Netti pätkii iPadissa

  • 16 March 2021
  • 3 kommenttia
  • 36 katselukertaa

Moi, mistähän voisi johtua kyseinen vika? Asun maaseudulla, niin voisiko syy olla liittymässä? 


3 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei!

 

Onko pätkintää ilmennyt aina, vai onko se uusi ongelma? Ilmeneekö sitä sisätiloissa vai ulkona? Onko pätkintä aikaan sidonnaista?

 

Miltäs https://www.telia.fi/asiakastuki/verkko/kuuluvuuskartta kartan mukaan käyttöpaikassasi 4G peitto näyttää? Näyttääkö violettia "erinomainen" vai jotain muuta väriä?

 

Telian sivuilla: https://www.telia.fi/asiakastuki/liittymat/puhelimen-kuuluvuus-sisatiloissa on joitain neuvoja, https://www.telia.fi/asiakastuki/nettiyhteydet/kaytto-ja-ongelmatilanteet-mobiililaajakaista .

 

Telian asiakaspalvelusta voi saada selville, miltä verkon puolelta liittymä ja toimivuus näyttää.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +5

Mulla on iPad 2018 32 GB ja olen huomannut, että joissain yhteyksissä se kadottaa varkkonsa tai oikeastaan minun tapauksessani WLAN-verkon. Osa näistä on paikallistettavissa huonoon/hitaaseen palvelinvasteeseen (mm. mtvuutiset, liiga.fi - eritoten maalivideot - jumittuu odottamaan responsea liiga.fi-sivustolta) mutta myös yleisemminkin sivustosta/palvelusta riippumattomasti.

 

Olen tällöin tehnyt Aplleen toiveiden vastaisesti ns. Gatesit eli virrat pois/päälle. Kuten Windowsilla toimittaisiin. Ja taas mennään joku aika sujuvasti etteenkäsin. Olisiko joku muistirosvojuttu? Uusin iPadOS on.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Kiitos vastauksesta,

 

eli langattoman lähiverkon varassa toimitaan (wifi). Tuohon wifiin netti tulee varmaankin jotain kiinteää yhteyttä pitkin? Jos sinulla on tuohon wifiin tai mahdollisesti kiinteästi kytkettyjä laitteita, ilmeneekö niissä yhteyksien hidastumista samalla kuin tuossa iPadissa näin tapahtuu?

Vastaa