Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
tero812
Vakiokalustoa
  • 3 custom-general.kudos
  • 116 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Nettiyhteyden nopeus ja verkkojen kapasiteetin lisääminen

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

koska mun alueen nettiä niin kapasiteettia lisätään ja koska tulee alueelle 5g tai milloin 4g kapasiteettia lisätään nyt nopeus oli telian mobiili netillä kun isosisko maksaa telian mobiilinettiä ja eduvalvoja maksaa elisan mobiilinettiä niin elisalla nopeus on ollut yleensä 15 megaa tähän aikaan niin telialla tein tähän aikaan nyt tesin niin nopeus testi pysähtyi lataus  nopeutessa 40 megaan ja lähetys nopeus on yleenä 21m mitä raskain mahollinen 4k kuva ja raskain mahollinen 8k kuva niin jos 4k on vaikka tulevaisuutessa suoratoisto palveluilla rankassa käytössä urheilu lähetyksissä kuten viaplay ja cmore niin kuinka paljon voi vaatia netin nopeutta 4k ja jos tulevaisuutessa niissä otetaan käyttöön 8k mitä se voi vaatia ja mites nuo nopeutet kun nyt antoi lataus nopeus 40 megaa ja lähetys nopeus on yleensä 21 megaa riittääkö nuo kumpaakin joku sanoi että jo 4k rankimmassa mahollisessa käytössä vaatii 70 megan yhteyten se on aika paljon elisan mies kerran sanoi että sun osoite on katvealueella että laittaa palautetta verkon suunittelijalle pahimmassa ruuhkassa elisan netti viikon loppuna laskee lataus nopeus 8-9 megaan telialla se on paljon parempi mutta aina voi vähän parantaa mutta mitä mieltä olette noista mun nopeuksista ja suunitteleeko telia 4g kapasiteetin lisäämistä mun alueelle ja entäs koska voi 5g oottaa heittäkää joku arvaus koska 5g tulee mun alueelle joku vissiin telialta meinas ettei vielä tänä jouluna mutta ensi jouluna sitten 

Edit HannaSu: täsmennetty hieman otsikkoa.

18 vastausta
tero812
Vakiokalustoa
  • 3 custom-general.kudos

nyt lataus nopeus vaihtelee tällä hetkellä siinä 26-28-31-33 megaa nuo kaikki neljä on lataus nopeutta onko nuo niin huonoja että telia rupeaisi mun alueella nettiä parantaan 4g kapasiteettia lisäämällä ja uudempaa 4g taajuuksia ja tekniikkaa ja lähettimiä rakentamalla ja 5g verkkoa kiihyttämällä pärjääkö esimerkiksi 4k oikeasti jopa 21m lataus nopeutella

tero812
Vakiokalustoa
  • 3 custom-general.kudos

sitä minä en ymmärrä miten elisa voi ruuhka aikana olla niin paljon elisaa parempi vaikka käyttää samoja lähettimiä jotka on saman etäisyyten päässä sitä vaan suuresti ihmettelen no vaikka isosisko maksaa tuota teliaa niin piän kuitenkin edunvalvojan maksaman elisan mobiilinetin ja tarkkailen kummankin nopeuksia ja vaihtelen niitä tarvittaessa välillä se voi olla että eri aikaan telia antaa paremman nopeuten kuin elisa ja eri aikaan elisa antaa paremman nopeuten kuin telia siinä voi olla että operaattoreilla on joku rajoitus systeemi jolla jokaisen operaattorin asiakas pääsee nauttiin nopeasta netistä tai sitten se vain johtuu ruuhkasta ja että ihmiset joila on eri operaattoreita käyttää eri verkkoa eri aikaan

tero812
Vakiokalustoa
  • 3 custom-general.kudos

nyt nopeus oli lataus nopeus 55 megaa eli kuten aikasemmista viesteistä joista tuosta äsken merkitsin vahinkossa onkelman ratkaistuksi niin telian nopeutet niinkö elisankin heittelehtii rajusti välillä lataus nopeus 41 megaa ja välillä 26 megaa ja välillä 28 megaa ja välillä 33 megaa ja välillä 55 megaa vissiin johtuu vain ruuhkasta mulla on sellainen halppis anteeni ikkunan ulkopuolella panorama se maksoi uutena 48e ja siitä tulee kaapeli reitttimeen voiko se selittää sen että nopeutet on teliallakin paremmat

HannaSu
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 128 custom-general.kudos
  • 561 custom-general.replies
  • 19 custom-general.solutions

@tero812  kirjoitti:

koska mun alueen nettiä niin kapasiteettia lisätään ja koska tulee alueelle 5g tai milloin 4g kapasiteettia lisätään nyt nopeus oli telian mobiili netillä kun isosisko maksaa telian mobiilinettiä ja eduvalvoja maksaa elisan mobiilinettiä niin elisalla nopeus on ollut yleensä 15 megaa tähän aikaan niin telialla tein tähän aikaan nyt tesin niin nopeus testi pysähtyi lataus  nopeutessa 40 megaan ja lähetys nopeus on yleenä 21m mitä raskain mahollinen 4k kuva ja raskain mahollinen 8k kuva niin jos 4k on vaikka tulevaisuutessa suoratoisto palveluilla rankassa käytössä urheilu lähetyksissä kuten viaplay ja cmore niin kuinka paljon voi vaatia netin nopeutta 4k ja jos tulevaisuutessa niissä otetaan käyttöön 8k mitä se voi vaatia ja mites nuo nopeutet kun nyt antoi lataus nopeus 40 megaa ja lähetys nopeus on yleensä 21 megaa riittääkö nuo kumpaakin joku sanoi että jo 4k rankimmassa mahollisessa käytössä vaatii 70 megan yhteyten se on aika paljon elisan mies kerran sanoi että sun osoite on katvealueella että laittaa palautetta verkon suunittelijalle pahimmassa ruuhkassa elisan netti viikon loppuna laskee lataus nopeus 8-9 megaan telialla se on paljon parempi mutta aina voi vähän parantaa mutta mitä mieltä olette noista mun nopeuksista ja suunitteleeko telia 4g kapasiteetin lisäämistä mun alueelle ja entäs koska voi 5g oottaa heittäkää joku arvaus koska 5g tulee mun alueelle joku vissiin telialta meinas ettei vielä tänä jouluna mutta ensi jouluna sitten 

Edit HannaSu: täsmennetty hieman otsikkoa.

Näet meidän kuuluvuuskartastamme asuinalueesi tämän hetkisen arvion kuuluvuudesta sekä rakenteilla olevat verkon kunnostus- ja parannustyöt. Tuosta kartasta näet myös tarkempaa tietoa 5G-verkon kuuluvuudesta. Kaikilla alueilla 5G-verkko ei vielä toimi, sillä sen rakentaminen on vasta alussa ja tämän myötä kuuluvuus näin alkuvaiheessa on vielä rajallinen. 5G-verkkoa kuitenkin laajennetaan kiihtyvään tahtiin, ja samalla parannamme myös olemassa olevien 4G-verkkojen kapasiteettia. 🙂 

| Telia Yhteisön moderaattori |
SINAD
Konkari ☆
  • 528 custom-general.kudos
  • 1181 custom-general.replies
  • 39 custom-general.solutions

Saako kohteeseen kiinteää yhteyttä? Nuo sun nopeusodotukset kuulostavat sellaisilta että melkeinpä suosittelisin kiinteää yhteyttä (kaapelinetti tai valokuitu). 5G:kin saattaa toki auttaa, mutta sen varaan ei kannata ladata liikaa odotuksia. Palstalla on tarinoita 5G:stä kodin ainoana yhteytenä eli on asennettu ihan kiinteään käyttöön tarkoitettu järjestelmä viimeisen päälle, mutta sitten todettu että eipäs toimikaan ja kauppa purettu. Tämän hetken 5G perustuu vielä osin 4G verkon "jatkeeseen" eli se ei välttämättä pysy 5G tilassa kokoaikaa. Tulevaisuudessa tämä paranee, mutta siihen menee vielä vuosia.

irritus
Konkari ☆
  • 580 custom-general.kudos
  • 1073 custom-general.replies
  • 85 custom-general.solutions

Komppaan @SINAD:ia. 4K videolle kiinteä yhteys, vaikka edes FTTB VDSL2 100 Mbit/s on parempi kuin 4G.

8K videot suosittelen unohtamaan niin kauan, kunnes taloyhtiöön remontoidaan yleiskaapelointi ja kuidut asuntoihin.

tero812
Vakiokalustoa
  • 3 custom-general.kudos

tietääkö telia missä asun tällä hetkellä jos ei saanko tässä ilmoittaa kotikuntani niin osaatte mua sitten palvella paremmin kun 2018 muutin uudeen osoitteeseen hoitokotiin

HannaSu
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 128 custom-general.kudos
  • 561 custom-general.replies
  • 19 custom-general.solutions

@tero812  kirjoitti:

tietääkö telia missä asun tällä hetkellä jos ei saanko tässä ilmoittaa kotikuntani niin osaatte mua sitten palvella paremmin kun 2018 muutin uudeen osoitteeseen hoitokotiin

Suosittelen olemaan asiasta yhteydessä meidän asiakaspalveluumme, jonka kautta asiaa voidaan katsoa tarkemmin. 🙂 Emme käsittele täällä yhteisössä asiakastietoja. 

| Telia Yhteisön moderaattori |
tero812
Vakiokalustoa
  • 3 custom-general.kudos

telia tiiän ettei yhteystietoja saa julkaista telia yhteisössä elisa yhteisössä kun huomautuksista huolimatta julkaisin tuli kahen kuukauten esto yhteisöön ja kun se loppui en enää julkaissut yhteystietoja mutta nyt kun olen epätietoinen tiiättekö te missä asun ja nettiä käytän niin sanon tiedot tässä. Eli vaikka tiiän että poistatte yhteystieton niin välittäkää se ennen poistoa kaikille telian työntekijöille ja yhteisön ylläpitäjille ja moderaattoreille kun tiedot poistetaan en niitä enää uutestaan telia yhteisössä julkaise ettei tule kuukausien estoa tähänkään palveluun kuten kävi elisa yhteisön kohalla

Edit HannaSu: siirretty viesti tähän ketjuun, ja piilotettu yhteystiedot.