Onko Sonera tosiaan näin kallis?


Moi kaikki :)

 

Itselläni on Saunalahti,14.90€/kk.ssa 3G rajattomana kaikki.

Pystyykö Sonera samaan?

 

Koska Saunalahdella on ilmenny täälä Tampereen Vuoreksessa ongelmia,joita ovat kyllä korjanneet,mutta tuntuu että tänään taas.

 

Mitä paketteja teillä on klaanilaisest ja millä hintaa täältä Soneralta?

 

:)


25 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Mikä liittymä sinulla siis on? Onko sinulla siis näitä Saunahden tiskinalta tulevia paketteja?


 


Siis sinulla on Huoleton 3G maksaa normaalisti 24.90€/kk, 6kk tarjoushintaan 21.90€/kk. Minä en ainakaan rajattomilla puheluilla tee yhtään mitään. Rajaton netti on plussaa mutta eipä tässä lähialueellani ole Elisa vahvoillaan... 


 


Soneran etuisuus:


 


* Kaikki ovat 4G liittymiä


* Balttiassa ja Pohjolassa samaanhintaan kuin kotimaassa (Ruotsi, Norja, Tanska, Viro, Latvia ja Liettua)


* Sonera X alet nuorille


 


Soneralla ei ole määräaikaisuuksia. Soneralla ei lisäksi ole ihan samanlaisia paketteja... 


 


Itselläni on Sonera L Plus Sonera X hintaan 22.02€/kk (normi tarjoushintaan 25.90€/kk) ja se on tarpeeksi suuri paketti (1200min puhetta, 1200 tekstaria ja 150Mbps rajaton netti. Jos katot sen Elisalta niin sellainen rajattomana puhelu + tekstarina sekä rajaton netti maksaa sitten 29.90€/kk...


 


Itse vertailin näitä paketteja niin kaikilla operaattoreilla aika paljon samanlainen hinnoittelu. Toki nämä tiskinalta tulevat hinnat ovat eri juttuja.

kiitos vastauksestasi :)

 

kyllä on juu,tiskinalta tuleva tarjous.sonera 3g huoleton 14.90€ kk.ssa.

 

En matkustele joten en tarvitse tuota Baltiahommaa,niillehän seon tosi hhyvä jokka matkustelee ja o len 38v niin tuo nuorisoalekaan ei onnistu ;)

 

Täytyy varmaankin ostaa Sonera Prepaid ja testailla katkooko se täällä TAmpereen Vuoreksessa.

 

netin tarvitsen siis ehdottomasti rajattoman:)

 

 

ps mitä tähän mainitsemaasi Sonera L Plus Sonera X hintaan 22.02€/kk  kuuluu pakettiin?

 

kiitos :)

 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Korjasinpas sen tonne... Huomaa että Sonera X ale että normi tarjoushinta hinta siis 25.90€/kk


 


Sonera Sopiva L Plus 1200min puhetta, 1200 tekstaria sekä 150Mbps rajaton netti. Tämä siis ei ole määräaikainen.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Jos kiinnostaa kuuluvuus niin tosta voi kattoo: https://www.cellmapper.net/map jos on alueelta mittailtu.

okkeih kiitos:) jooh eihän tollasia määriä tuu puhuttua saatikka tekstailtua kun on whastappit ja facebookin meset. eli ihan tarpeeksi olisi minullekin.

Täytyy soitella huomenna Soneralle ja kysästä mitä olisi tarjolla tai sitten he vain sanovatnuo mitkä näkee jo itsekin

en ymmärrä tästä kartasta mitään.Laitoin tuohon vasempaan laitaan tietoja mutta mitä ne numerot sitten tarkoittavat kartalla?Anteeksi en ole ihan mestari näissä 😞
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Kuuluvuus on muuten Soneralla monin paikoin hyvä. Esim. Vaalassa piti Elisan/Saunalahden kuuluvuuskartan mukaan olla täydellinen kuuluvuus, mutta kaverin puhelimella ei saanut yhteyttä minnekkään ennenkuin oli poistunut Oulujärven rannalta. Soneran verkko toimi netissä ja puheluissa. Eikä Sonera ole kallis verrattuna muihin operaattoreihin tällä hetkellä. Itsellä Sonera sopiva S plus eli 200min puhetta, 200 kpl viestejä ja rajaton 4G netti yht. 20,90e. Riittäisi pienemmätkin puhe/teksti paketit. Ja koko kodin rajaton 4G netti 12,90e. Ei paha. Olen tyytyväinen.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Anteeksi etten laittanut sulle mittään manuaalia... Eli valitsit maan, operaattorin ja verkon. 


 


Punaiset nuolet alaspäin jossa joku random numero on Cell ID jolla erottaa niitä toisistaan. Ne ovat siis tukiasemia. 


 


Vihreä - Tumman vihreä - punainen mitä menee kartassa ovat signaalivahvuuksia.


 


Klikkamalla tukiasemaa näet mustalla alueella sen kantomatkan. Lisäksi vasemmalle tulee lisätietoa, esim koska ekaksi mitattu, koska viimeksi, paras signaali mittauksissa sekä Soneran ja DNA LTE verkoissa näkyy tajuus. 


 


Manuaali tohon Cellmapperiin: https://www.taisto.org/Cellmapper


 


Jos kertoisit tarkemman sijainnin voin tulkita paremmin.


 


 


 


@kiisseli67 Sonera S Plus taisi olla 21Mbps netti.


 


Oletko katsonut datasi kulutusta kuukaudessa että onko rajaton välttämätön?


 


Tosiaan minullekkin riittäisi pienemmät paketit mutta kun niitä ei oikein saa...

ehtoita taas :D

 

kiitos vaivannäöstäsi.

 

Laitan privaviestillä tarkemman tiedon.:)

 

 

Käytänp uhelilnta joskus modeeminakin,kun tuo langaton on välillä temppuilut,lähinnä tuo boksi siis.TArvitsisi sekin saada kuntoon!!! joskus toimii joskus ei eikä auta buuttaus.

 

mutta laitan privaa :)

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Otin rajattoman netin puhelimeen että reissussa ei tuu rajat vastaan, en viitsi ottaa 4G reititintä mukaan matkoille. Se tarvitsee verkkovirtaa. Ei nuo hinnat ole edes hirveitä verrattuna kiinteään laajakaistaan, joka alkoi olla n. 50 e / kk ja nopeus 2 megaa. Nyt kodin liikkuvan laajakaistan nopeudet on huipuissaan olleet yli 40 megaa 😉  Ja joskus ukkosen taikka sähkökatkon takia voin jakaa puhelimesta netin esim. tabletille eikä tartte pelätä datakattoa...

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

@kiisseli67 tuo rajaton netti kysymys oli kylläkin @Tahoja .. Oma moka kun kirjoitin noin. :)


 


Itselläni datasiirto on korkea myös matkapuhelimessa. Kotona minulla kuituna 100/100 ja 4G:nä kotona 90/20Mbps... 

mulla pitäs olla 100/100 myös Tampereen Puhelimelta.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Eihän tänne syrjäseuduille saa kuituja lähellekkään, meillä on vieläkin vanhaa kuparilinjaa ilmateitse monta kilometriä ja menee jopa joen yli. Siksi tuota kiinteää laajakaistaa ei kannattanut pitää. Nyt on ollut kohta jo kolme vuotta liikkuva laajakaista ensin 3G ja sitten 4G kun se oli mahdollista. Ouluun matkaa 40 kilometriä rapiat. Mutta onpahan hyvät maisemat ja oma rauha sekä toimiva netti ;)

Soneran nykyiset paketit ovat itselleni niin huonoja että sopimuksen loputtua taitaa olla operaattorin vaihto edessä. Niin ja kuuluvuus 4g alueella todella huono. Asun suht isossa kaupungissa ja "hyvän" 4g alueella, soneran kuuluvuus kartan mukaan, mutta 3g:kin on nopeampi ja tästä syystä en pidä 4g:tä päällä. Onneksi olen muuttamassa lähemmäs keskustaa jossa pitäisi olla erinomainen 4g. Harmi että pääsen nauttimaan tästä vain noin puolivuotta kun sopimus loppuu.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

@VT3280 kirjoitti:

Soneran nykyiset paketit ovat itselleni niin huonoja että sopimuksen loputtua taitaa olla operaattorin vaihto edessä. Niin ja kuuluvuus 4g alueella todella huono. Asun suht isossa kaupungissa ja "hyvän" 4g alueella, soneran kuuluvuus kartan mukaan, mutta 3g:kin on nopeampi ja tästä syystä en pidä 4g:tä päällä. Onneksi olen muuttamassa lähemmäs keskustaa jossa pitäisi olla erinomainen 4g. Harmi että pääsen nauttimaan tästä vain noin puolivuotta kun sopimus loppuu.




Kerroppa kaupunkisi ja kaupunkiosa niin on helpompi sanoa onko heikko kuuluvuudesta jotakin. Katvealueita on paljon edelleenkin 4G verkossa ja nopeudet vaihtelevat todella paljon. 


 


Suosittelen katsomaan Cellmapperin karttaa, jossa näkee mitattujen tukiasemien laskennalliset sijainnit ja maksimi signaaliyhteyden. Karttaan pääsee tästä: https://www.cellmapper.net/map


 


Jos kartassa ei ole mittaustuloksia alueellasi, suosittelen mittaamaan sitten itse. Ohje: https://www.taisto.org/Cellmapper


 


Toki operaattorin vaihto voi auttaa mutta on hyvä mittailla Soneran signaali ensin ja sitten muiden operaattoreiden signaalivahvuuksia. 


 


Lisäksi laita nyt tänne nopeustuksesi että on verrattavaa, 3G:n ja 4G nopeustulokset. Lisäksi laitteisto vaikuttaa nopeuksiin ja signaaleihin. 

Kylläpä sonera on tehnyt vaikeaksi kaikki. 

 

Minulla on 2 liittymää Perus ja L+. Olisin niin halunut pienen netin perus-liittymään, mutta kaikki paketit on turhan isoja. Tarvitsen pienen netin siksi, että voisin päivittää kännykän sovellukset ja järjestelmän.

 

Sonera ehdotti Yhdessä palvelua, jotta kaikki liittymät voivat käyttää yhdessä samaa nettiä ja hintana 9,90€/kk + 24,90€/kk 

En tietenkään halua maksaa lähes 35€/kk ja siksihän minä sanoin irti multi-sim liittymänkin.

 

Näköjään netti takkuilee jälleen.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Siis eikö tuossa perusliittymässä ole mahdollisuus käyttää nettiä tarvittaaessa :

http://www.sonera.fi/etsi%20apua%20ja%20tukea/hinnastot/matkapuhelin?pricelist=3111

tai voisit jakaa netin toisesta liittymästä tarvittaessa järjestelmän ja sovellusten päivittämiseen.

Ei se vaan anna minun päivittää tuota nettiä perus-liittymään. Ainoastasn isot paketit tai Yhdessä palvelu.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Liittymän käyttö laskutetaan aina käytön mukaisesti, eikä liittymälle ole liitettävissä paketteja. Siis Sonera perusliittymä ja netti laskutetaan käytön mukaan tai korkeintaan 1,90 / päivä.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Eikö voi liitää vain yhden liittymän Sonera Yhdessä palveluun jossa netti + puhelin... Toki sekin on kallista... Sitten ei vaihtoehtona joku muu operaattori... Ei ainakaan heti tule ongelmia jos esim Sonera ei kuulu... Paitsi soitonsiirtoa jos käyttää, niin se maksaa... Soitonsiirto varmaan maksaa Tele Finlandin liittymiin?


 


Näyttäisi kyllä siltä ettei mikään ole halvempi ratkaisu... Nykyään on näitä liittymien hintoja nostettu suuren datakäytön takia varmaan... 

Chatissa kävin äsken pyytämässä, jotta ne laittaa netin toimimaan perus liittymään. Nyt 3G vilkuttaa.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Ja mikä tuli lopulliseksi hinnaksi tälle netille? Ja koko liittymäpaketille?

1,90€/päivä + 1,90€/kk

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Eli tuo netti aika kallis... jos 1.90€ per päivä... eli sitä sitten ei kovinkaan paljon kannata käyttää. Mielummin minä käyttäisin WLANeja... jos vain päivityksen takia oli... 

Ota huomioon, että minulla on toinen liittymä L+ eli rajaton liittymä.

 

Perus-liittymä on ihan eri juttu, jota ei käytetä niin runsaasti.☺️

 

Edit: Toki WI-FI on käytössä, mutta ei aina välttämättä onnistu.

Vastaa