hetken sitten. Itselleni tuo nopeus ei riitä aina, varsinkin jos videoita katselee.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@Rasmusk23@  kirjoitti:

Hei

Äitini sanoi, että se kuulemma laittoi 8 gigatavua rajaksi. Puhetta ei ollut että liittymä muutuisi millään muulla tavalla, kun vain data rajaa nostetaan. Noh, ei kai tässä muuta oo kun pärjäillä tällä liittymällä sen hetken sitten. Itselleni tuo nopeus ei riitä aina, varsinkin jos videoita katselee.


Puhelimen datalaskuri ja todellinen verkon datakäyttö eivät ole välttämättä käsi kädessä. @Purnipsi  kirjoittelikin tosiaan siitä, että jos siihen on päivitetty hitaampi netti, niin se voi tosiaan tämän tehdä. Toivoisin, että olisit vielä uudelleenyhteydessä tästä asiakaspalveluumme, tai äitisi - Toki haluamme, että äitisi pääsee käyttämään nettiä ulkomailla normaalisti. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@Rasmusk23@  kirjoitti:

Hei


Äitini sanoi, että se kuulemma laittoi 8 gigatavua rajaksi. Puhetta ei ollut että liittymä muutuisi millään muulla tavalla, kun vain data rajaa nostetaan. Noh, ei kai tässä muuta oo kun pärjäillä tällä liittymällä sen hetken sitten. Itselleni tuo nopeus ei riitä aina, varsinkin jos videoita katselee.




Kuten @PiaJo  tuossa jo ohjeistikin, niin asiakaspalvelu on tässä vaiheessa paras paikka tuon selvittelyyn. Nyt en suoraan muista, oliko jossain liittymässä jonkinlaista rajoitinta, että kuinka paljon dataa voi siirtyä.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +6

@Rasmusk23@  kirjoitti:

Hei

Äitini sanoi, että se kuulemma laittoi 8 gigatavua rajaksi. Puhetta ei ollut että liittymä muutuisi millään muulla tavalla, kun vain data rajaa nostetaan. Noh, ei kai tässä muuta oo kun pärjäillä tällä liittymällä sen hetken sitten. Itselleni tuo nopeus ei riitä aina, varsinkin jos videoita katselee.


Suosittelen ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun tässä asiassa. Se 8gigatavua on Telian puhelinliittymän mukaan 2Mbit/s liittymä.

 

Kannattaa myöskin käynnistellä puhelin uudestaan, että puhelin saa uudet asetukset.

Vastaa