Nettitikun netti katkeilee 4G


Nettitikkuni yhteys katkeilee, kun olen käyttänyt sitä tunnin tai pari. Yleensä, kun nettini katkeaa kestää 30 sekunttia palautua. Joskus taas netti pettää kokonaan. Tämän korjaa se kun, käynnistän tietokoneen uudelleen ja, netin uudelleen. Olen myös kokeillut vaihtaa "Vain 4G" ja, "Vain 3G" mutta turhaa. Nettitikun malli on E5577s-321.


7 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@Joiloh kirjoitti:

Nettitikkuni yhteys katkeilee, kun olen käyttänyt sitä tunnin tai pari. Yleensä, kun nettini katkeaa kestää 30 sekunttia palautua. Joskus taas netti pettää kokonaan. Tämän korjaa se kun, käynnistän tietokoneen uudelleen ja, netin uudelleen. Olen myös kokeillut vaihtaa "Vain 4G" ja, "Vain 3G" mutta turhaa. Nettitikun malli on E5577s-321.




Hei @Joiloh! :)


 


Hmm...


 



  1. Onko ongelma ollut alusta saakka tehdasasetuksiin palauttamisesta huolimatta?

  2. Oletko tarkistanut vika- ja häiriötiedotteet sekä matkapuhelinverkon häiriökartan?

  3. Mitä tietokonetta / käyttöjärjestelmää käytät?

  4. Pystytkö kokeilemaan nettitikkua jollakin muulla laitteella toimiiko yhteys normaalisti?

  5. Onko nettitikku yhdistetty Wi-Fillä vai kaapelilla?

  6. Jos käytät Wi-Fiä oletko kokeillut ottaa virransäästötilan pois käytöstä?

1. Alussa netti ei pätkinyt lainkaan. Nykyisin pätkii. :smileyfrustrated:

2. Olen.

3. Windows 7.

4. Testailen kun kerkeän. :smileyhappy:

5. Kaapelilla.

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@Joiloh kirjoitti:

1. Alussa netti ei pätkinyt lainkaan. Nykyisin pätkii. :smileyfrustrated:


2. Olen.


3. Windows 7.


4. Testailen kun kerkeän. :smileyhappy:


5. Kaapelilla.


 




Hyvä :)


 


Jos sattuisi vielä olemaan jonkun toisen operaattorin sim-kortti (esim. Saunalahden) niin sitä voi myös testata nettitikussa ja jos se toimii normaalisti, niin silloin se häiriö sijaitsee Soneran verkossa (tai Yhteisverkossa). Sitten jos nettitikku toimii toisessa laitteessa normaalisti niin sitten vika sijaitsee tietokoneessasi / käyttöjärjestelmässä.


 


Sitten vaan vikailmoitusta menemään Soneralle.


 


Oletko testannut vaihtamalla paikkaa kotona, että kuuluvuus on mahdollisimman hyvä? Joissakin paikoissa voi olla pieniä katvealueita.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@EsaPi:lle :)

Kiitos Sekunti vinkkauksesta. Erittäin hyvät ohjeet annoit tässä ketjussa!

 

Jos viittasit tuohon pätkintä-ongelmaan, jota tutkitaan Huawei E5186 -reitittimillä, niin toistaiseksi se vaikuttaisi olevan laitekohtainen ongelma. Ihan täyttä varmuutta ei tosin vielä ole, joten hyvä on meidän pitää korvat höröllä!

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@EsaPi kirjoitti:

Kiitos Sekunti vinkkauksesta. Erittäin hyvät ohjeet annoit tässä ketjussa!


 


Jos viittasit tuohon pätkintä-ongelmaan, jota tutkitaan Huawei E5186 -reitittimillä, niin toistaiseksi se vaikuttaisi olevan laitekohtainen ongelma. Ihan täyttä varmuutta ei tosin vielä ole, joten hyvä on meidän pitää korvat höröllä!




Tässä tapauksessa Windows 7 -käyttöjärjestelmässä tai ajurissa voi piileä vika - etenkin jos päivitykset ovat automaattiset. Helpompi aloittaa tutkiminen testaamalla muulla laitteella tuo nettiyhteys :)


 


Mitä tulee tuohon Huawein-laitteeseen niin laitoin sinne ketjuun hieman kuulumisia ja myöhemmin kun testailen sitä uudelleen tuolla Kodin Netti -liittymällä. Käytännössä se pitäisi katkaista verkkoyhteys klo 15 ja 23 maita.

Testailin eri laitteella nettiä ja ei mitään ongelmia. Vika lienee omassa koneessa.

Vastaa