Opengate/Yhteyspiste USB-Tethering


Hei,

 

Kuten otsikossa lukee yritän käyttää Opengate/Yhteyspistettä USB-Tetheringin avulla.

 

Onko tämä mahdollista? Sillä minulta puuttuu minun androidista (A52s) Opengaten APN, jonka olen pyytänyt telian asiakastuelta, joka ne eivät edes tiedä tai voi lähettää.

 

Jokainen forum posti asiasta liittyy opengate modeemin avulla, mutta itse en semmoista käytä, vaan pelkästään puhelimella jaan netin mun tietokoneelle.

 

Olen koittanut "tehdä" opengate APN itse, mutta en saa puhelimella enään yhteyttä sen jälkeen.

 


5 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Käytä ennemmin apn "prointernet" eli prointernet .  Sillä saa julkisen vaihtuvan osoitteen, eikä tarvitse kikkailla aspojen tai muiden kanssa mitään. Tuo on jokaisen liittymän oletusominaisuus, mutta siitä ei pahemmin missään kerrota. Ongelmana tosin voi nyt olla se, että porttisiirtoja ei Androidilla tietääkseni mitenkään tehdä. Toki riittää, jos peli tai palvelu, jota käytät, vaatii vain tuon julkisen vaihtuvan osoitteen, nii homma rupeaa pelittämään tolla.

Ei toi prointernet kyllä auttanut mitenkään, tarvitsen kyllä ne portit auki.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@clank1096  kirjoitti:

Ei toi prointernet kyllä auttanut mitenkään, tarvitsen kyllä ne portit auki.


Sitten on ainoa ratkaisu hommata oikea mobiililaajakaistareititin. Noita myydään liikkeissä uusina ja varmaan netin huutokauppa/kirpputoreilla käytettyinä. 

 

Muita nettiyhteyksiä sinulla ei ole käytettävissä kuin puhelimen yhteys? 

Ei ole.

Onko tää Opengate ihan turha nyt vai? Jos sitä nyt tilaa omalle puhelimelle ei tule APN asetuksia.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@clank1096  kirjoitti:

Olen koittanut "tehdä" opengate APN itse, mutta en saa puhelimella enään yhteyttä sen jälkeen.


Olet siis mennyt Asetukset → Verkko ja internet → Mobiiliverkko → Lisäasetukset → Yhteysosoitteet → + ja syöttänyt sinne:

Nimiopengate
APNopengate
Todennustyyppi

ei mitään

APN-tyyppidefault,supl

sekä tämän jälkeen valinnut ⋮→ Tallenna, sekä vielä ottanut vielä uuden asetusryhmän käyttöön klikkaamalla rivin lopussa olevasta pallurasta:

 

Telia Internet?
opengate?
Telia MMS

 


Kokeilitko @Purnipsi ehdottomaa APN:ää prointernet? Mikäli pääset nettiin prointernet:llä, mutta et opengate:lla, liittymääsi ei ole vielä kytketty yhteyspiste-palvelua. Olethan tietoinen, että ICT-lakon takia toimitukset voivat viivästyä.

 


@clank1096  kirjoitti:

vaan pelkästään puhelimella jaan netin mun tietokoneelle.

Huomioithan, että sinun täytyy julkisen ip-osoitteen lisäksi määritellä vielä portinohjaukset puhelimesta tietokoneelle (tai pelikonsolille, jos kyse olisi pelikonsolista). Valtaosassa puhelimia portinohjauksia ei voi määritellä, eivätkä tällaiset puhelimet sovellu käyttöösi.

 

Mikäli puhelimessasi ei ole portinohjauksia, joudut luopumaan siitä ja hankkimaan tilalle reitittimen.

 

Toinen vaihtoehto on, että luovut Yhteyspiste-palvelusta, hankit VPN-palvelun julkisella ip-osoitteella ja asennat sen tietokoneellesi.

 


@clank1096  kirjoitti:

Jos sitä nyt tilaa omalle puhelimelle ei tule APN asetuksia.


Ei niitä APN asetuksia mistään tule. Joudut ihan itse naputtelemaan ne puhelimen valikkoon. Android- ja iOS-puhelimiin ei ole edes mahdollista lähettää mitään asetuksia.


Vastaa