Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 60365
Kirjoituksia 166150

Onko Sonera tosiaan näin kallis?

Highlighted
Lady
Lady
Rekisteröitynyt: ‎06-06-2015
Kirjoituksia: 3 234
11/26

Vs: Onko Sonera tosiaan näin kallis?

Otin rajattoman netin puhelimeen että reissussa ei tuu rajat vastaan, en viitsi ottaa 4G reititintä mukaan matkoille. Se tarvitsee verkkovirtaa. Ei nuo hinnat ole edes hirveitä verrattuna kiinteään laajakaistaan, joka alkoi olla n. 50 e / kk ja nopeus 2 megaa. Nyt kodin liikkuvan laajakaistan nopeudet on huipuissaan olleet yli 40 megaa Hymiö Silmänisku  Ja joskus ukkosen taikka sähkökatkon takia voin jakaa puhelimesta netin esim. tabletille eikä tartte pelätä datakattoa...

0 tykkäystä
Highlighted
Kunniajäsen
Rekisteröitynyt: ‎26-12-2013
Kirjoituksia: 4 399
12/26

@kiisseli67 tuo rajaton netti kysymys oli kylläkin @Tahoja .. Oma moka kun kirjoitin noin. Hymiö Onnellinen

Itselläni datasiirto on korkea myös matkapuhelimessa. Kotona minulla kuituna 100/100 ja 4G:nä kotona 90/20Mbps... 

0 tykkäystä
Highlighted
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎12-07-2015
Kirjoituksia: 18
13/26

mulla pitäs olla 100/100 myös Tampereen Puhelimelta.
0 tykkäystä
Highlighted
Lady
Lady
14/26

Eihän tänne syrjäseuduille saa kuituja lähellekkään, meillä on vieläkin vanhaa kuparilinjaa ilmateitse monta kilometriä ja menee jopa joen yli. Siksi tuota kiinteää laajakaistaa ei kannattanut pitää. Nyt on ollut kohta jo kolme vuotta liikkuva laajakaista ensin 3G ja sitten 4G kun se oli mahdollista. Ouluun matkaa 40 kilometriä rapiat. Mutta onpahan hyvät maisemat ja oma rauha sekä toimiva netti Hymiö Silmänisku

0 tykkäystä
Highlighted
Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎23-12-2014
Kirjoituksia: 64
15/26

Soneran nykyiset paketit ovat itselleni niin huonoja että sopimuksen loputtua taitaa olla operaattorin vaihto edessä. Niin ja kuuluvuus 4g alueella todella huono. Asun suht isossa kaupungissa ja "hyvän" 4g alueella, soneran kuuluvuus kartan mukaan, mutta 3g:kin on nopeampi ja tästä syystä en pidä 4g:tä päällä. Onneksi olen muuttamassa lähemmäs keskustaa jossa pitäisi olla erinomainen 4g. Harmi että pääsen nauttimaan tästä vain noin puolivuotta kun sopimus loppuu.

0 tykkäystä
Highlighted
Kunniajäsen
Rekisteröitynyt: ‎26-12-2013
Kirjoituksia: 4 399
16/26

@VT3280 kirjoitti:

Soneran nykyiset paketit ovat itselleni niin huonoja että sopimuksen loputtua taitaa olla operaattorin vaihto edessä. Niin ja kuuluvuus 4g alueella todella huono. Asun suht isossa kaupungissa ja "hyvän" 4g alueella, soneran kuuluvuus kartan mukaan, mutta 3g:kin on nopeampi ja tästä syystä en pidä 4g:tä päällä. Onneksi olen muuttamassa lähemmäs keskustaa jossa pitäisi olla erinomainen 4g. Harmi että pääsen nauttimaan tästä vain noin puolivuotta kun sopimus loppuu.

Kerroppa kaupunkisi ja kaupunkiosa niin on helpompi sanoa onko heikko kuuluvuudesta jotakin. Katvealueita on paljon edelleenkin 4G verkossa ja nopeudet vaihtelevat todella paljon. 

Suosittelen katsomaan Cellmapperin karttaa, jossa näkee mitattujen tukiasemien laskennalliset sijainnit ja maksimi signaaliyhteyden. Karttaan pääsee tästä: https://www.cellmapper.net/map

Jos kartassa ei ole mittaustuloksia alueellasi, suosittelen mittaamaan sitten itse. Ohje: https://www.taisto.org/Cellmapper

Toki operaattorin vaihto voi auttaa mutta on hyvä mittailla Soneran signaali ensin ja sitten muiden operaattoreiden signaalivahvuuksia. 

Lisäksi laita nyt tänne nopeustuksesi että on verrattavaa, 3G:n ja 4G nopeustulokset. Lisäksi laitteisto vaikuttaa nopeuksiin ja signaaleihin. 

0 tykkäystä
Highlighted
Poistettu käyttäjä

Kirjoituksia: 0
17/26

Kylläpä sonera on tehnyt vaikeaksi kaikki. 

Minulla on 2 liittymää Perus ja L+. Olisin niin halunut pienen netin perus-liittymään, mutta kaikki paketit on turhan isoja. Tarvitsen pienen netin siksi, että voisin päivittää kännykän sovellukset ja järjestelmän.

Sonera ehdotti Yhdessä palvelua, jotta kaikki liittymät voivat käyttää yhdessä samaa nettiä ja hintana 9,90€/kk + 24,90€/kk 

En tietenkään halua maksaa lähes 35€/kk ja siksihän minä sanoin irti multi-sim liittymänkin.

Näköjään netti takkuilee jälleen.

0 tykkäystä
Highlighted
Lady
Lady
18/26

Siis eikö tuossa perusliittymässä ole mahdollisuus käyttää nettiä tarvittaaessa :

http://www.sonera.fi/etsi%20apua%20ja%20tukea/hinnastot/matkapuhelin?pricelist=3111

tai voisit jakaa netin toisesta liittymästä tarvittaessa järjestelmän ja sovellusten päivittämiseen.

Highlighted
Poistettu käyttäjä

Kirjoituksia: 0
19/26

Ei se vaan anna minun päivittää tuota nettiä perus-liittymään. Ainoastasn isot paketit tai Yhdessä palvelu.

0 tykkäystä
Lady
Lady
20/26

Liittymän käyttö laskutetaan aina käytön mukaisesti, eikä liittymälle ole liitettävissä paketteja. Siis Sonera perusliittymä ja netti laskutetaan käytön mukaan tai korkeintaan 1,90 / päivä.