Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
n12345r
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Netti pätkii - Huawei b525s pitää käynnistää uudelleen useasti

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hei,

 

minulla on Huawei b525s modeemi.

Nyt noin viimeisen viikon aikana yhteys pätkii useasti päivässä, enkä ole keksinyt muuta keinoa kuin uudelleenkäynnistys.

 

Modeemin lokitiedoissa on useasti seuraava merkintä kun yhteys katkeaa (mutu):

SecurityWarningDetect UDP port scan attack, scan packet from 192.89.123.231

 

Käsittääkseni ym kuuluu Telian nimipalvelimiin. Onko netin pätkimisellä ja modeemin varoituksella linkki toisiinsa? Kuinka voin conffata modeemin olemaan välittämättä tuon IP osoitteen skannauksesta? Tai miten saan yhteyden stabiiliksi?

 

Nyt jatkuva jälleenkäynnistäminen nyppii aika rajusti. 

3 vastausta
JuhoOlliLo
Telialainen
Telialainen
  • 145 custom-general.kudos
  • 519 custom-general.replies
  • 48 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tervetuloa Yhteisöön @n12345r ja kiva kun löysit paikalle Hymiö Onnellinen

 

Tuo modeemin lokissa näkyvä hälytys voi johtua tästä yhteyden tökkimisestä.

Eli jos yhteys ei toimi kunnolla ja laitteet koittavat kuitenkin avata sivuja->tulee paljon DNS-kyselyitä ja kun yhteys taas toimii niin palvelimelta tulee paljon vastauksia purskeena mikä sitten triggeröi virheellisesti hälytyksen. DNS-kyselyt menevät UDP:llä.

Laite voi toki olla myös jumissa tai rikki niin siksi alkuun kannattaa palauttee se tehdasasetuksille painamalla sen reset-painiketta 10s laite käynnissä ja tarkistaa että ohjelmisto on ajantasalla. Laiteohjeen löydät täältä.

 

Jos edellä neuvotuilla toimilla ei ole vaikutusta niin onko siellä mitään verrokki liittymää, esim puhelimessa että onko ongelma kaikilla meidän liittymillä käyttöpaikassa vai ainoastaan tässä?

 

n12345r
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Terve @JuhoOlliLo 

 

kiitos viestistä ja tervehdyksestä.

 

olen resetoinut modeemin mutta se ei auttanut asiaan.

 

Haasteelliseksi ongelman tekee tämä yhtäkkiä alkanut toimimattomuus. Minulla on ollut laite ja liittymä yli vuoden ilman häiriöitä, mutta nyt vastikään yhteyden katkeilu on alkanut. 

 

Pitää testata jollain muulla liittymällä.

 

voivatko palomuuri tai viruksentorjuna olla syynä?

JuhoOlliLo
Telialainen
Telialainen
  • 145 custom-general.kudos
  • 519 custom-general.replies
  • 48 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Silloin kun ongelmia esiintyy niin muuttuuko modeemin valoissa mikään ja onko ongelmat useammalla päätelaitteella jotka on yhdistetty modeemin, esim tietokoneella yhteys tökkii niin tapahtuuko samaa kännykällä modeemin wifissä?

 

Kaikki on toki mahdollista mutta oikein toimiessaan palomuuri ja virustorjunta ei aiheuta tällaista.