Normipäivä: Hybridi > 100 Mb > 0.2 Mb

  • 23 March 2021
  • 1 kommentti
  • 7 katselukertaa

Hei! Alla pieni kokemus Telian myyntipalvelusta ja siitä miten luvattu Hybridi-liittymä muuttui päivässä 100Mb mobiilinettiliittymäksi ja siitä Rajaton Lite 0.2 Mb liittymäksi - ja koska on todella lähellä että siirrämme oman ja kumppanini asioinnin toiselle palveluntarjoajalle.

 

22.3.2021 Telialta soitetaan koska olen ilmoittanut muuttavani uuteen osoitteeseen ja pyydän yhteydenottoa nettiyhteyden päivittämiseksi.

  • Uudeksi nettiliittymäksi tarjottiin Hybridiä, joka oli kuulemma nimenomaan ainoa vaihtoehto uuteen kotiosoitteeseen. Sovimme että uusi nettiliittymä/reitittimen toimitus ajastettaisiin muuttopäivälle eli 15.4.
  • Päälle tarjottiin C-More kanavapakettia, josta kieltäydyin ja nimenomaan painotin että sille ei ole tarvetta. Myyjä sanoi että hän laittaa kuitenkin sähköpostiin linkin C-More palvelun tarjouskampanjasta/alennushinnoilla. Missään vaiheessa ei sovittu että C-More olisi nyt tilattu, voimassa ja pitäisi erikseen irtisanoa.
  • Myyntipuhelun jälkeen käy ilmi tekstiviestitse että hehkutettu Hybridi-paketti ei olekaan mahdollinen uuteen osoitteeseen (vaikka sen piti olla ainoa ratkaisu) ja että Telialta soitetaan uudestaan. Käyn läpi sähköpostitse saamani sopimusehdot/vahvistukset ja huomaan että C-More on myös kytketty päälle

 

23.3.2021 Telialta soitetaan uudestaan koska Hybridi-paketti ei ole mahdollinen – ymmärrettävää ja sattuuhan näitä.

  • Tilalle tarjotaan 100 Mb kodin mobiilinetti. Muistelen nykyisen olevan juuri sama, mutta myyjä toteaa että todennäköisesti nykyinen on 50 Mb.
  • Totean että jos tosiaan tämä nyt onkin se ainoa mahdollisuus niin ei kai tässä sitten ole valinnanvaraa.
  • Nettiliittymän ”asennuksen” tai alkamisajankohdan ajastus ei ilmeisesti ole mahdollinen.
  • Mainitsen C-Moresta ja että en sitä tosiaan halua – myyjä ei kuulemma sille voi tehdä mitään mutta lupaa välittää tiedon edelliselle myyjälle ja pyytää ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Vanha liittymä minun tulee myös itse irtisanoa asiakaspalvelun kautta.
  • Pari minuuttia tämän myyntipuhelun jälkeen saan uuden puhelun samalta myyjältä, joka ilmoittaa että sopiiko jos hän päivittää nykyisen nettiliittymän hinnaksi 7,90e/kk niin menee mahdollisimman pienet kulut eikä samanaikaisesti veloiteta tuplana kunnes uusi liittymä on kunnossa. Kuulemma ”fiksuna kaverina ymmärrän varmasti mikä on homman nimi”. Mielenkiintoinen kommentti puhelinmyyjältä, mutta hieno juttu – sopiihan tuo niin saan ehkä jotain hyvitystä tästä sekaannuksesta.
  • Tästä parin minuutin päästä alkavan kokouksen aikana huomaan että yhteys pätkii ja hidastelee todella paljon. Tarkistan taas sähköpostin kautta tulleet tilausvahvistukset ja huomaan että yksi niistä koskee ”Rajaton Lite 0.2 M” kodin nettiliittymää hintaan 7.90e/kk. Tarkistan aiemmista laskuista nettiliittymän alkuperäisen tilan ja huomaan että se oli jo ennestään 100 Mb, eli sama kuin mitä nyt ollaan myymässä uuteen osoitteeseen. Käytännössä siis meille ollaan myymässä vain uusi reititin joka on kuulemma huippunopea. Siihen mennessä minun ja puolisoni pitäisi nyt tehdä etätöitä 0.2 Mb liittymällä joka päivä aina 15.4. asti. Absurdia.
  • Soitan myyjän numeroon takaisin ja lopulta saan hänet kiinni ja annan palautteen. Hän kuulemma arvostaa palautetta kovasti ja kysyy olenko jo ollut Telian asiakaspalveluun yhteydessä – toki olen, mutta mitään ei vielä ole korjattu. Myyjä ei pahoittele mitään vaan toteaa että hyvä juttu sittenhän asia on kunnossa ja korjataan pian.

 

Yhteenvetona siis: sen lisäksi että joudun kesken omaa työpäivääni ja kokousten välissä selvittämään Telian myyjien luomaa sotkua, emme voi tehdä sujuvasti töitä kotoa. Olisin päässyt helpommalla tutkimalla itse asiaa ja tekemällä mahdollisen nettiliittymän tilauksen Telian sivujen kautta – rehellisesti sanoen kadun että pyysin Telian yhteydenottoa samalla kun tein Postin kautta muuttoilmoituksen. Toivotaan että asia korjaantuu pian ja ehkä joku päivä myös Telian myyjät voisivat tehdä työnsä kunnolla eikä vain mennä myynti edellä miettimättä seuraamuksia tai asiakkaan oikeita tarpeita.


1 kommentti

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +15

Heippa @Smorgas ja lämpimästi tervetuloa tänne Yhteisöön keskustelemaan! 


 


Kiitos kovasti viestistäsi ja palautteesta. Tässä on monessa kohtaa toimittu väärin, eikä tällainen menettely kuulu missään tapauksessa toimintatapoihimme. Uskoisin että hybridi-yhteyden tarjoaminen on ollut inhimillinen virhe, ja saatavuus on aluksi syystä tai toisesta katsottu uuteen osoitteeseesi väärin. Sen jälkeisiä tapahtumia on tietysti vaikeampi puolustella, joten ensinnäkin suuret pahoittelut tapahtuneesta ja tästä aiheutuneesta vaivasta.


 


Me pystymme näissä tilanteissa aina selvittämään tarkalleen mitä on sovittu, mitä on tehty ja kenen kanssa asioit; jokainen puhelumme esimerkiksi tallennetaan, ja muissakin asiakaspalvelukanavissamme asioidessasi keskustelut jäävät talteen ainakin joksikin aikaa. Suosittelen sinua vielä olemaan mahdollisimman pikaisesti yhteydessä asiakaspalveluumme (linkin takana kaikki asiointikanavat joissa homma voidaan hoitaa), niin pystytään tämä vielä nopeasti korjaamaan. Saadaan nykyinen yhteytesi mahdollisesti sinulle vielä päivitettyä siihen samaan vanhaan, tai ainakin nopeampaan jotta onnistuu taas työnteko. Samalla voimme välittää tämän palautteen kanssasi aiemmin asioineille asiakaspalvelijoitta, jotta pystytään varmistamaan ettei sama enää toistuisi.

Vastaa