Nettitikun yhteys katkeaa jatkuvasti vaikka 4g-merkintä


Nettitikkuni yhteys katkeilee aina, kun olen käyttänyt sitä muutaman minuutin. Jos yhdistän uudelleen, se näyttää 4g merkintää, mutta ei kuitenkaan ole yhteydessä nettiin. Jos käynnistän koneen uudelleen , ja yhdistän uudelleen, se toimii taas sen muutaman minuutin. Missä vika?


19 kommenttia

Onko tikku asetuksissa pakotettu 4G:hen ? Jos 4G-kuuluvuus huono ja pakotettu siihen, niin ei voi tiputtaa 3G:lle ja yhteys voi katketa kokonaan. Toimisiko 3G:llä paremmin ? 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Mikä on paikkakuntasi ja asuinalueesi? Löytyykö Cellmapperin kartasta alueesi liittyvää tietoa http://www.cellmapper.net/map?MCC=244&MNC=91&type=LTE&latitude=60.488536399999994&longitude=22.243478900000014&zoom=8 ? Jos ei löydy onko mahdollisesti Android laite jolla voisi mittailla signaalia alueellasi, sovelluksen käyttöohje: https://www.taisto.org/Cellmapper? Näin saadaan tietoa mahdollisesti tukiasemasta asuntoosi nähden.


 


Mikä mokkula on kyseessä? -> Testaa  mainitsemaan 4G pakotusta.


 


Oletko kokeillut hallinnasta katsoa yhteyden tilaa? Voit kokeilla toki pudottaa väliaikaisesti 3G verkkoonkin mutta ilman signaaliarvoja yms tietoa en lähtisi sanomaan mitään näistä teknillisissä asioista.


 

Nettitikku oli asetuksissa pistetty "AUTO" kohtaan. Yritin myös sitä 3g kohtaa, mutta ihan samalla tavalla se yhteys ei toiminut. Mokkulan nimeä en tiedä mutta sellainen leveä valkoinen 4g-mokkula. Verkkokeskuksessa luki että "ipv6" -yhteys ei toimi. Tässä nettitikussa oli vähän aikaa sitten sellainen ongelma että kun tikun yhdisti nettiin ja siinä luki "4g", niin se ei mennyt verkkoon ennenkuin muutaman minuutin kuluttua.

Tuolla 4g-merkinnällä meinasin siis sitä että se on jo yhdistetty ja siinä lukee että "katkaise" mutta ei silti ole yhteydessä nettiin. Onkohan soneralla verkossa jatain vikaa?

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Vaikea sanoa kun et kerro paikkakuntaasi tai mokkulasi merkkiä ja mallia. Ainakin tääläpäin 4G toimii loistavasti.


 


Oletko kokeillit pingata 8.8.8.8? Vastaako sielä pingiin? 


 


Soneralla on vain ja aknoastaan IPv4 verkko kuluttaja asiakkailla.

Paikkakunta on Keuruu ja mokkulan merkki Huawei. Niin se yhteys toimii loistavasti täälläkin sen n. 15 minuuttia kunnes katkeaa ja pitää käynnistää kone uudelleen...

 

pingausta en ole kokeillut.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Kokeile pingausta IP-osoitteisiin ja nimiin myös. 


 


Mikä on Huawein malli? Niitä kun on vaikka kuinka paljon markkinoilla erilaisia.

Huawei E3276

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

http://www.sonera.fi/etsi+apua+ja+tukea/ohjeet/Huawei-E392-ja-E3276--asetukset?id=0d0718c8-35bb-4b14-a78b-23362280e6e8

Ja tuolla vielä tarkemmin :

http://www.sonera.fi/etsi+apua+ja+tukea/ohjeet/Huawei-E3276-(4G-nettitikku)?id=79051f43-47d2-4acd-8a3d-7a61fb783fde

Nyt on pingausta kokeiltu eikä siitä ollut apua. Olen myös asentanut sen uudestaan mutta ei siitkään ollut apua.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Katsoitko tuolta lopusta kohdan : Heinäkuussa 2015 laitteeseen tullut päivitys ja ongelmatilanteet?

http://www.sonera.fi/etsi+apua+ja+tukea/ohjeet/Huawei-E3276-(4G-nettitikku)?id=79051f43-47d2-4acd-8a3d-7a61fb783fde

Juuri äsken katsoin, mutta minulla on viimeisin versio.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Siis onko sinulla se heinäkuussa tullut kaksiosainen päivitys vai vain toinen siitä?

Katsoin nettitikun ohjelmiston verkkopäivityskohdasta, ja siinä sanottiin että minulla on viimeisin versio.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Onko sinulla tikussa jäljellä setup tiedosto vai onko se poistunut päivityksen yhteydessä?

Mistäköhän tämän saisi selville? Kait se siellä on kun asensin tikun eilen uudestaan tämän ongelman takia.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Heinäkuussa 2015 laitteeseen Huawei E3276 tullut päivitys ja sen ongelmatilanteet Huom! Nämä ohjeet eivät koske mitään muuta nettitikkumallia kuin Huawei E3276 -tikkua. Lue ohjeet huolellisesti. Jos et ole ladannut aiempia päivityksiä, älä lataa näitä päivityksiä. Jos olet asentanut vain yhden päivityksen heinäkuussa 2015 ja sen jälkeen yhteys on hidastunut tai ei muodostu, vaikka koneella onkin saatavilla Mobile Broadband –ohjelma, lataa päivityksen toinen osa tästä. Jos päivityksen myötä tai sen jälkeen olet poistanut Mobile Broadbandin koneelta ja nettitikulta on kadonnut asennusohjelma ”Setup”, voit ladata sen koneellesi tästä. Lataa kaksi tiedostoa (Setup.exe ja data.bin) esimerkiksi muistitikulle tai jollakin varayhteydellä koneelle ja asenna Mobile Broadband kaksoisklikkaamalla tiedostoa Setup. Jos et ole asentanut ensimmäistä päivitystä tai olet asentanut molemmat saatavilla olevat päivitykset, sinun ei pidä ladata yllä olevia päivityksiä. Ohje koskee ainoastaan heinäkuussa 2015 jaettua kaksiosaista päivitystä, jonka yhteydessä osasta tikuista on poistunut Setup-asennustiedosto.

Tuolla oli kyllä ohjeita Huawei E3276 nettitikun ongelmiin...

Ei tuolla ainakaan sitä sanota että mistä setup tiedoston löytää nettitikulta. Sama ongelma jatkuu edelleen vaikka latasin tuon toisen päivityksen. Onko tikku hajalla?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Löysin tuommoisen jutun palstan arkistosta : 

http://klaani.sonera.fi/t5/Palstan-arkisto/Huawei-E3276-yhteys-katkeaa-pidemmilla-tauoilla/td-p/55758

Jos tuostakaan ei ole apua, niin ehkä kannattaa tikun kanssa käydä Sonera kaupassa. Voihan se olla tosiaan rikki.

Vastaa