Ratkaistu

Ongelma uuden Boxin ja Cmore +Liiga paketin kanssa


Minulle "myytiin" uusi Boxi kun päivitin hintoja liittymissä. En valittanut boxistani, joka toimi hyvin (noin 2.v  vanha). Vanha kuulemma huono ja uudessa satumaiset toiminnot. No nyt olen pian 2 viikkoa tapellut, boxi oli helppo asentaa ja TV toimii, tallennus yms. Tosin ei ole enää mahdollisuutta ajastaa telkkaria kääntymään illan mittaa lempiohjelmille.

Mutta Cmorella pn oikein punainen nappi kaukosäätimessä. Minulle se näyttää vain, ettei minulla ole tilausta. Samoin TV:n kotivalikokon Sovelluksissa Cmoren liila neliö kertoo saman. Ja ohjelmat ovat lukon takana kaikki.

Valikosta kohta sarjat ja ohjelmat löytyy lista cmoren ohjelmista  EI se oikeanlainen kuten aiemmin.

Telia EI vastaa puheluihin,ei soita takaisin, ei sähköpostia. Jo kymmenes chatissa oleva neuvoja käskee resetoida boxia tai yleensä sanoo,ettei kuulu heille ota HELPPI. VOISIKO JOKU TELIALTA VASTATA TÄÄLLÄ. Tai joku ystävällinen ihminen ,auttakaa mummoa. Menee hermo jo pikkuhiljaa.

icon

Ratkaisu jäseneltä JoppeE31 21 December 2022, 19:24

Katso alkuperäinen viesti

13 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +16

Heippa @Marttamuija ja tervetuloa tänne Yhteisöön! Hienoa, että löysit tänne, ja toivottavasti täältä nyt ja vastaisuudessakin löytyy apuja ja uusia kiinnostavia juttuja sinulle luettavaksi.


 


Tuon boksin vaihdonhan ei toki tulisi olla kovin koukeroinen ja mutkikas tilanne, mutta nyt se ikävästi vähän siltä kuulostaa. Ensimmäisenä itselläni tuli mieleen, että näinköhän siellä on vaihdon myötä jäänyt TV-sisältöjä matkasta pois. Tilannetta en pääse täällä Yhteisössä tarkistamaan, sillä asiakastiedot ovat ulottumattomissamme tällä foorumilla. Kuitenkin kannustan sinua edelleen koettamaan asiakaspalvelussamme, chat on hyvä siihen ja kellon ympäri auki! Eli jos menet chatin (tai toki vaikka puhelimitsekin) kysymään vielä, niin kannattaa tiedustella, että onhan uudella tilauksella samat TV-sisällöt kuin ennenkin. 

Kiitos vastauksestasi. Mutta jos luit kommenttini, olen yrittänyt saada apua chatissa × monta ja monta. Vastaus on, että osta Helpin palvelu, heillä ei ole teknistä osaamista. Heidi oli hyvin ystävällinen ja yritti neuvoa mm resetointia ja töpselin irroitusta. Nämähän eivät Cmore palveluun auta kuitenkaan.

Sähköpostiin ei vastata,eikä puhelimellakaan pääse perille. Tämä oli se viimeinen paikka. Jos joku jäsen ymmärtäisi.

Seuraavaksi taidan vain kokeilla toimiiko vanha boxi( tietääkö joku)  ja seuraavaksi jätän vaan laskun maksamatta. Varmaan joku Teliasta ottaa yhteyttä. Tai kokeilen siirtymistä Elisaan, sitten varmaankin.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +16

@Marttamuija  kirjoitti:

Kiitos vastauksestasi. Mutta jos luit kommenttini, olen yrittänyt saada apua chatissa × monta ja monta. Vastaus on, että osta Helpin palvelu, heillä ei ole teknistä osaamista. Heidi oli hyvin ystävällinen ja yritti neuvoa mm resetointia ja töpselin irroitusta. Nämähän eivät Cmore palveluun auta kuitenkaan.


Sähköpostiin ei vastata,eikä puhelimellakaan pääse perille. Tämä oli se viimeinen paikka. Jos joku jäsen ymmärtäisi.


Seuraavaksi taidan vain kokeilla toimiiko vanha boxi( tietääkö joku)  ja seuraavaksi jätän vaan laskun maksamatta. Varmaan joku Teliasta ottaa yhteyttä. Tai kokeilen siirtymistä Elisaan, sitten varmaankin.




Tottahan toki luin vastauksesi, ja mieleeni ensimmäisenä väkisinkin tuli tuo mainitsemani tilanne, eli siellä olisi tilaukselle tapahtunut muutos vaihdon myötä. Toki, jos asiakaspalvelu on tämän jo tarkistanut, niin voimme sulkea sen syyn pois. 

Mietimme josko voisit ottaa meille kuvan tuosta kertomastasi lukosta, jonka takana C Moren sisällöt nyt on? Se voisi johdattaa meitä eteenpäin. Saat liitettyä näihin kommentteihin myös kuvia, ja niinkuin sitä sanotaan, usein kuva voi kertoa enemmän kuin tuhat sanaa. 

 Nämä näkymät tulevat kun painan kaukosäätimen Cmore punaista näppäintä TAI menen kotivalikosta vasemmasta sivusta sovelluksiin ja otan lilan Cmore neliön.

Ja asiakaspalvelu ei ole vastannut mitään. Vain chat joka ei osaa vastata teknisiin ongelmiin, eivät kuulu heille.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +8

@Marttamuija  kirjoitti:

 


 Nämä näkymät tulevat kun painan kaukosäätimen Cmore punaista näppäintä TAI menen kotivalikosta vasemmasta sivusta sovelluksiin ja otan lilan Cmore neliön.


Ja asiakaspalvelu ei ole vastannut mitään. Vain chat joka ei osaa vastata teknisiin ongelmiin, eivät kuulu heille.




Kiitos kattavista kuvista! Tuo vähän viittaisi siihen, että C Moren sovellukselle on kirjauduttu nyt sellaisella tunnuksella, jolla ei tilausta ole. Eli nyt olisi hyvä varmistaa, että tunnus, jolla kirjaudut C More-sovellukselle, on sama kuin mikä näkyy tilattuna Minun Teliassa. Helppiä on varmasti sen takia suositeltu, että he voivat monissa tapauksissa ottaa etäyhteyden tai tulla jopa paikan päälle laittamaan tilanteen kuosiin! 

Kunniamerkki +2

Hei,

Vähän samanlainen ongelma kuin tuossa edellä, lähes kuukauden ajan boksi toimikin oikein, kun yhtä-äkkiä tapahtui tuo, että liigaa kun yritin katsoa, tuli tuo ilmoitus ettei ole tilaus voimassa, eikä myöskään CMoren katselu onnistunut.  Tämän jälkeen sensin uudestaan boksin tehdasasetusten jälkeen, eilenkin useita kertoja, viimein sain toimimaan toimimaan, kun vaihdoin salasanan TeliaTv:n käyttäjätunnukselle. 

Testasin TeliaTV:tä Apple tv.llä, tableteilla  (OS ja Android) ja puhelimella ja CMore/LiigaPassi näytti toimivan, myös boksi toimi eilen oikein.

Tänään tilanne oli taas sama, CMore/LiigaPassi lukossa boksilla, muilla laitteilla toimi oikein. Kun painoin boksin Tilatut kirjastot-osiosta (Pääsisvulta)  Liiga-ikonia, tuli näytölle  rivi seurojen logoja järjestyksessä “Suosituimmat”, jossa pääsi katsomaan klikkaamalla logoa sitten joskus pelattua peliä, mutta tuossa ei ole mitään  tolkkua.

Apple TV:n kautta sentään tulevat liigapelit löytyy tollkullisesti ja pääsee katsomaan haluamaansa peliä, ja TV:kin on aika näpsäkkä käyttää sen kautta, vaan mihin tarvitsen tälläistä boksia, no ehkä jos haluan katsoa  BritBoxista jotain vanhaa sarjaa.

 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

Hei,

Vähän samanlainen ongelma kuin tuossa edellä, lähes kuukauden ajan boksi toimikin oikein, kun yhtä-äkkiä tapahtui tuo, että liigaa kun yritin katsoa, tuli tuo ilmoitus ettei ole tilaus voimassa, eikä myöskään CMoren katselu onnistunut.  Tämän jälkeen sensin uudestaan boksin tehdasasetusten jälkeen, eilenkin useita kertoja, viimein sain toimimaan toimimaan, kun vaihdoin salasanan TeliaTv:n käyttäjätunnukselle. 

Testasin TeliaTV:tä Apple tv.llä, tableteilla  (OS ja Android) ja puhelimella ja CMore/LiigaPassi näytti toimivan, myös boksi toimi eilen oikein.

Tänään tilanne oli taas sama, CMore/LiigaPassi lukossa boksilla, muilla laitteilla toimi oikein. Kun painoin boksin Tilatut kirjastot-osiosta (Pääsisvulta)  Liiga-ikonia, tuli näytölle  rivi seurojen logoja järjestyksessä “Suosituimmat”, jossa pääsi katsomaan klikkaamalla logoa sitten joskus pelattua peliä, mutta tuossa ei ole mitään  tolkkua.

Apple TV:n kautta sentään tulevat liigapelit löytyy tollkullisesti ja pääsee katsomaan haluamaansa peliä, ja TV:kin on aika näpsäkkä käyttää sen kautta, vaan mihin tarvitsen tälläistä boksia, no ehkä jos haluan katsoa  BritBoxista jotain vanhaa sarjaa.

 

Moikka @JoppeE31 ja tervetuloa Telia Yhteisöön! Mukavaa kun päätit kirjoittaa tänne. Yhteisöstä löydät varmasti mielenkiintoista luettavaa ja keskusteluja, joihin osallistua!

Ongelma tuntuisi olevan vain boksin C More -sovelluksella, kun se lukon kuvaa antaa ja tilauksesta herjaa. Tilaus kuitenkin vaikuttaa olevan kunnossa, kun muilla laitteilla se toimii, kiitos hyvistä rajauksista.

Olemme havainneet, että tälläisessa tilanteessa riittää C More -sovelluksesta uloskirjautuminen ja sitten takaisin sisään Telia tunnuksella. Jos kokeilet tätä C More -sovelluksesta uloskirjautumista ja takaisin sisään (Kirjaudu Telia -tunnuksilla -valintaa käyttäen), auttaako se tilanteeseen, ilman boksin uudelleenasennuksia?

Lisäksi jos ongelma on toistuvaa, niin on parasta ottaa tunnus/tilaus tarkempaan tutkintaan. Koska käytössäsi on Telia TV -sovellustunnus, tapahtuu tutkinta meidän asiakaspalvelun kautta. Jos käytössä olisi C Moren oma tunnus, jolla kirjaudutaan C More -sovellukseen, olisi otettava yhteyttä C Moren asiakaspalveluun. (Tämä lähinnä tiedoksi muille lukijoille, jos sattuu olemaan samaa lukko ja “Sisältö ei kuulu tilaukseesi” tmv. ongelmaa.)

Kunniamerkki +2

Hei,

Juu, tuota olen yrittänyt uudelleenkirjausta Telia-tunnuksella, mutta ei auttanut, soppaa saattaa sotkea, että minulla oli samalla tunnuksilla CMoren  tilaus suoraan tilattuna, joka oli voimassa kun sain Telialta halvemalla tilauksen. Tilaukset olivat siis vähän aikaa päällekkäin. Näytti siltä, että kun kirjauduin boksissa Telia-tunnuksilla, niin sovellus tarjosi profiilia vanhasta tilauksesta, siis ei tästä Telian tilauksesta, en ole ihan satavarma, näin muistelin.

Jotta asia ei olisi liian yksinkertainen, vaikka lukko oli CMoressa päällä, niin ottelun pystyi kyllä katsomaan valitsemalla TV:n   ohjelmaoppaan lopusta kanavan, tosin ohjelmatiedot tuli opaaseen kohtuullisen myöhään, ei näkynyt vielä päivällä

 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +8

Hei,

Juu, tuota olen yrittänyt uudelleenkirjausta Telia-tunnuksella, mutta ei auttanut, soppaa saattaa sotkea, että minulla oli samalla tunnuksilla CMoren  tilaus suoraan tilattuna, joka oli voimassa kun sain Telialta halvemalla tilauksen. Tilaukset olivat siis vähän aikaa päällekkäin. Näytti siltä, että kun kirjauduin boksissa Telia-tunnuksilla, niin sovellus tarjosi profiilia vanhasta tilauksesta, siis ei tästä Telian tilauksesta, en ole ihan satavarma, näin muistelin.

Jotta asia ei olisi liian yksinkertainen, vaikka lukko oli CMoressa päällä, niin ottelun pystyi kyllä katsomaan valitsemalla TV:n   ohjelmaoppaan lopusta kanavan, tosin ohjelmatiedot tuli opaaseen kohtuullisen myöhään, ei näkynyt vielä päivällä

 

No onpas siellä ollut sakea soppa! Jos tässä ei ihan tehdasasetusten palautus saa asiaan tolkkua, niin suosittelen olemaan asiakaspalveluumme yhteydessä, jotta tuota tunnusta ja tilausta päästään katsomaan varsinaisella suurennuslasilla!

Kunniamerkki +2

Hei,

Tein vielä kerran tehdaspalautuksen äsken tuon  yllä näkyvän ohjeen mukaan, hyvin meni, mutta kenties ei olisi kannattanut, koska nyt hävisivät TV:n ohjelmaoppaan lopusta liiga-kanavat, eilen katsoin sieltä ottelun vielä ilman ongelmia.

Koska minulla oli CMoressa aiemmin tehty kaksi tilausta aiemmin (toinen Elisa Viihteen kautta ja toinen itse tehty myöhemmin tietokoneella), poistin kummatkin tilit varmuuden vuoksi, näillä ei pitäisi olla mitään tekemistä Telian tilauksen kanssa, koska eivät olleet aktiivisia enää, joten niiden poistot onnistui. 

Täytyy ottaa välillä huilia asian kanssa, kun joulukiireet painaa jo päälle, ja ottaa yhteyttä asiakaspalveluun myöhemmin, CMoressa näyttäisi että muut paitsi Liigapassi toimivan, ja näytti siltä että Apple TV:llä pystyy katsomaan liigan suorat lähetykset, joten näillä pärjätään jonkun aikaa.

Palaan asiaan, kun asia nytkähtää johonkin suuntaan.

 

 

Kunniamerkki +2

Hups,

Nyt taisi olla käyttäjän virhe, olin yrittänyt katsoa Liigaa CMoren kautta, jolloin lukko oli päällä, mutta en älynnyt mennä pääsivun kautta, eli:

 Pääsivu, sitten nuoli vasemmalle, valitaan menusta Urheilu, ja sitten Liiga, ja sieltä löytyy ottelut katsottavaksi.

Luulin että CMore ja Liigapassi kuuluvat yhteen, josta syystä Liigan pelit käynnistetään sieltä kautta.

 

Luulen, että nyt kaikki on kunnossa, ja minun puolesta voi keissin sulkea.

 

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hups,

Nyt taisi olla käyttäjän virhe, olin yrittänyt katsoa Liigaa CMoren kautta, jolloin lukko oli päällä, mutta en älynnyt mennä pääsivun kautta, eli:

 Pääsivu, sitten nuoli vasemmalle, valitaan menusta Urheilu, ja sitten Liiga, ja sieltä löytyy ottelut katsottavaksi.

Luulin että CMore ja Liigapassi kuuluvat yhteen, josta syystä Liigan pelit käynnistetään sieltä kautta.

 

Luulen, että nyt kaikki on kunnossa, ja minun puolesta voi keissin sulkea.

 

 

Hyvä että asia ratkesi ja kerroit myös tänne sen 🤓👍🏻

Kunniamerkki +2

Moi,

Nyt kun on tullut testailtua vähän enemmän boksia, niin näyttäisi vielä olevan vielä pientä viilausta ohjelmistoon.

Koskien vielä Liigapassia, eli kun valitsee seuraavasti:

  • pääsivulta TV:n, silloin pomsahtaa ohjelmaopas,
  • valitsemalla siitä seuraavaksi jonkun kanavan katseltavaksi,
  •  sitten nuolinäppäimellä alas ja valitsemalla “Kaikki kanavat”,
  • lopuksi rullaamalla kanavia eteenpäin löytyy liigakanavat ennen Alfa TV:n logoa.  

Vaikuttaa minusta bugilta, pitäisi kaiketi näkyä sekä ohjelmaoppaassa että “Kaikki kanavat” listauksessa, tai ei kummassakaan, koskee todennäköisesti vain CMore+Liigapassi -tilaajia

Vastaa