Kirjoitettu
08-10-2019
11:05
Muokattu
04-08-2021
14:03
HannaSu
Aloin kysymään voiko tilauksen peruuttaa/lopettaa. Jos voi haluaisin sen tehdä.
Edit HannaSu: täsmennetty otsikkoa hieman.
08-10-2019 11:31
Hei!
Jos liittymässä ei ole määräaikaa, niin liittymät voi irtisanoa koska vain. Etämyynnissä (puhelinmyynti ja nettikauppa mainitakseni) sitä paitsi on 14pv palautusoikeus. Liittymissä yleisesti pätee 14pv irtisanomisaika, lisätietoa täältä: https://www.telia.fi/asiakastuki/laskutus-ja-asiakkuus/laskutus/irtisanomisajan-laskutus
Eri asia sitten on, jos on myyjän kanssa ollut sopimus esim. kokeilusta/testistä. Tiedän että joskus kivijalkakaupassa näitä on asiakaskohtaisesti sovittu. Määräaikaisestakin liittymästä pääsee kyllä eroon, jos liittymä ei toimi palvelusopimuksessa kerrottujen nopeusrajojen puitteissa, eikä siihen ole Telian puolelta parannusta tulossa. Muissa tapauksissa määräaikaisen liittymän irtisanomisessa joutuu maksamaan sopimusrikkomuksesta korvauksena jäljelle jääneet kuukausierät.
20-10-2019 13:51