Open Gate


Hei!

 

Olen ostamassa Open Gate lisäpalvelua Liikkuva Netti Aito 4G Maxin lisäksi ja käyttäisin sitä verkkopelaamiseen. Mutta minua mietityttää mitä eroa on vaihtuvalla julkisella IP:llä ja kiinteällä julkisella IP:llä? Onko näillä mitään mikä vaikuttaisi NAT:tiin?


10 kommenttia

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

Nettipelaamiseen riittää loistavasti OpenGate palvelu, eli se edullisempi vaihtoehto. Sillä saa jo tarvittavat portit auki. Tuo kiinteä IP-osoite on tarpeellinen lähinnä yrityksille vain. Mikäli tulee tarve kiinteälle IP-osoitteelle, niin se onnistuu sillä kallimmalla OpenGate plus palvelulla. Näissä palveluissa ei siis ole muuta eroa, kuin tuo IP-osoite.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Kiinteä ja vaihtuvalla IP:llä ei siis ole merkitystä nettipelaamiseen... Juuri niin kuin asiakaspalvelija kertoi jo.

 

IP-osoite ei vaihdu pelaamisen aikana... Muutenhan netti katkeaisi... Tai ei pitäisi... IP-osoite vaihtuu pääasiassa uudelleenkäynnistyksen (mokkula / reitittimen) tai yhteyskatkojen aikana.

Kiitos, ja monenko päivän palautusoikeus on Liikkuva Netti Aito 4G Max liittymällä?

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Palautusoikeus on 14 pv... 

 

Katso täältä: https://www4.sonera.fi/secure/peruminen+ja+palautus

Hei! Osaatko auttaa Open Gaten käyttöönotossa? Kiitos.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Tokihan osataan auttaa kunhan ekaksi kerrot mikä laite on kyseessä. 

ZTE MF910 enkä saa tätä OpenGatea toimimaan. Tai toimii, mutta portit ei aukea tähän PC:lle, eikä aukea Xbox Oneenkaan. Pari kuukautta tästä turhaan maksanut, jos on ideoita miten tämän saisi toimimaan olisin kiitollinen.

Kunniamerkki +14

@WillyOD kirjoitti:

ZTE MF910 enkä saa tätä OpenGatea toimimaan. Tai toimii, mutta portit ei aukea tähän PC:lle, eikä aukea Xbox Oneenkaan. Pari kuukautta tästä turhaan maksanut, jos on ideoita miten tämän saisi toimimaan olisin kiitollinen.




Tuossa modeemissa on varmaan NAT / palomuuri käytössä, eli portit on Opengatella auki modeemille saakka, mutta modeemi ei välitä tietoa enää eteenpäin. Sieltä pitäisi tehdä porttiohjaukset myös modeemista sisäverkkoon päin.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@kjns kirjoitti:

@WillyOD kirjoitti:

ZTE MF910 enkä saa tätä OpenGatea toimimaan. Tai toimii, mutta portit ei aukea tähän PC:lle, eikä aukea Xbox Oneenkaan. Pari kuukautta tästä turhaan maksanut, jos on ideoita miten tämän saisi toimimaan olisin kiitollinen.


Tuossa modeemissa on varmaan NAT / palomuuri käytössä, eli portit on Opengatella auki modeemille saakka, mutta modeemi ei välitä tietoa enää eteenpäin. Sieltä pitäisi tehdä porttiohjaukset myös modeemista sisäverkkoon päin.


 

Hei :smileyvery-happy:

 

Kannattaa katsoa ohjeet täältä.

 

Avattavat portit ovat seuraavanlaiset modeemissa:

53, 80, 88, 500, 3074, 3544 ja 4500

 

Muistaakseni siihen lisätään mukaan se julkinen IP-osoite (https://www.whatismyip.com).

 

 

Olethan muistanut laittaa moodemin yhteysosoitteen (APN) asetukseksi "opengate" (tämä pitää tehdä itse)

Eli, kaikki tekniset asetukset on mielestäni kunnossa, mutta en ole tuota saanut _KOSKAAN_ toimimaan Xbox Onella.

 

APN on opengate. Ei kai tuohon julkista IP:tä pidä laittaa, koska se muuttuu joka yhteyskerralla, eikä ole mitään järkeä, että minun pitäisi lisätä nuo portit joka kerta uusiksi (varsinkin kun se on täysin manuaalista hommaa).

 

Tällä hetkellä minulla on vähän erikoisempi verkko-setup täällä kotona.

 

Eli tuo ZTE:n 4G-mokkula yhdistää nettiin. Se on kytkettynä USB-piuhalla Windows-koneeseen. [Lisäksi ympäristön mahdolliset WLAN-yhteydet kytkeytyy suoraan tuohon ZTE:hen).

 

Kyseisessä Windows-koneessa on verkkokortti, joka yhdistyy reitittimeen.

 

Kyseiseen reitittimeen yhdistyy myös Xbox One (ja muut lähiverkon verkkopiuhalliset laitteet).

 

Olen kokeillut double port forwarding juttuja ja oikeastaan kaiken mitä mieleeni keksin, mutta en saa tätä toimimaan. Toisaalta esim. Plex tuntuisi toimivan Xbox Onella ihan ok ja näyttää jopa reitittimen UPnP logeissa.

Vastaa